Nierówne obroty silnika, falowanie itp.

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez Hubert27@ » 30 paź 2012, o 13:03

silniczek widzę pracuje lecz tak jak by się zacinał bo nie pracuje płynnie tylko wysuwa się i chowa takimi skokami i co jakaś chwile więc chyba go muszę wyczyścić mam nadzieje że się uda
Hubert27@
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 29 paź 2012, o 14:46
Lokalizacja: zielona góra

 

Postprzez pietrasiak2 » 30 paź 2012, o 13:07

Sprawdź wtyczkę i piny czy nie są zaśniedziałe bądź luźne :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez Hubert27@ » 30 paź 2012, o 17:22

piny są ok chyba czas na rozbieranie

[ Dodano: 2012-10-31, 12:47 ]
przeczyściłem krokowy ale dalej faluje obroty trochę opadły nie wiem czy ten krokowy powinien tak pracować przód tył ciągle bo to jest powodem falowania czy odpięty czujnik cieczy bądź nie sprawny ma coś do tego? :-(

[ Dodano: 2012-11-03, 07:27 ]
jednak to wina krokowego była wyczyściłem i działa :-)
Hubert27@
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 29 paź 2012, o 14:46
Lokalizacja: zielona góra

Postprzez PrzemkoXVI » 6 lis 2012, o 12:41

Panowie, serdecznie proszę o pomoc!
Mechanik-wujek stwierdził, że w 99% uszkodzony jest jakiś silniczek w przepustnicy. Nie bardzo fachowo to określił, dlatego zachodzę w głowę, co to może być. Powiedział również, że nowy kosztować może połowę samochodu, dlatego będzie szukał po szrotach używek w dobrym stanie. Niestety, czekam już ponad 2 tygodnie na sympatyczną wiadomość od niego, że znalazł się dawca. Postanowiłem, że sam znajdę uszkodzoną część w internecie. Znalazłem całą przepustnicę:
http://allegro.pl/przepustnica-vw-seat- ... 47626.html
I tutaj moje pytanie - czy jest w niej ten "silniczek", który jest u mnie uszkodzony, który decyduje o tym, że samochód nie pali 20l/100km oraz że teraz mam tak wysokie obroty? Proszę o pomoc, bo jazda na 2 tysiącach obrotów nie należy do przyjemnych... :-?
Avatar użytkownika
PrzemkoXVI
Members
 
Posty: 1875
Dołączył(a): 29 lip 2011, o 19:52
Lokalizacja: Willenberg

Postprzez DYLAN » 6 lis 2012, o 13:45

siemka :-) pewnie ma racje, padł potencjometr przepustnicy to jest ta czarna puszeczka z tylu przykręcona na imbusy wiec na tej aukcji jest w komplecie,zazwyczaj jest zawsze bo to jest nierozbieralne i stanowi całosc czyli jak sie popsuje potencjometr to trzeba wymienic cała przepustnice :-) a jestes pewien ze trzeba wymieniac moze wystarczy adaptacja?tylko jak juz bedziesz ją robił to zluzuj całkiem linke od gazu tak zeby podczas adaptacji klapka przepustnicy mogła swobodnie pracować i ustalic swoje położenie.pamietaj o tym bo bez tego to lipa z adaptacją no i jeszcze musi być czysta wiec jakaś benzyna i przeczyścic ją.mam nadzieje ze pomogłem i powodzenia życze ;-)
DYLAN
Czytacz
 
Posty: 105
Dołączył(a): 17 paź 2011, o 15:06
Lokalizacja: ZACHODNIOPOMORSKIE

Postprzez PrzemkoXVI » 6 lis 2012, o 14:18

O taką odpowiedź właśnie mi chodziło, dzięki Ci! Adaptacja guzik dała, a przepustnicę mam czystą jak łza. Co ciekawe - w filtrze zbiera się paliwo :-| . Trzeba wydać tych parę groszy. ;-)
Avatar użytkownika
PrzemkoXVI
Members
 
