Nierówne obroty silnika, falowanie itp.

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Re: Po wykręceniu korka oleju - obroty spadają - golf 3 1.4k

Postprzez Kutasinski » 13 maja 2012, o 11:19

seba65310 napisał(a):Witam,
Zauważyłem dziś dość dziwną rzecz, mianowicie po odkręceniu korka od oleju, obroty spadają(o 300-500) i nie jestem pewien, ale czuje benzynę. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy??

Posiadam: Golfa III 1.4kat ABD


Przede wszystkim,zacząłbym od solidnego wyczyszczenia odmy,zaczynając od separatora,który znajduje się przy bloku silnika od strony grodzi (tak jest w ABU),w moim ABU separator był kompletnie zamulony.
No i kiedy olej był zmieniany?
I jeszcze jedno-czy masz LPG?
Zdarzają się jakieś miksery-wynalazki,np. Landi renzo podpięte pod odmę-Kolega miał coś takiego w starym Volvo.
Nie mam GG ale coś trzeba było wpisać..
Kutasinski
Czytacz
 
Posty: 122
Dołączył(a): 20 mar 2012, o 12:44
Lokalizacja: Kraków

Re: Po wykręceniu korka oleju - obroty spadają - golf 3 1.4k

 

Postprzez prezesik » 13 maja 2012, o 12:52

Kutasinski napisał(a):Przede wszystkim,zacząłbym od solidnego wyczyszczenia odmy,zaczynając od separatora,który znajduje się przy bloku silnika od strony grodzi (tak jest w ABU),w moim ABU separator był kompletnie zamulony.

fotoporada:
http://www.golf3.pl/topics28/czyszczeni ... t39492.htm
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Rav82 » 20 maja 2012, o 13:06

prezesik25 napisał(a):W czym leżał problem?


Z początku wyregulowałem linkę gazu. Ale teraz jest tak, że odpalam i jakby ssania nie było. Ma wolne obroty i jak się rozgrzeje to wtedy są ok. Nie wiem gdzie szukać przyczyny.
Avatar użytkownika
Rav82
Badacz tematu
 
Posty: 179
Dołączył(a): 29 kwi 2012, o 00:44
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez rafal9119 » 20 maja 2012, o 16:58

czujnik temperatury sprawdz.
MĄDRA SOWA RADZI: LEGALIZOWAC I SADZIĆ!!!!
rafal9119
Members
 
Posty: 943
Dołączył(a): 16 paź 2011, o 19:26
Lokalizacja: Pisz- NPI

Postprzez Rav82 » 20 maja 2012, o 22:07

rafal9119 napisał(a):czujnik temperatury sprawdz.


Jutro na zimnym sprawdzę, dzięki za podpowiedź

[ Dodano: 2012-05-22, 17:54 ]
Kolega ma rację. Czujnik wody do wymiany. Dziękuję
Avatar użytkownika
Rav82
Badacz tematu
 
Posty: 179
Dołączył(a): 29 kwi 2012, o 00:44
Lokalizacja: Sosnowiec

lekkie falowanie obrotów

Postprzez przemas432 » 29 maja 2012, o 13:26

obroty falują na biegu jałowym a także jak dodam gazu i go przytrzymam równo na wyższych obrotach to wskazówka też faluję po pół centymetra w każdą ze stron może to być wina lewego powietrza bo mniej więcej wszystko sprawdziłem z góry dzięki za porady
przemas432
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 10 maja 2012, o 19:26
Lokalizacja: łódź

Postprzez trojeczkaGT » 29 maja 2012, o 16:27

mniej wiecej a moze wieksze pol ?? ;p

falowanie obrotow moze byc skutkiem :

a) zle dzialajacy juz silniczek krokowy
b) sasysanie lewego powietrza np z uszczelki podstawy wtrysku
c) nalapania bledow przez komputer
d) zle lub nie dzialajacy czujnik temperatury cieczy chlodzacej

;)
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez rafal9119 » 29 maja 2012, o 21:09

prawidłowa odpowiedzia jest punkt:
trojeczkaGT napisał(a):a) zle dzialajacy juz silniczek krokowy
MĄDRA SOWA RADZI: LEGALIZOWAC I SADZIĆ!!!!
rafal9119
Members
 
Posty: 943
Dołączył(a): 16 paź 2011, o 19:26
Lokalizacja: Pisz- NPI

Postprzez PabloSBT » 30 maja 2012, o 22:36

to też może być wina źle ustawionego zapłonu ;) u mnie też falują obroty wymieniłem czujnik temp, silnik krokowy wszystkie uszczelki przepustnicy i sondę lambda wynik obroty dalej falują :P ustawiony był zapłon i jest trochę lepiej tyle że znowu mi gdzieś łapie lewe powietrze i obroty falują :P ja bym na twoim miejscu zaczął sprawdzanie dostępu lewego powietrze odpal samochód podnieś maskę i zaruszaj monowtryskiem jak zacznie szarpać obrotami to masz lewe powietrze :) można też spryskać okolice wtrysku np samostartem i obroty się podniosą jak łapie lewe powietrze :)
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez seba65310 » 7 cze 2012, o 00:22

Byłem dziś u mechanika, bo znów kontrolka mi się oleju zaświeciła ii... na szczęście miałem około 2,05bara/ 1900-2000obrotów .

Przy okazji rozmawialiśmy o moim spalaniu 11-12l/100km , bo mi sonda padła, a on stwierdził, że mam pierścienie do wymiany itd. koszt 1500zł. :shock:

Wszytko właśnie na podstawie tego spalania i otwarcia korka oleju:
film
seba65310
Czytacz
 
Posty: 76
Dołączył(a): 20 kwi 2012, o 00:24
Lokalizacja: Częstochowa

Obroty;/

Postprzez kantor98 » 10 cze 2012, o 11:05

Witam mam roblem z obrotami,nie trzyma i gasnie pisałem we wczesniejszym temacie,to kto doradził mi wymienic krokowy,niestety to nic nie dało;/ Mechanik podpioł mi inny komputer i dalej to samo;/ Kable wymienione,kopułka,swiece palec czujnik temperatury także i dalej gasnie,lub spada ponizej 500-600 wtedy strasznie szaprie;/ Silnik 1.4 ABD
kantor98
Czytacz
 
Posty: 51
Dołączył(a): 25 sty 2010, o 21:26
Lokalizacja: Zielona Gora

Postprzez prezesik » 10 cze 2012, o 15:25

Kolego a podstawa wtrysku szczelna? Jeżeli będzie dziurawa/nieszczelna to też może gubić obroty.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości

cron