Nie rowne obroty

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Nie rowne obroty

Postprzez Buull » 28 lip 2008, o 14:40

witam mam pytanko: mam nie rowne obroty na benzynie, chcialem podjechac do elektryka zeby podpial komputer no i nie moge bo mam jedna kostke a druga jest ucieta (jakis glupek ucial bo nie wiedzial co to) no i nie moge sie dowiedziec czemu mam takie obroty. na gazie obroty sa dobre a na benzynie minimalnie faluja, a jak skrece kolami to nawet te obroty tak spadna ze samochod zgasnie... za pomoc z gory dziekuje... pozdrawiam
Buull
Gaduła
 
Posty: 451
Dołączył(a): 18 kwi 2008, o 11:27
Lokalizacja: Płock

Nie rowne obroty

 

Postprzez Mario Mario » 28 lip 2008, o 18:46

Przyjacielu wesolego diabla, z calym szacunkiem, ale żaden samochód nie będzie zmienial obrotów w związku ze skręceniem kierownicy i zmianą ustawienia kól. myslę, ze problem tkwi w okablowaniu, bo to co opisujesz nie jest opisem mnormalnej usterki, jak sie mylę to niech mnie koledzy poprawią.
Mario Mario
Czytacz
 
Posty: 60
Dołączył(a): 29 maja 2008, o 07:43
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Buull » 29 lip 2008, o 07:45

Mario Mario napisał(a):Przyjacielu wesolego diabla, z calym szacunkiem, ale żaden samochód nie będzie zmienial obrotów w związku ze skręceniem kierownicy i zmianą ustawienia kól. myslę, ze problem tkwi w okablowaniu, bo to co opisujesz nie jest opisem mnormalnej usterki, jak sie mylę to niech mnie koledzy poprawią.


tzn jak skrece kolami to nparawde te obroty spadaj hehehe a powiedz mi jakie kable trzeba wymienic??
Buull
Gaduła
 
Posty: 451
Dołączył(a): 18 kwi 2008, o 11:27
Lokalizacja: Płock

Postprzez majk83 » 29 lip 2008, o 09:23

Mario Mario napisał(a):z calym szacunkiem, ale żaden samochód nie będzie zmienial obrotów w związku ze skręceniem kierownicy i zmianą ustawienia kól


Praca pompy wspomagania może powodować delikatny spadek obrotów jeśli się skręca koła na postoju, podobnie jak otwieranie i zamykanie okien jesli są elektryczne..oczywiście to nie wyjasnia jego problemu :-/
majk83
Czytacz
 
Posty: 73
Dołączył(a): 29 paź 2007, o 16:00
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Mario Mario » 29 lip 2008, o 19:26

Uwazam, ze pobór mocyczyli prądu z alternatora przy uruchomieniu sie pompy wspomagania, czy wlączeniu jakiego kolwiek innego urządzenia nie spowoduje spadku obrotów, jest jescze coś co reguluje w naszych samochodach obroty biegu jalowego. Podejrzewam, ze chodzić moze o zwarcie, które może powstawać z powodu skrecenia kól i tym samym moze coś dotykać do jakiś wiszacych kabli, ale to malo prawdopodobne. Sprawdź jedną rzecz, jak skręcisz kola to obroty spadają i tak juz się utrzymują czy tylko w czasie skrecania, jęzeli tak to w momencie uruchomienia się pompki wspomagania może dochodzić do zwarcia przez przewód doprowadzający napięcie do pompki. Jak tak sie dzieje to skręć kola na maxa i przytrzymaj wtedy pompka procuje i zobaczysz co się będzie dzialo.
Mario Mario
Czytacz
 
Posty: 60
Dołączył(a): 29 maja 2008, o 07:43
Lokalizacja: Lublin

Postprzez baton245 » 29 lip 2008, o 19:27

kolego a jak bługo jezdzisz na gazie,bo znam przypadki ze pozapychane były dysze w mono wtrysku,moze tez przycierac się pompa paliwowa sprawdz cisnienie paliwa gdzies w warsztacie
Avatar użytkownika
baton245
Czytacz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 8 maja 2008, o 19:55
Lokalizacja: Spytajny/Bartoszyce

Postprzez Mario Mario » 29 lip 2008, o 19:34

CYT :Praca pompy wspomagania może powodować delikatny spadek obrotów jeśli się skręca koła na postoju, podobnie jak otwieranie i zamykanie okien jesli są elektryczne..oczywiście to nie wyjasnia jego problemu :-/[/quote]z

Obroty nie spadną tylko odczuwalne jest obciążenie silnika, ponieważ jest większy pobór mocy z alterka, aten produkując więcej prądy powodyje, że pomiedzy wirnikiem a stojanem jest silniejsze pole magnetyczne i wirnik cięzej się obraca i bardziej obciąża nasz silniczek. Wyobraźmy sobie, ze mamy silniczek 60 km i wlączymy wszystkie dodatkowe urządzenia (klima, radio, światla itp i jeszcze zaczniemy się bawić elektrycznymi szybami, a na postoju w lecie to i wentek się wlączy to ostatecznie silnik by nam cay czas gasl. Mam nadzieje, ze mam rację.
Mario Mario
Czytacz
 
Posty: 60
Dołączył(a): 29 maja 2008, o 07:43
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Buull » 30 lip 2008, o 07:40

tzn u mnie te obroty caly czas faluja minimalnie nawet jak jest zimny lub cieply a jak kolami skkrece to jeszcze gorzej ale ja wiem ze nie przez skrecenie kolami tak te obroty faluja tylko napisalem przyklad hehe... nie moge sie podlaczyc pod komputer bo tak to bym wiedzial co jest. dlatego pytam bo moze ktos wie lub ktos mial taki przypadek i wtedy bym wymienil ta czesc :) pozdro...

[ Dodano: 2008-07-30, 07:43 ]
baton245 napisał(a):kolego a jak bługo jezdzisz na gazie,bo znam przypadki ze pozapychane były dysze w mono wtrysku,moze tez przycierac się pompa paliwowa sprawdz cisnienie paliwa gdzies w warsztacie

tzn gaz mam od lutego tego roku takze chyba nie dlugo. a to moze byc przez pompe paliwowa te nie rowne obroty?? bo one tak minimalnie faluja i silnik nie rowno pracuje. pozdrawiam
Buull
Gaduła
 
Posty: 451
Dołączył(a): 18 kwi 2008, o 11:27
Lokalizacja: Płock


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 62 gości