Posty: 1875
Dołączył(a): 29 lip 2011, o 19:52
Lokalizacja: Willenberg

Postprzez pablomed » 6 lis 2012, o 17:03

PrzemkoXVI napisał(a):w filtrze zbiera się paliwo
do sprawdzenia regulator ciśnienia paliwa, siedzi na końcu listwy, ma nie mieć benzyny w wężyku podciśnieniowym tym takim wygiętym w kształcie L po lewej na dole na fotce. http://img12.allegroimg.pl/photos/orygi ... 2702457208
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

sporadyczne falowanie obrotów

Postprzez ci-nek » 6 lis 2012, o 20:20

Mój golf - nei kończąca sie opowieść...


Gdzieś między jedna naprawą a kolejną, pojawiła mi sie taka oto usterka:

Po włączeniu zimnego silnika mam wrażenie że ma nieco niższe obroty niż powinien (~1000). Słychać to po pracy silnika który sie delikatnie trzęsie w spazamach. Zdarzy sie cos takiego:
http://www.youtube.com/watch?v=AZ9eTwBypso
Generalnie ma miejsce tylko na zimnym, lub ledwo ciepłym silniku i występuje bez zadnej zależności (kiedy chce). Na chwilke wkreci sie na 1100 a potem znowu spadnie. Czasem zrobi tak 3-4 razy w ciagu bardzo krotkiego czasu, czasami raz.

Ostatnio zmieniałem ustawienia TPS. Miałem zmierzone na monowtrysku 1.8 (75km AAM) 0,15V i przestawiłem na 0,21 (później na 0,25). Oczywiscie po tej operacji odłaczałem akumulator. Nie sądze by miało to jakis wpływ, ale zbiegło sie to w czasie. Zaznaczę ze jedyne czego sie dotykałem to TPS (po uprzednim cofnieciu silnika krokowego).

Pomocy, bo mi już ręce opadają.

[ Dodano: 2012-11-09, 17:29 ]
nikt nei jest w stanie cos podpowiedzieć???
ci-nek
Gaduła
 
Posty: 738
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 22:05
Lokalizacja: Białystok/Warszawa

Postprzez PrzemkoXVI » 7 lis 2012, o 11:08

O fajnie, zagadam o tym przy okazji kolejnej wizyty u mechanika.
No nic, kupiłem dzisiaj nową przepustnicę przez internet. Adaptacja nie pomogła, sama przepustnica jest czysta. Rozwalił mi się jakiś czujnik temperatury. Postanowiłem, że zakupię całą nową (używaną) to i problemy z falującymi obrotami znikną. Temat do zamknięcia! ;-)

[ Dodano: 2012-11-14, 19:57 ]
Temat do zamknięcia.
Avatar użytkownika
PrzemkoXVI
Members
 
Posty: 1875
Dołączył(a): 29 lip 2011, o 19:52
Lokalizacja: Willenberg

Falowanie obrotów

Postprzez piootrek89 » 7 lis 2012, o 22:34

Co może być przyczyną przygasania i takiego falowania obrotów?

http://www.youtube.com/watch?v=US8jzyjQ6pY&feature=youtu.be
piootrek89
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 18:31
Lokalizacja: KMY

Postprzez Płonek » 7 lis 2012, o 22:58

Zacznij od podpięcia pod kompa, bo to trochę wróżenie z fusów.
Nie ma znaczenia czy jest zimny czy ciepły?
mk3->mk1 Uwstecznienie in progress
Avatar użytkownika
Płonek
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 21 cze 2010, o 21:00
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez piootrek89 » 7 lis 2012, o 23:47

Dzieję się tak na zimnym i ciepłym silniku.

Może miał ktoś kiedyś taki problem i go jakoś rozwiązał.
piootrek89
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 18:31
Lokalizacja: KMY

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 63 gości