nie odpala - trudności z uruchomieniem silnika

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez Rafi_BDG » 29 lis 2014, o 18:31

Witam.

Od razu powiem, że nie chce mi się czytać całości, więc opiszę moją historię.

Posiadam Golfa z silnikiem 1.4kat 60KM. Samochód kupiłem rok temu w październiku. Jak przyszła zima pojawiły się problemy z odpalaniem. Jak odpalałem po dłuższej przerwie to samochód nie rychcił. Wystarczyło, że odpaliłem i było okej, praca równa i ładna. Wystarczyło, że pochodził dosłownie moment i mogłem go zgasić i zapalić bez najmniejszego problemu. W międzyczasie padał mi rozrusznik (charakterystyczny dźwięk końca bendiksu.. :P ) Niestety z braku totalnego funduszu postanowiłem wykończyć rozrusznik i wymienić/zregenerować go dopiero na wiosnę.. Ale.. W środę wracając rano z pracy postanowiłem wjechać do sklepu. Zgasiłem samochód i.. musiałem go pchać do domu. Gdy silnik jest zimny to kręci kilka razy i odpali, a gdy ciepły to ni huhu.. (dodam, że nawet na tym rozklekotanym rozruszniku palił za drugim razem, wystarczyło przygazować). I tutaj pojawiają się moje pytania. Czy mieliście coś podobnego? Czy myślicie, że to wina rozrusznika (chociaż wątpię bo auto nadal kręci, niby odpala ale natychmiast gaśnie.. :/ ). Uruchamiając auto słychać wyraźnie wszystkie przekaźniki itd., świece były sprawdzane we wrześniu i było okej, olej i filtr paliwa wymiana wrzesień, akus wymieniany w zeszłym roku.. Nie mam pojęcia co to może być.. Proszę o pomoc.. ;)

Z góry dzięki Mobilki ;)
Rafi_BDG
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 29 lis 2014, o 17:43
Lokalizacja: Bydgoszcz

 

Postprzez Pawlix » 29 lis 2014, o 18:39

a akumulator kolego ?;)
Avatar użytkownika
Pawlix
Badacz tematu
 
Posty: 170
Dołączył(a): 25 paź 2014, o 13:35
Lokalizacja: Lubuskie

Postprzez Rafi_BDG » 29 lis 2014, o 18:41

No właśnie akus wymieniany w zeszłym roku.. :) Myślisz, że już śmietnik?
Rafi_BDG
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 29 lis 2014, o 17:43
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Pawlix » 29 lis 2014, o 18:42

sprawdź jaki jego stan to zobaczysz : :-)
Avatar użytkownika
Pawlix
Badacz tematu
 
Posty: 170
Dołączył(a): 25 paź 2014, o 13:35
Lokalizacja: Lubuskie

Postprzez żabka » 30 lis 2014, o 15:43

Witam wszystkich Mam pytanko posiadam golfa 3 1,6 benzyna i mój problem polega na tym że golfik po całej nocy postoju rano nie chce odpalić dzieje się to przy niskich temperaturach latem nie ma problemu a objawy są takie że gdy próbuje go odpalić to jest takie przycinanie silnika jak by rozrusznik nie miał siły przekręcić , ale próbuje raz dróg i trzeci i odpali . Mechanik który próbował mi to naprawić ,ale bez skutecznie to po jakimś długim czasie powiedział mi że to komputer przestawia kąt zapłonu.Rozumie że komputer czy sterownik silnika to to samo :-) :-)
żabka
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 15 sty 2013, o 17:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Witias » 3 gru 2014, o 09:18

Witam wszystkich
W moim golfie 1.6 AEE od kilku lat mam problem z odpaleniem na zimnym silniku w czasie ujemnej temperatury. Podczas odpalania silnik się przycina i resetuje zegary śledzę temat w internecie już długo . Na początku zaczynało przycinać przy około -10 a po wyżej -15 kręcił i nie dostawał paliwa, nieraz odpalił w chwili „puszczania kluczyka”. Teraz dzieje się to już na jesień gdy jest chłodno ( przycina go rano) a przy – 5 kręci ale nie może zapalić tak jakby nie dostawał paliwa i nieraz zaczyna łapać w chwili puszczenia kluczyka. Przez ten czas wymieniłem prawie wszystko ( rozrusznik kable, świece, aparat zapłonowy, ostatnio simeringi na zaworze ciśnienia ) i nic. Ręce opadają . Jak go zapalam na „pych „ zawsze zapala bez problemu i później ładnie chodzi. Problem dotyczy na pewno momenty zapłony przy zimnym silniku moment dostarczenia mieszanki i pojawienia się iskry wtedy się przycina jak już jest zimniej nie dostaje chyba paliwa i kręci rozrusznik ale nie zapala .Latem nie ma problemu Może wpływ ma ciśnienie paliwa. Kilka osób w temacie miało już ten problem napiszcie jak poradziliście sobie z tym problemem.

