Nierówne obroty silnika, falowanie itp.

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez Or3L » 27 sie 2012, o 12:51

Tylko problem w tym że mechanik juz czyścił mi przepustnice i pomogło to na dwa dni
Avatar użytkownika
Or3L
Moderator
 
Posty: 542
Dołączył(a): 15 lip 2012, o 09:30
Lokalizacja: Katowice
Rocznik: 1996
Silnik: AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

 

Postprzez trollu » 27 sie 2012, o 15:10

silnik nie jest mułowaty? stan układu zapłonowego ma duże znaczenie dla pracy silnika. mi na nowych świecach silnik dużo równiej pracuje, nie poszarpuje a na jałowym nie falują obroty i nie wypadają zapłony. w jakim stanie masz świece, kopułkę itd?
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez klimek1990 » 27 sie 2012, o 16:55

pietrasiak2 napisał(a):Masz 1 punkt ? To sprawdź jak podaje wtrysk może regulator ciśnienia padł lub wtrysk po prostu leje . :-)


Tak jednopunkt, jutro to sprawdze, dzis sie uporałem z rozrusznikiem ;p, nigdzie nie moglem dostac takiego jak do mnie potrzebny az wkoncu kupilem od kolegi nówke 2 miesięczną za 70zł ;p

[ Dodano: 2012-08-28, 17:17 ]
UP!

Dzis skminiłem ze nie dusi sie te chwile gdy ssanie dziala, gdy ssanie sie wylaczy wraa muł bagienny

[ Dodano: 2012-09-19, 07:53 ]
zmieniony sterownik silnika i po problemie ;-)
Obrazek
Avatar użytkownika
klimek1990
Czytacz
 
Posty: 64
Dołączył(a): 20 lip 2011, o 12:10
Lokalizacja: Sulechów - woj.Lubuskie

Postprzez Or3L » 27 sie 2012, o 22:03

ma takiego kopa że sie boje gaz wciskac :-P nie jet mulowaty
Avatar użytkownika
Or3L
Moderator
 
Posty: 542
Dołączył(a): 15 lip 2012, o 09:30
Lokalizacja: Katowice
Rocznik: 1996
Silnik: AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez gosc_niedzielny » 28 sie 2012, o 15:58

Póki co czekam jeszcze na ten zawór, powinien dojść na dniach (zamówiony na allegro w zeszły wtorek). Najpierw jeździłem na odłączonym przewodzie od kolektora, silnik nie gasł, ale obroty na luzie wzrosły przez kilka dni (najpierw trzymał 1200) do ponad 2000. Dlatego wyjąłem zepsuty zawór, połączyłem oba przewody taśmą izolacyjną samoprzylepną i na chwilę odpiąłem akumulator- teraz obroty trzyma równe na poziomie trochę powyżej 800, nic nie gaśnie, nic nie faluje. Jeżdżę już tak trzeci dzień i prawdę mówiąc zastanawiam się czy ten zawór w ogóle montować? :lol:
Jak przyjdzie paczka podłącze wszystko i myślę że odpięcie akumulatora i zresetowanie komputera wystarczy.
Do mechanika na pewno nie pojadę, wkurzył mnie ostatnio bo nic nie zrobił a 40zł wziął- twierdzi że przeczyścił przepustnicę- być może, ale co z tego jak nic to nie poprawiło? Chociaż z drugiej strony dobrze że nie wymienił połowy silnika, bo i takie rzeczy można wyszukać w sieci- przepustnica, aparat zapłonowy, kable, świece, cewka a obroty dalej falują...
Pozdrawiam.
gosc_niedzielny
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 23 sie 2012, o 08:07
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez P1t3r » 29 sie 2012, o 19:14

Myslalem ze u mnie tez pomoze ale lipa po odpieciu weza od kolektora silnik zgasl:(
Mam prosbe abys zmierzyl miernikiem napiecie na wtyczce ktora idzie do tego zaworu bo u mnie na zaplonie jak i na wlaczonym silniku na wtyczce nie ma napiecia.
Zawor u mnie wyglada tak jak ten z aukcji http://allegro.pl/vw-audi-polo-zawor-od ... 99345.html ale ma inny numer.
Avatar użytkownika
P1t3r
Czytacz
 
Posty: 140
Dołączył(a): 22 mar 2011, o 09:16
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez tad » 29 sie 2012, o 20:28

