Nie rowne obroty

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Nie rowne obroty

Postprzez Buull » 1 wrz 2008, o 14:43

witam. mam problem z nie rownymi obrotami na benzynie tzn nie rowno chodzi na wolnych obrotach wskazowka od obrotomierza minimalnie faluje i czuc jak silnik nie rowno pracuje a na gazie jest dobrze. dodam ze kable i swiece oraz kopulke i palec wymienilem. dzieki za pomoc.
Buull
Gaduła
 
Posty: 451
Dołączył(a): 18 kwi 2008, o 11:27
Lokalizacja: Płock

Nie rowne obroty

 

Postprzez arek ryba » 1 wrz 2008, o 15:37

jedz na kompa to napewno problem wykarze
ja obstawiam silniczek krokowy
Avatar użytkownika
arek ryba
Members
 
Posty: 701
Dołączył(a): 24 paź 2007, o 11:24
Lokalizacja: grudusk

Postprzez marcinkoz2910 » 1 wrz 2008, o 17:16

arek rybczyński napisał(a):ja obstawiam silniczek krokowy
a gdzie go szukać??
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez pablomed » 1 wrz 2008, o 20:58

Buull, spróbuj rsetu kompa co ci szkodzi, czyli klemy odłącz do ostygniecia silnika, odpal na benie i zostaw do zagrzania. I potem jeździj jakiś czas tylko na benie. Jeśli to pomoże to winna jest instalka LPG. Silnik krokowy raczej jest dobry, obroty falowałyby na obu paliwach
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Bebzo28 » 1 wrz 2008, o 21:24

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!POMOCY Mam problem POMOCY !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Spadają mi obroty i samochód kuleje. ( wymieniłem swiece,przewody,kopułke,palec rozdzielacza.)

Mój golfik 3 (1.8) benzyna+gaz typ silnika ABS 90km
Jak odpale samochód i jade jest dobrze, ujede 100 m , czasami wiecej nawet kilometr, czuje w trakcie jazdy małe chamowanie silnika takie sekundowe, wciskam sprzęgło i obroty silnika spadają z 1000 obrotów aż do 400 i silnik kuleje bez względu czy jade na benzynie czy na gazie.
Dodam pare razy gazu i pochwili jest już dobrze, ujade następne 2 lub 3 kilomerty i sytuacja sie powtarza, jest tak co dziennie . Co robić


Posiedziąłem i grzebałem i podejżewam Potencjometr połozenia przepustnicy, odpalam silnik i odłączam wtyczke i samochód kuleje podłączam wtyczke jest dobrze.
Ujade pare metrów i obroty spadają zatrzymuje sie podnosze maske odłączam wtyczke od czunika połozenia przepustnicy i samochód bez zmain dalej kuleje , podłączam wtyczke i odrazu jest 1000 obrotów , moje pytanie jest takie czy to jest wina tego czujnika ( potęcjómetra) położenia przepustnicy.

Sytuacja powtarza sie bezwzględu czy silnik jest zimny czy rozgrzany , jak rozgrzany to jest to częściej.

P O M O C Y co mam robić , piszcie nawet smsy 602 136 117.
Bebzo288
Avatar użytkownika
Bebzo28
Czytacz
 
Posty: 44
Dołączył(a): 1 wrz 2008, o 21:09
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez pablomed » 1 wrz 2008, o 21:38

bardzo możliwe że winny jest TPS. Weź jakiś omomierz i mierz: między stykami 1 i 2 wartość początkowa 600 omów, w miarę otwierania przepustnicy ręką przy 1/5 jej otwarcia wzrasta do około 3000 omów i jest potem stała, między 1 i 4 przy 1/4 otwarcia wzrasta do ok. 6500 omów i dalej jest stała. Zasilanie na pinie 1 wtyczki 5V.

[ Dodano: 2008-09-01, 21:39 ]
Nagłe wahnięcia oporu w trakcie otwierania świadczą o uszkodzeniu ścieżki potencometru,
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Buull » 2 wrz 2008, o 07:49

pablomed napisał(a):Buull, spróbuj rsetu kompa co ci szkodzi, czyli klemy odłącz do ostygniecia silnika, odpal na benie i zostaw do zagrzania. I potem jeździj jakiś czas tylko na benie. Jeśli to pomoże to winna jest instalka LPG. Silnik krokowy raczej jest dobry, obroty falowałyby na obu paliwach


co to znaczy jezdzij na bemie?? :P za bardzo nie wiem oco chodzi :) mam taki problem ze pod kompa nie moge go podlaczyc poniewaz poprzedni wlasciciel musial odciac kostke do kompa poniewaz chcialem sie podlaczyc to jedna jest kostka a druga jest ucieta :/ napisz mi dokladnie co znaczy jezdzij na bemie :) a i tez przyuwazylem ze jak chodzi na benzynie jak jest zimny to troche kopci na biało a na gazie spoko jest.
Buull
Gaduła
 
Posty: 451
Dołączył(a): 18 kwi 2008, o 11:27
Lokalizacja: Płock

Postprzez pablomed » 2 wrz 2008, o 13:15

na benie miało być czyli na benzynie

[ Dodano: 2008-09-02, 13:18 ]
Reset kompa to skrót w tym przypadku oznacza zresetowanie sterownika silnika, który akurat w Twoim wtrysku mozna zrobić jak napisałem wyżej.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Bebzo28 » 2 wrz 2008, o 21:15

Byłem na sprawdzeniu komputerowym i wykazało silniczek krokowy . wymienilem go i narazie jest dobrze. Moze to komuś pomoze

[ Dodano: 2008-09-05, 18:32 ]
Byłem ponownie u mechanika bo obroty w golfie nadal spadaly i bylo czuc szarpanie w trakcie jazdy.

Podłczyliśmy pod kompa ( pokazało wszystkie błedy , sonda lambda, czujnik Hala, silnik krokowy , czujnik przepustnicy.)

Nie wiedieliśmy co jest grane.
Osobiście w garażu kombinowałem pare dni temu odłączając podczas pracy silnika niektóre wtyczki, zaczolem od silniczka krokowego dlaczyłem i nic , odłaczyłem wtyczke od czujnika połozenia przepustnicy i dopiero zaczoł wariować ) teras Aktualnie wymieniłem czujnik połozenia przepustnicy na inny, jest elegancko.

Mam go teras sprawdzic przez pare dni jak narazie jest ok .
Bebzo288
Avatar użytkownika
Bebzo28
Czytacz
 
Posty: 44
Dołączył(a): 1 wrz 2008, o 21:09
Lokalizacja: Słupsk


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości