Nierówne obroty silnika, falowanie itp.

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez killah » 10 sie 2012, o 17:39

potwierdzam. silnik jest bardzo ekonomiczny i żwawy. Nie jest dużo bardziej skomplikowany od mniejszych silników i ogólnie jest ok. Wiadomo że czym większy silnik tym większa zabawa ale dla tego silnika stosunek cena(koszty utrzymania)/jakość jest optymalny.

żeby nie być gołosłownym to na dystansie 1400 km w 3 osoby na włączonej klimie przez 2 tyg spalanie miałem jakieś 7,25 litra na 100. Cykl mieszany bo codziennie do łodzi i z powrotem.
killah
 

 

Postprzez sebadure » 10 sie 2012, o 22:07

killah potwierdzam spalanie bo mój w mieście przy delikatnej jeździe albo zwykłej jak zwał tak zwał w każdym razie bez deptania to przy średnim ruchu idzie z 8l na 100km zejść.
sebadure
Badacz tematu
 
Posty: 275
Dołączył(a): 1 gru 2011, o 23:35
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez trollu » 11 sie 2012, o 00:43

w czewie trzeba liczyć 10L, cudów nie ma. na codzień jeżdżę po wiochach i wychodzi +/- 9L lpg
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez sebadure » 11 sie 2012, o 11:14

Wiadomo, że jak ruch większy to te 10l musi być. W zimie mi wychodzi koło 11-13l.
sebadure
Badacz tematu
 
Posty: 275
Dołączył(a): 1 gru 2011, o 23:35
Lokalizacja: Jaworzno

problem z obrotami

Postprzez krygon » 12 sie 2012, o 16:36

Witam mam mały problem taki ze gdy odpalam silnik, nie wazne czy cieply czy zimny to obroty wzrastaja do 900, i na sekunde opadaja do np 300 i wzrastaja (auto nie gasnie ani nic) to zaczelo mi sie dziac po tym ze 3 dni w aucie bylo wlaczone radio i czesto odpalane auto aby sie akumulator podladowal. odrazu przestalo dzialac radio (nowe radio kupione rowniez nie dziala) co moglo sie spalic ?
krygon
Czytacz
 
Posty: 53
Dołączył(a): 31 paź 2011, o 09:51
Lokalizacja: Lubin

Re: problem z obrotami

Postprzez greg001 » 13 sie 2012, o 02:31

krygon napisał(a):Witam mam mały problem taki ze gdy odpalam silnik, nie wazne czy cieply czy zimny to obroty wzrastaja do 900, i na sekunde opadaja do np 300 i wzrastaja (auto nie gasnie ani nic) to zaczelo mi sie dziac po tym ze 3 dni w aucie bylo wlaczone radio i czesto odpalane auto aby sie akumulator podladowal.

Używałeś opcji szukaj?? jest takich pełno tematów.
Wystarczy przeczytać i ja wszędzie sprawdzić na początek: Kable WN, kopułka + palec, świece, cewka. Obstawiałbym cewkę lub brudną przepustnicę.
krygon napisał(a):odrazu przestalo dzialac radio (nowe radio kupione rowniez nie dziala) co moglo sie spalic ?

to pytanko bardziej w dział Elektryka lub Car-Audio - mogłeś ten temat rozdzielić na dwa!
Avatar użytkownika
greg001
Gaduła
 
Posty: 509
Dołączył(a): 12 lip 2010, o 18:26
Lokalizacja: ślask / SBL
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez gosc_niedzielny » 23 sie 2012, o 08:14

Witam,
też miałem ten problem. Rozwiązanie znalazłem tu:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=297690
Winnym okazał się zawór par paliwa nr BOSCH 0280142310.
Łatwo to sprawdzić, wystarczy zdjąć wężyk z tego zaworu a obroty na luzie będą utrzymywać się na poziomie 1200 (wcześniej były między 500 a 600)
gosc_niedzielny
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 23 sie 2012, o 08:07
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez P1t3r » 23 sie 2012, o 16:47

Kolega z sasiedniego forum napisal " wystarczy wymienic ten zaworek, przypisac wszystko komputerem i wszystkie "typowe" problemy silnika AEE znikają:) " czy ty tez przypisywales cos komputerem?
Avatar użytkownika
P1t3r
Czytacz
 
Posty: 140
Dołączył(a): 22 mar 2011, o 09:16
Lokalizacja: Jaworzno

Nierówna praca silnika

Postprzez Or3L » 25 sie 2012, o 20:38

Witam.
Znów zwracam się do was o poradę drodzy forumowicze.
Mój golf od jakiegoś czasu bardzo nie równo pracuje. Bardzo skaczą mu obroty kiedy stoję w miejscu na wolnych obrotach(na luzie) silnik momentami tak się dławi że niemalże gaśnie nie jest to zbyt przyjemne, no i na pewno wpływa na ekonomikę jazdy. Kiedy kredę kierownicą to nawet czasem potrafi się zadławić i zgasnąć (ma wspomaganie) Wszystko inne działa bez zarzutów.
PS. Chciałbym dodać że dzieje się to kiedy silnik zagrzeje się do optymalnej temperatury pracy i włączę światła, gdy są zgaszone pracuje równo.

Proszę was o poradę co by to mogło być i jakie są koszta naprawy/wymiany?
Avatar użytkownika
Or3L
Moderator
 
Posty: 542
Dołączył(a): 15 lip 2012, o 09:30
Lokalizacja: Katowice
Rocznik: 1996
Silnik: AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez KristoF » 26 sie 2012, o 17:14

Panie kolego, typowy problem silnika AEE(i nie tylko), wyczyść przepustnice i zrób adaptację. Jak nie zrobisz adaptacji to tez sie da jeździć, ale bezpośrednio po czyszczeniu będziesz miał 2tys obr. :) po dłuższej chwili spadną, ECU się samoadaptuje, ale nie jest to przyjemne a tymbardziej tanie, bo wolne obroty musza sie adaptowac na wolnych obrotach. Przerabiałem takie cuś kiedyś.
Był Golf3- największy błąd mojego życia...
a teraz...
Elegancja, komfort , nienaganna jakość i aksamitnie pracujący silnik Millera ;]
KristoF
Members
 
Posty: 675
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 13:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Faluja obroty, dławi sie, duzo pali

Postprzez klimek1990 » 26 sie 2012, o 22:54

Witam, dziś coś odbiło w moim "Gnomie" Silnik 1.6 75km.
Mianowicie zaczął się dławić że trzeba go naprawdę wysoko kręcić żeby jechać jakoś, obroty czasami falują od 800 do 750 a czasami od 2000 do 1500, jak silnik zimny i odpalę to jest Ok, przejadę max 100 metrów i się zaczyna mulić, przy gwałtownym dodaniu gazu dławi go zanim się wkręci na obroty. Już nie wspomnę o spalaniu.. 20zł na 22km jazdy, jak wcześniej robiłem jeszcze do wczoraj około 40km za ta cenę.. Sonda jest raczej Ok, bo po odłączeniu jej jest tak samo, krokowiec sprawny, podciśnieniówki są całe.
Obrazek
Avatar użytkownika
klimek1990
Czytacz
 
Posty: 64
Dołączył(a): 20 lip 2011, o 12:10
Lokalizacja: Sulechów - woj.Lubuskie

Postprzez pietrasiak2 » 27 sie 2012, o 09:21

Masz 1 punkt ? To sprawdź jak podaje wtrysk może regulator ciśnienia padł lub wtrysk po prostu leje . :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google [Bot] i 40 gości