Nierówne obroty silnika, falowanie itp.

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Problem z obrotami na ciepłym silniku !!

Postprzez Tomo1984 » 31 lip 2012, o 00:59

Witam wszystkich.
Od pewnego czasu w moim Golfie 1.6 pojawił się problem z obrotami mianowicie, jak silnik jest zimny wszystko jest ok trzyma obroty na poziomie 600-800 ale w miarę nagrzewania obroty same mu rosną na biegu jałowym do 1800 po czym spadają do 1000 i tak w kolko. Resetowałem komputer bez zmian, na odłączonym silniku krokowym i czujniku temperatury dzieje się tak samo.
Mam pytanie co może powodować ze obroty same rosną na ciepłym silniku, krokowiec odpada bo na odłączonym to samo się dzieje. Czyżby to oznaczało ze przepustnica jest uszkodzona i do wymiany ??
Tomo1984
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 5 cze 2010, o 18:18
Lokalizacja: Toruń

Problem z obrotami na ciepłym silniku !!

 

Postprzez pietrasiak2 » 31 lip 2012, o 07:10

Na zimnym powinno być ok 1100rpm tutaj do sprawdzenia masz podstawę monowtrysku i TPS . Ale podłącz krokowca a odłącz czujnik temperatury cieczy , zrób jeszcze raz reset i opisz efekty ,(jężeli krokowy będzie ok to po włączeniu zapłonu powinien się wysunąć i popchnąć dźwignię przepustnicy obroty po odpaleniu powinieneś mieć 1100rpm) . Najlepiej sprawdzać jest pojedyńczo odłączając czujniki . Sprawdź opisz i podaj kod motoru :-) :-) :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez Tomo1984 » 31 lip 2012, o 11:26

Mój kod motoru to ABE. Zrobiłem ponowny reset po odłączeniu czujnika temperatury podłączeniu krokowca po włączeniu zapłonu brak reakcji czyli pewnie silniczek krokowy jest nie sprawny ??
To skoro silnik krokowy nie działa to co może powodować ze w trakcie nagrzewania silnika obroty same wzrastają do 1800 ? i jak sprawdzić czy jest sprawny tps ? Guma pod wtryskiem jest cala sprawdzałem.
Tomo1984
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 5 cze 2010, o 18:18
Lokalizacja: Toruń

Postprzez michaal » 31 lip 2012, o 13:05

ABE to nie oznaczenie silnika. Oznaczenia silnika jak nie wiesz to szukaj na wlepce w bagażniku, na obudowie rozrządu, na boku silnika, bądź sprawdź w dziale porady tam są zdjęcia wszystkich silników. Najprościej napisz czy silnik na mono wtrysku czy wtrysk wielopunktowy.
Z tego co piszesz to pewnie masz wtrysk jednopunktowy. Prawdopodobnie do wymiany podstawa wtrysku bo łapie ci skądś lewe powietrze, jak w okolicy wtrysku wszystko ok sprawdź jeszcze czy rura podciśnieniowa od serwa jest cała i nie ma dziury
michaal
Badacz tematu
 
Posty: 349
Dołączył(a): 21 kwi 2009, o 17:37
Lokalizacja: Mierzyce/Wieluń

Postprzez michaal » 31 lip 2012, o 13:19

Z tymi obrotami to musi ci ustawić ten co się zajmuje gazem. Radziłbym może zmienić zakład to wreszcie ci ustawią.

Co do butli to nigdy nie zatankujesz pełnej czyli 34 litrów. Zawsze zostaje taki luz na wypadek wzrostu ciśnienia spowodowanego wysoką temperaturą. Rezerwa taka powinna wynosić 20% butli.

To wahania obrotów masz zawsze czy czasami.
michaal
Badacz tematu
 
Posty: 349
Dołączył(a): 21 kwi 2009, o 17:37
Lokalizacja: Mierzyce/Wieluń

Postprzez XXMLODZIAN22XX » 31 lip 2012, o 17:09

teraz już rzadziej po wymianie czujnika bo przed wymianą to potrafił nawet 3 razy przez 10 km zgasnąć przeważnie przy zatrzymywaniu się przed skrzyżowaniem
Avatar użytkownika
XXMLODZIAN22XX
Czytacz
 
Posty: 105
Dołączył(a): 23 lip 2011, o 18:50
Lokalizacja: Tuchola

obroty na zimnym szaleją i gasnie 2.0 2e

Postprzez darkmen21 » 3 sie 2012, o 14:01

Witak!

Moje kochane maleństwo 2e coś świeruje, na zimno rano jak go odpalam, to musze tryzmac mu gaz żeby nie zgasł, a po zagrzaniu nie gasnie tylko lekko falują obroty, po przełączeniu na gaz wszystko działa jak należy. Ktos miał podobny problem??martwi mnie to bo niedlugo lato sie skonczy i bedzie lipton :cry: Auto jest miesiąc po swapie i nie mam jeszcze czujnika spalania stukowego, bo ten co był przy silniku to go szlag trafił przez głąbów co go wycigali dla mnie.
Avatar użytkownika
darkmen21
Members
 
Posty: 1037
Dołączył(a): 16 lis 2008, o 11:35
Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Rocznik: 1995
Silnik: 1.8
Paliwo: PB
Nadwozie: cabrio

Postprzez trollu » 3 sie 2012, o 14:38

jaka instalacja?
na początku do sprawdzenia czujnik temperatury cieczy
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez pablomed » 3 sie 2012, o 23:08

darkmen21, najpierw kombinuj sprawny czujnik, 2E bez niego na benzynie wariuje, wróć do tematu jeśli to nie pomoże.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez VWARNI » 8 sie 2012, o 18:05

Witam:) A mam takie pytanko co do silnika 2.0 8V . Jak z jego mocą i dynamiką jazdy ??? nie jest za słaby jednak??? Czy daje frajde z jazdy??? Bo te 2.0 16V to bardzo ciężko kupić, a jak już to zapewne zajechane będą... Ogólne opinie o tych silnikach bym prosił. Miałem kiedyś super ładnego golfa z 97r tylko miał motor AAM i frajdy z jazdy nie było. A na koniec skończył kariere po spotkaniu z busem i innym autem :(... Pozdrawiam
Avatar użytkownika
VWARNI
Czytacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 20 paź 2007, o 23:42
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez trollu » 8 sie 2012, o 23:19

2.0 8v to jak dla mnie optimum do gofra jeżeli chodzi o osiągi/koszty. 115KM pozwala na przyzwoitą jazdę bez zamulania ale do ciśnięcia np na trasie fakt, przydałoby sie więcej koni

jak chcesz frajde z jazdy to kup jakieś e36 minimum 323i :]
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez sebadure » 10 sie 2012, o 15:19

2.0 8v to fajny silnik go Golfa. Jest czym kopnąć, a spalanie jest na poziomie 1.8. Do 180km/h idzie bardzo zacnie :)
sebadure
Badacz tematu
 
Posty: 275
Dołączył(a): 1 gru 2011, o 23:35
Lokalizacja: Jaworzno

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości