Nierówne obroty silnika, falowanie itp.

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez golfiaz1 » 7 maja 2012, o 20:04

silnik,1.6,rok 94,kodu silnika nie znam,ale z tego co wiem ma 75 km.
golfiaz1
Czytacz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 6 maja 2012, o 15:29
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

 

Obroty 1.6 ABU

Postprzez Rav82 » 7 maja 2012, o 20:20

Witam. Mój pierwszy problem się pojawił. A mianowicie, gdy odpalałem auto a zimnym silniku, to czasem za drugim-trzecim razem odpalał. Zrobiłem dziś reset, czyli odłączyłem aku na godzinkę. Potem podłączyłem aku, odpalam, od pierwszego zapalił, obroty w normie i pojawił się problem. Przy lekkim dodawaniu gazu (obroty od 2000 do ponad 3000) muli i gaśnie. Jak dam więcej gazu to normalnie gazuje. Silnik zimny czy ciepły - bez różnicy. Proszę o poradę.

Byłem ponownie w garażu. Odpaliłem i dalej tak samo. Jednak coś mnie podkusiło linkę gazu podregulować i jakby pomogło. Odpala idealnie i obroty trzyma.
Avatar użytkownika
Rav82
Badacz tematu
 
Posty: 179
Dołączył(a): 29 kwi 2012, o 00:44
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez dezerter007 » 8 maja 2012, o 11:07

kupiłem interface do golfika i takie coś mi się pokazało...


Obrazek


Ostatni błąd oczywiście nieważny bo diagnoza była na wyłączonym silniku...

Podpowiedzcie.... szukać dobrego elektronika czy samemu grzebać?? Czy też może ładnie go umyć i sprzedać??
www.web-mark.pl - tworzenie stron www
dezerter007
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 27 sty 2012, o 22:00
Lokalizacja: morąg

Postprzez palio » 8 maja 2012, o 11:18

spróbuj skasować błędy i zobacz czy powrócą
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez dezerter007 » 8 maja 2012, o 11:42

kasowałem.... to samo....
www.web-mark.pl - tworzenie stron www
dezerter007
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 27 sty 2012, o 22:00
Lokalizacja: morąg

Postprzez rafal9119 » 8 maja 2012, o 12:52

czujik temperatury i czujnik temp. powietrza zasysanego to pewnie odłanczałeś i dla tego błedysa. to masz juz jak na tacy co masz wymienic.potencjometr tu jest winny i nic wiecej. jestem pewien na 100 %. a ty jestes z mazur tak? bo w Piszu jest dobry elektromechanik ktory by ci to zrobił
MĄDRA SOWA RADZI: LEGALIZOWAC I SADZIĆ!!!!
rafal9119
Members
 
Posty: 943
Dołączył(a): 16 paź 2011, o 19:26
Lokalizacja: Pisz- NPI

Postprzez prezesik » 8 maja 2012, o 20:47

Podciągnięcie linki, aby trzymał wolne obroty to działanie doraźne. Za wolne obroty odpowiada silniczek krokowy ( regulator wolnych obrotów ) oraz m. in. czujnik temp. płynu ( 4-pinowy pod aparatem zapłonowym ). Wg mnie jeżeli nie trzyma wolnych obr. to krokowy do wyczyszczenia lub wymiany, natomiast jak są trudności z uruchomieniem zimnego silnika to może być uszkodzony czujnik temp. Jeżeli jest on uszkodzony i są problemy z uruchomieniem zimnego silnika polecam zdjąć wtyczkę z tego czujnika a na pewno odpali od strzała i będzie miał wolne obroty ok 1100 /min. Jest to znak, że komp przechodzi w tryb awaryjny, silnik dostaje dawkę paliwa jak na ssaniu ( większe spalanie ) - nie polecam tak jeździć na dłuższą metę z uwagi na ekonomię.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Rav82 » 9 maja 2012, o 20:19

Dzięki za uwagę. Auto już chodzi jak należy. Pozdrawiam :ok:
Avatar użytkownika
Rav82
Badacz tematu
 
Posty: 179
Dołączył(a): 29 kwi 2012, o 00:44
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez prezesik » 9 maja 2012, o 21:01

W czym leżał problem?
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Po wykręceniu korka oleju - obroty spadają - golf 3 1.4kat

Postprzez seba65310 » 10 maja 2012, o 22:00

Witam,
Zauważyłem dziś dość dziwną rzecz, mianowicie po odkręceniu korka od oleju, obroty spadają(o 300-500) i nie jestem pewien, ale czuje benzynę. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy??

Posiadam: Golfa III 1.4kat ABD
seba65310
Czytacz
 
Posty: 76
Dołączył(a): 20 kwi 2012, o 00:24
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez bialy 97 » 12 maja 2012, o 07:07

Na bagnecie widać zanieczyszczenia oleju świadczące o paliwie lub płynie chłodzącym w oleju? a jak sprawa z przedmuchami w głowicy.. spore są?
Avatar użytkownika
bialy 97
Gaduła
 
Posty: 664
Dołączył(a): 27 kwi 2011, o 16:13
Lokalizacja: WND-Adamówek.

Postprzez pietrasiak2 » 12 maja 2012, o 07:36

Spalanie jest w normie ? Nie ubywa oleju lub płynu ? Ewentualnie sprawdź odmę i ciśnienie na cylindrach , a i zamknij korek i wyjmij na chwilę bagnet czy też obroty spadną? :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 34 gości