nie odpala - trudności z uruchomieniem silnika

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez krygon » 24 kwi 2012, o 04:28

kontrolki swieca wporzadku. Sproboje z tym wypieciem czujnika choc mysle ze to mzoe byc to, poniewaz przy wymianie plynu do chlodnicy mialem niezly problem. Ułamał mi sie kawalek tej plastikowej obudowy do ktorej wklada sie czujnik i zamiast wymiany jej to wstawilem 2 ringi i jakos sie trzyma ;)

[ Dodano: 2012-04-24, 03:30 ]
a jeszcze jedno, jesli odepne czujnik to wyplynie mi plyn chlodniczy
krygon
Czytacz
 
Posty: 53
Dołączył(a): 31 paź 2011, o 09:51
Lokalizacja: Lubin

 

Postprzez LukTychy » 24 kwi 2012, o 09:06

a jeszcze jedno, jesli odepne czujnik to wyplynie mi plyn chlodniczy


Wypnij samą kostke tego czujnika... ja też tak jeżdzę teraz i nic nie wypłynie
Avatar użytkownika
LukTychy
Members
 
Posty: 1138
Dołączył(a): 25 cze 2010, o 07:02
Lokalizacja: ST

Postprzez krygon » 24 kwi 2012, o 13:37

jesli wypne kostke to przestanie dzialac mi temperatura tak ?:D
krygon
Czytacz
 
Posty: 53
Dołączył(a): 31 paź 2011, o 09:51
Lokalizacja: Lubin

Postprzez trollu » 24 kwi 2012, o 16:56

krygon napisał(a):jesli wypne kostke to przestanie dzialac mi temperatura tak ?:D

tak, ECU przestanie dostawać sygnał o temp płynu i zacznie podawać większą dawkę paliwa. jak masz walnięty czujnik to ECU "widzi" ciepły silnik i podaje małą dawkę paliwa i silnik na zimnym zdycha
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez krygon » 24 kwi 2012, o 17:02

nie dawno mialem problem ze auto palilo mi 10 litrow na 60 km (w jedzie mieszanej) i to juz po tych mrozach. Czy to moze byc tez przez czujnik ?
krygon
Czytacz
 
Posty: 53
Dołączył(a): 31 paź 2011, o 09:51
Lokalizacja: Lubin

Postprzez trollu » 24 kwi 2012, o 17:39

jest taka możliwość, spróbuj załatwić sobie jakiś czujnik na podmianę i zobacz czy coś się zmieniło
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez LukTychy » 25 kwi 2012, o 10:01

tak, ECU przestanie dostawać sygnał o temp płynu i zacznie podawać większą dawkę paliwa. jak masz walnięty czujnik to ECU "widzi" ciepły silnik i podaje małą dawkę paliwa i silnik na zimnym zdycha


nie chciałbym się kłucić ale też mam walnięty czujnik i jeżdze z wypiętą kostką i auto o dziwo odpala jak należy i nie mam z nim żadnych problemów... tylko na liczniku nie pokazuje mi temp.
Avatar użytkownika
LukTychy
Members
 
Posty: 1138
Dołączył(a): 25 cze 2010, o 07:02
Lokalizacja: ST

Postprzez trollu » 25 kwi 2012, o 13:01

LukTychy napisał(a):nie chciałbym się kłucić ale też mam walnięty czujnik i jeżdze z wypiętą kostką i auto o dziwo odpala jak należy i nie mam z nim żadnych problemów... tylko na liczniku nie pokazuje mi temp.

napisałeś to samo co ja ;-)
bez czujnika ( z odpiętym czujnikiem jak u Ciebie) ECU nie widzi temp silnika i podaje dawkę rozruchową, która jest większa niż dawka paliwa na ciepłym silniku. dlatego bez czujnika silnik normalnie odpali a z uszkodzonym czujnikiem zdycha
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez krygon » 25 kwi 2012, o 15:08

Dobra nie ma co sie kłucić, to nie kostka. Dzisiaj mialem znow problem lecz auto mi zgaslo przy parkowaniu. Mysle ze to moze byc kopułka poniewaz odpiolem i podpiolem ponownie i pomoglo, nie wiem czy przez to ale odpalilo auto. Tak sie zapytam odrazu ile taka kopulka umieszczona na zdjeciu moze kosztowac. Oraz jeszcze jedno dodatkowe pytanie, czy przy dluzszej probie odpalenia silnika pobiera duzo oleju, poniewaz gdy pare razy probowalem odpalic bez efektow to mi duzo oleju zjadlo.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bc7 ... 8c08d.html
krygon
Czytacz
 
Posty: 53
Dołączył(a): 31 paź 2011, o 09:51
Lokalizacja: Lubin

Postprzez trollu » 25 kwi 2012, o 15:51

w kopułce czasami wystarczy tylko wyczyścić styki, zależy w jakim jest stanie i jaki jest Twój pogląd na ta sprawę, nowa to nowa tylko pamiętaj nie chinol.
codo oleju to dziwna sprawa :-| skąd wiesz że olej bierze? kopci na niebiesko czy coś? może po prostu źle zmierzyłeś poziom, najpierw mierzyłeś po dłuższym postoju a później gdy olej jeszcze nie spłynął?
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez LukTychy » 25 kwi 2012, o 16:54

bez czujnika ( z odpiętym czujnikiem jak u Ciebie) ECU nie widzi temp silnika i podaje dawkę rozruchową, która jest większa niż dawka paliwa na ciepłym silniku. dlatego bez czujnika silnik normalnie odpali a z uszkodzonym czujnikiem zdycha


u mnie znów jest inaczej... wcześniej np. pokazywało mi 11 a nawet do 13L/100km po mieście a teraz mi 7.7L/100km pokazuje... zatankowałem 8L i normalnie zrobiłem 100km po mieście
Avatar użytkownika
LukTychy
Members
 
Posty: 1138
Dołączył(a): 25 cze 2010, o 07:02
Lokalizacja: ST

Postprzez trollu » 25 kwi 2012, o 23:16

LukTychy napisał(a):u mnie znów jest inaczej.

cały czas latasz bez czujnika?
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości

cron