Z tego co pamiętam tam nie będzie napięcia aż auto się nie nagrzeje - wtedy dopiero otwiera się zaworek.
tad
Czytacz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 2 maja 2011, o 11:26
Lokalizacja: Miasteczko

Postprzez gosc_niedzielny » 31 sie 2012, o 17:17

Właśnie ten zawór. Dopiero dotarł i już go zamontowałem. Nie odłączałem nawet akumulatora żeby zrestartować komputer. Silnik pracuje równiutko- na zimnym silniku obroty około 1100, pomału i płynnie spadają do 700.
U mnie gasł kiedy miałem ten zawór niesprawny. Wystarczyło go wyjąć i połączyć oba przewody (wężyki) taśmą i pracował równo około 800 obrotów niezależnie czy silnik zimny czy rozgrzany.
gosc_niedzielny
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 23 sie 2012, o 08:07
Lokalizacja: Gdynia

Obroty jałowe na zimnym silniku i VAG :(

Postprzez tad » 16 wrz 2012, o 11:27

Witam.
Mam cyklicznie problemy i ciągle nie mogę znaleźć przyczyny.

Auto: Golf 1.6 AEE 96r

Sytuacja:
Po odpaleniu zimnego silnika czasem falują zbytnio obroty - od 1300 do 1900 rpm potrafią skakać przez ok. 2 minuty. Później wszystko jest już ok. Przyznam się że jest to denerwujące i chciałbym dotrzeć do tej nieszczęsnej usterki.

Co zrobiłem do tej pory:
-Wyczyszczona przepustnica, wykasowane wyuczone wartości i zaadaptowana (wszystko zakończone poprawnie)
-Wykluczyłem zaworek odpowietrzania baku
-Wymieniony czujnik temperatury płynu chłodzącego
-Wyczyściłem czujnik temperatury powietrza wlotowego (był w oleju). Rezystancja czujnika raczej ok.

Ponieważ to się dzieje rano gdy spieszę się do pracy, nie mam zbyt dużego pola manewru ale dziś z uwagi na niedziele wstałem i testowałem. Znów świrowały obroty więc szybko wyłączyłem auto, podłączyłem VAG, odpaliłem auto i zrobiłem zrzut parametrów i załączam go. Niestety podczas tej sesji auto już było cieplejsze i obroty jak widać były ok (normalnie schodzą sobie stopniowo z 1100 do właściwych ale już bez falowania).

Co zauważyłem od samego początku (i widać to też w logach) widać że kąt otwarcia przepustnicy i kąt nastawu są dziwne jakieś wogóle poza zakresem... Czy to poprawna sytuacja? (zawsze pokazuje wartości poza wymaganym zakresem gdy podpiąć się vagiem nawet gdy już pracuje poprawnie auto...)
Zrzuciłem wszystkie parametry jakie mogłyby się przydać (niestety auto pochodzi z czasów gdy diagnostyka nie była zbyt rozbudowana i niewiele tego jest)

Postaram się jeszcze z samego rana zrzucić logi gdy auto świruje, może ktoś coś wymyśli będę wdzięczny bo juz ręce opadają :zalamany:



Logi VAG XLS

lub mirror bez czekania

LOGI XLS - Mirror
Ostatnio edytowano 16 wrz 2012, o 12:38 przez tad, łącznie edytowano 1 raz
tad
Czytacz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 2 maja 2011, o 11:26
Lokalizacja: Miasteczko

Postprzez strzeliniasty » 16 wrz 2012, o 12:15

kiedy zmieniales kable?? moze cewka sie konczy albo silniczek krokowy - wykrec go wyczysc i zobacz co sie bedzie dzialo
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

Postprzez tad » 16 wrz 2012, o 12:36

kabli jeszcze nie zmieniałem (zakładałem że są ok skoro na ciepłym jest ok) - ale dla spokoju też je wymienie.
Co do silniczka - w tym modelu nie ma go osobno wszystko razem zintegrowane z przepustnicą więc tu pozostaje chyba tylko wymiana całej przepustnicy :-(
tad
Czytacz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 2 maja 2011, o 11:26
Lokalizacja: Miasteczko

Postprzez strzeliniasty » 16 wrz 2012, o 12:42

tad napisał(a):razem zintegrowane z przepustnicą


tak a mnie sie zdaje ze jednak jest osobno

http://allegro.pl/silnik-krokowy-vw-gol ... 36654.html
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google [Bot] i 6 gości