Nie równe trzymanie obrotów

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Nie równe trzymanie obrotów

Postprzez krzysiogol » 26 paź 2014, o 22:13

Witam,

Panowie, proszę o krótka poradę:)

Wczoraj pokonałem golfem ponad 100km z czego znaczną cześć niestety stałem w korkach. Wtedy też pedał gazu sam zaczął się regulować tzn komputer dawał znać o konieczności podniesienia obrotów. Dojechałem do celu zgasiłem i potem miałem problem z odpaleniem, a gdy załapał trzymał obroty na 900obr/min i co jakis czas dodawała sobie sam do 1100obr/min.

Sprawdziłem szczelność filtra powietrza i wszystko wydaje się ok. Jakiś czas temu miałem problem z przekaźnikiem od sterowania komputera. Zrobiony została na "sztukę" i było wszystko ok.

Czy jest możliwość, że to jego wina? Tzn po tak długiej trasie (rzadko pokonuje tyle km) mógł się przegrzac i to co zostało delikatnie przylutowane mogło się np stopić i stąd tez problem czy szukac przyczyny gdzie indziej?
krzysiogol
Czytacz
 
Posty: 108
Dołączył(a): 20 wrz 2012, o 20:51
Lokalizacja: Warszawa

Nie równe trzymanie obrotów

 

Postprzez łukasz1983 » 26 paź 2014, o 22:27

krzysiogol, Po pierwsze zrób reset ECU.Druga sprawa to sprawdź szczelność podstawy wtrysku.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez krzysiogol » 27 paź 2014, o 19:21

Zresetowałem kompa i nic. Rozebrałem dolot ale na pierwszy rzut oka nie widać nieszczelności.
Dziwne jest to, że czasem trzyma obroty a czasem spada do 700obr i prawie gaśnie. Przy zmianie biegów obroty w chwili nacisnięcia sprzęgła wzrastaja do 2000obr. Zresztą podczas jazdy czuje jakby sam komputer kontrolował jazde i dodawał sobie gazu.

Jak sprawdzić tą podstawke wtrysku? (mój silnik aft na pełnym wtrysku).

Jakies inne pomysły? czujnik temperatury, alternator?
krzysiogol
Czytacz
 
Posty: 108
Dołączył(a): 20 wrz 2012, o 20:51
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez trollu » 28 paź 2014, o 00:00

krzysiogol napisał(a):Jak sprawdzić tą podstawke wtrysku? (mój silnik aft na pełnym wtrysku).

nie masz czegoś takiego jak podstawa wtrysku. najlepiej byłoby podpiąć pod VAGa, może pokaże jakieś błedy. czujnik temp cieczy zawsze warto sprawdzić, odmę, AFT ma przepływkę? nie pamiętam czy AFT ma czujnik położenia wału, jeżeli tak to przyjrzałbym się hallowi w aparacie zapłonowym, bez niego silnik będzie chodzić ale w trybie awaryjnym
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez krzysiogol » 28 paź 2014, o 01:07

trollu napisał(a):
krzysiogol napisał(a):Jak sprawdzić tą podstawke wtrysku? (mój silnik aft na pełnym wtrysku).

nie masz czegoś takiego jak podstawa wtrysku. najlepiej byłoby podpiąć pod VAGa, może pokaże jakieś błedy. czujnik temp cieczy zawsze warto sprawdzić, odmę, AFT ma przepływkę? nie pamiętam czy AFT ma czujnik położenia wału, jeżeli tak to przyjrzałbym się hallowi w aparacie zapłonowym, bez niego silnik będzie chodzić ale w trybie awaryjnym


No właśnie z tym VAGiem miałem ostatnio problem tzn nie chciał "połaczyć się z silnikiem".

Tak aft ma czujnik położenia wału. Tylko jak dobrze pamiętam uszkodzenie tego czujnika skutkowało samoistnym gaśnięciem auta, a u mnie tak nie jest. Powiedziałbym, że na wyższych obrotach kręci sie o wiele lepiej niż wcześniej. Dopuszczałem możliwość przestawienia zapłonu lecz u mnie jest to "automatyczne".

Objawy bardzo przypominają dostawanie się lewego powietrza jakby z nieszczelności dolotu, ale niestety nic tam niepokojącego nie zauważyłem (może przeoczyłem?). Mam u siebie gaz, a wiadomo, ze gaz jest bardzej czuły na zmiane mieszanki tzn zwiększenie ilości powietrza i u siebie zauważyłem właśnie bardziej spadające obroty na gazie.
krzysiogol
Czytacz
 
Posty: 108
Dołączył(a): 20 wrz 2012, o 20:51
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez trollu » 28 paź 2014, o 08:59

krzysiogol napisał(a):Tylko jak dobrze pamiętam uszkodzenie tego czujnika skutkowało samoistnym gaśnięciem auta, a u mnie tak nie jest.

dlatego pisałem o hallu w aparacie zapłonowym a nie czujniku na wale. w AFT czy ADY hall jest tylko czujnikiem wspomagającym, jak siądzie to silnik pracuje ale nie do końca tak, jak powinien
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez pablomed » 28 paź 2014, o 15:11

wymien jednak ten przekaźnik to groszowa sprawa na szrocie, choćby dla pewności, to nie jest przekaźnik sterujący tylko zwyczajnie zasilający
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez krzysiogol » 28 paź 2014, o 19:20

Przekaźnik wymieniony i nadal to samo.

Zaraz wezmę się za rozebranie całego dolotu, bo to jest najprawdopodobniej przyczyna nie trzymania obrotów (nieszczelność).

Jeśli chodzi o aparat zapłonowy to był wymieniany.
krzysiogol
Czytacz
 
Posty: 108
Dołączył(a): 20 wrz 2012, o 20:51
Lokalizacja: Warszawa


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google [Bot] i 29 gości

cron