Nierówna praca silnika 1.4

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Nierówna praca silnika 1.4

Postprzez adziok09 » 21 sie 2010, o 12:20

Witam!




Mam problem ze swoim Golfem III 1.4 1991r. Problem polega na tym że gdy samochód stoi na wolnych obrotach to nie równo pracuje czasami tak jak by chciał zgasnąć. Włączyłem cyfrowy obrotomierz i obroty wahają się pomiędzy 740-800 obrotów. Czy można jakoś ustawić to żeby pracował równo ?


Z góry dziękuje na pomoc!
Avatar użytkownika
adziok09
Badacz tematu
 
Posty: 342
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 18:28
Lokalizacja: Wlb

Nierówna praca silnika 1.4

 

Postprzez PabloSBT » 21 sie 2010, o 18:03

najczęstsza przyczyna falowania obrotów w golfach III to zabrudzona przepustnica lub siliczek krokowy :) radze ci zacząć od tego pierwszego bo u mnie też tak skakały obroty tylko to przeczyściłem i przepustnice i silniczek teraz mam 800-850 ale nic nie czuć tego że jest nie równo :)
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez adziok09 » 21 sie 2010, o 19:00

a mógłbyś napisać jak to zrobiłeś jakimś płynem czy jak?
Avatar użytkownika
adziok09
Badacz tematu
 
Posty: 342
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 18:28
Lokalizacja: Wlb

Postprzez PabloSBT » 21 sie 2010, o 21:13

ja czyściłem wszystko benzyną ekstrakcyjną a jak nie chciało zejść to rozpuszczalnikiem nitro
tu masz poradę dotyczącą czyszczenia przepustnicy :)
http://www.golf3.pl/topics28/mk3-faqfal ... t10880.htm

u mnie wystarczyło odkręcić 3 śruby na klucz 10 i 3 śróby na imbusa żeby się dostać do przepustnicy :)
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez adziok09 » 9 wrz 2010, o 18:55

Avatar użytkownika
adziok09
Badacz tematu
 
Posty: 342
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 18:28
Lokalizacja: Wlb

Postprzez Czarny » 9 wrz 2010, o 19:32

wsadzi do benzyny i opłukaj nic nie rozkręcaj lub zmieni kable zapłonowe
Czarny
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 9 wrz 2010, o 13:44
Lokalizacja: Wierbka

Postprzez sitek699 » 9 wrz 2010, o 19:47

adziok09 napisał(a):http://allegro.pl/stp-30-001-formula-do-benzyny-benzyna-i1217607073.html





czy to zadziała czy nie?
ja wlalem i nic specjalnego nie zaszkodzi mowil mi mechanik :)
Wódka 25zł; Kieliszki 5zł ;spojrzenie matki gdy wracasz do domu nad ranem--bezcenne
moj-golf/bordowy-metalic-by-sitos-banditos-t23878.html
Avatar użytkownika
sitek699
Members
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 13 maja 2008, o 19:06
Lokalizacja: ...WPN...

Postprzez adziok09 » 9 wrz 2010, o 20:19

kable ostatnio zmieniłem to jak myślicie warto to wlac czy nie a wogóle jaki polecacie ?
Avatar użytkownika
adziok09
Badacz tematu
 
Posty: 342
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 18:28
Lokalizacja: Wlb

Postprzez bastek016 » 10 wrz 2010, o 09:55

odpuść sobie czyszczenie przepustnicy , w twoim modelu z 1991 roku jest silnik 1.4 abd , z wtryskiem jenopunktowym podczas jazdy przepustnica jest myta automatycznie benzyną która jest podawana z wtrysku . Obstawiam silniczek krokowy . Ewentualnie podgrzewacz w kolektorze ssącym , jak go sprawdzić do kolektora ssącego stojąc przed otwartą maską jest z prawej strony wpięta wtyczka na 2 piny warunek do sprawdzenia koniecznie zimny silnik , daj zapłon i sprawdź czy kolektor ssący jest od spodu ciepły jak nie awaria , dla upewnienia odepnij tą wtyczkę i zobacz czy auto nie będzie jeszcze gorzej chodziło jak odepniesz i jest to samo to masz jeża uwalonego , u mnie w ziemie nie dało się auta odpalić z odpiętym jeżem a puki się nie nagrzał godził na 3 gary .
bastek016
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 9 wrz 2010, o 23:09
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez adziok09 » 10 wrz 2010, o 18:51

a czy to moze byc przez sonde lambde? Jak tak to jak ja wymienic?
Avatar użytkownika
adziok09
Badacz tematu
 
Posty: 342
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 18:28
Lokalizacja: Wlb

Postprzez bastek016 » 20 wrz 2010, o 22:32

jedź na szrot zapytaj prawdopodobnie ci pożyczą do sprawdzenia , sama sonda jest skręcona w kata tak jak normalna śruba :) bądź miernikiem musisz poszukać jakie maja być wartości
bastek016
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 9 wrz 2010, o 23:09
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez paluch280580 » 21 wrz 2010, o 10:14

tez moze byc kopulka mokra lub palec do wymiany lub cewka.
a najlepiej niech pod kompa podlacza to bedziesz wiedzial czy to sonda ale pamietaj jak sprawdzac beda sonde to silnik musi byc włączony bo jak bedzie zgaszony to bedzie calu czas pokazywac błąd sondy bo przy zgaszonym silniku nie pracuje
JA TAK MIALEM I OKAZALO SIE ZE TO POD KOPUŁKA BYLA WILGOC I OCZYWISCIE SPRAWĆ ŚWIECE :-D
paluch280580
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 24 wrz 2008, o 14:02
Lokalizacja: Elbląg

Następna strona

- - - zawory - przepustnice elektryczne



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 24 gości