[ Dodano: 2014-12-04, 14:55 ]
Czyli nikt nie poradził sobie z problemem ? Dziwne
Witias
Witias
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 29 lis 2007, o 22:16
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne

Postprzez żabka » 5 gru 2014, o 22:01

Siemka Witias ja mam ten sam kłopot z golfem kręci kreci a gdy puszcze kluczyk to zapali .Przycinanie silnika też mam , mechanik zregenerował rozrusznik i kazał kupić aku nowe tak zrobiłem i nic to samo może jednak komputer przestawia kąt zapłonu ja osobiście zaczne od wymiany kompa a póżniej dam znać co sie dzieje ale jeszcze jedno mi to się zaczeło pojawiać jak na zime zacząłem wyciągać aku do domu
żabka
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 15 sty 2013, o 17:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Witias » 6 gru 2014, o 00:22

Witam. Ostatnio próbowałem suszarką podgrzać niektóre elementy silnika i sprawdzić czy to coś da , niestety nie chyba nie natrafiłem na ten element. Najdziwniejsze jest to że dotyczy to tylko silników AEE, w żadnym innym typie silnika VW to nie występuje, silnik ten różni się od innych przede wszystkim pełnym wtryskiem, czyli listwa wtryskowa + wtryskiwacze ( mówiąc w uproszczeniu) więc może to tu tkwi problem. Osobiście zamierzam sprawdzić najpierw ciśnienie na tłokach, później wtryskiwacze i ciśnienie na listwie. Może to pierścień na tłoku jak jest zimny silnik to traci ciśnienie i takie objawy. Jak zapalam na "pych" to łapie bez problemów , ale wtedy tłoki pracują dużo szybciej niż gdy kręci rozrusznik. Spróbuj jeszcze (jak masz możliwość) podgrzać suszarką do włosów komputer i wtedy zapalić ( ja przed blokiem nie mam gdzie podłączyć prądu).
Czekam na twoją odpowiedź , kilka osób na forum miało ten problem , ale nikt nie odpowiada.
Witias
Witias
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 29 lis 2007, o 22:16
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne

Postprzez vwgen1992 » 7 gru 2014, o 12:48

witam,ja mam silnik 2,0 8v,w zimie za pierwszym razem nigdy nie odpala,założyłem zaworki zwrotne,gdyż myślałem,że paliwo się wraca przez noc,ale nie pomogło,siedzi mi pewna myśl w głowie,może to jest to,otóż zeszłej zimy padnął mi czujnik temp. i pokazywał o wiele mniejszą niż faktycznie była,ku mojemu zdziwieniu silnik palił na rys,więc może jest jakiś czyjnik który dawkuje ssanie na zimnym silniku?
Gdyby coś komuś wpadło do głowy proszę o wpis.
p.s.-może się komuś przyda-kiedyś silnik ciężko kręcił i rozrusznik wręcz stawał,chciałem wymienić tuleje itp,ale po wykręceniu okazało się że kręci jak nowy,wystarczyło wyczyścić + i -,już po problemie.
tomek
vwgen1992
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 1 mar 2012, o 20:53
Lokalizacja: Gilowice

Postprzez żabka » 7 gru 2014, o 16:44

cześć Witias na razie nie grzeje kompa bo odziwo odpala rano bez problemu ale są 4 stopnie na plusie ja kiedyś też brałem go na pycha bo za chiny nie odpalił na kluczyk ciągle przycinał to zapalił bez problemu ale obroty tak zaczeły falować to myślałem ze coś sie spieprzyło ale gdy go zgasiłem i zapaliłem na kluczyk wszystko było już ok.Jak temperatura spadnie poniżej zera to spróbuje podgrzać kompa i dam ci znać

[ Dodano: 2014-12-15, 14:32 ]
Siemka Witias mam pytanko do ciebie a jak ci teraz zapala golf jak jest lekko na plusie 4 , 5 stopni Pozdrawiam
żabka
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 15 sty 2013, o 17:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Witias » 18 gru 2014, o 12:33

Witaj żabka
Teraz przy tej temperaturze z małymi oporami ale odpala, wypróbowałem też nowy sposób palenia, przekręcam kluczyk czekam aż przekaźnik pompy paliwa kliknie i zapalam , jak zaczyna przystawiać puszczam kluczyk i i jeszcze raz i i jeszcze raz , nie męcząc akumulatora i jakoś zapala.
Pozdrawiam
Witias
Witias
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 29 lis 2007, o 22:16
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne

Postprzez żabka » 19 gru 2014, o 20:28

Cześć Witias wiesz co może wydawać sie to bez sensu ale kiedyś miałem malucha rozbierałem silnik i składałem oczywiscie maluch to nie golf wiadomo ale gdy ustawiałem zapłon na oko bez lampy to nie wiem czy zbyt pużny zapłon ustawiłem czy za wczesny ale objaw był podobny tez rozrusznik nie miał siły obrucić silnikiem tylko połowe obrotu i koniec i znowu puł obroyu i koniec wiec przestawiłem zapłon lekko w prawo lub w lewo juz nie pamietam ale pużniej zapalił i palił bez problemu to było właśnie przestawianie konta zapłonu i podejrzewam że w naszych golfach to jest sterownik silnika ( komputer ) ale jak powiedziałem maluch to nie golf , ja chyba zacznę od kompa patrzałem na alegro nie są drogie kwestia tego żeby kupić sprawny ale jak sprawdzić że sprawny tego nikt nie wie chybił trafił. Widzisz jakich mamy mechaników nawet w telewizji jest program o nazwie Będzie pan zadowolony same głomby pracują tylko naciągnąć na kase tak jak mi mechanik powiedział że to rozrusznik i dobrał sie do sprawnego rozrusznika i gówno to samo a co 200 wydałem to wydałem Pozdrawiam ;-) żabka to moje psełdo na imię mam Tomek
żabka
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 15 sty 2013, o 17:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

Poprzednia stronaNastępna strona

- - - serwis scania swarzędz



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 14 gości