Nierówne obroty silnika, falowanie itp.

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Problem z obrotami

Postprzez vinni_pl » 10 lis 2012, o 19:48

Witam posiadam na stanie golfa 3 1.4 silnik 60 konny, no i mam pewien problem, auto podczas jazdy spisuje się dość dobrze ale gdy stanę na światłach i stoję obroty nie utrzymują się i gaśnie mi silnik ; / nie zawsze tak jest czasami się trzymają a czasami skaczą w dół z wyżej opisanym efektem no i auto zdycha mam do was takie pytanie co może być problemem i jaki jest przybliżony koszt naprawy :oops:
Ostatnio edytowano 10 lis 2012, o 20:35 przez vinni_pl, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
vinni_pl
Badacz tematu
 
Posty: 315
Dołączył(a): 10 lis 2012, o 00:15
Lokalizacja: Wałbrzych

Problem z obrotami

 

Postprzez Myst » 10 lis 2012, o 20:02

Cześć. W pierwszej kolejnosci sprawdził bym układ elektryczny tzn. kable ,świece , kopułkę. Kiedy były wymieniane? Spryskaj kable woda, najlepiej w ciemnym miejscu jak będą takie małe pioruny ;-) to kable mają przebicie... zobacz w jakim są stanie, w miejscu gdzie dolegają do świecy.Czy styki w środku są całe,czy nie są zaśniedziałe. Kable powinny mocno siedzieć na swiecach...
Avatar użytkownika
Myst
Czytacz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 12 gru 2011, o 20:55
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez vinni_pl » 10 lis 2012, o 20:54

jako laik pewnie będę miał problemy z tym co gdzie jest i jak to sprawdzić :( a jeśli nie to to znasz może jaki mógłby być inny powód tej o to usterki ?
Avatar użytkownika
vinni_pl
Badacz tematu
 
Posty: 315
Dołączył(a): 10 lis 2012, o 00:15
Lokalizacja: Wałbrzych

Postprzez hellboy1 » 10 lis 2012, o 22:22

ja bym sprawdził silniczek krokowy!
hellboy1
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 25 paź 2012, o 19:30
Lokalizacja: Toporowice

Postprzez vinni_pl » 10 lis 2012, o 22:32

hellboy1 napisał(a):ja bym sprawdził silniczek krokowy!

wyczytałem też że to może być cewka czy jest taka możliwość ?
Avatar użytkownika
vinni_pl
Badacz tematu
 
Posty: 315
Dołączył(a): 10 lis 2012, o 00:15
Lokalizacja: Wałbrzych

Postprzez prezesik » 10 lis 2012, o 22:41

Ciekaw jestem w jakim stanie jest podstawa wtrysku i czy nie łapie "lewego" powietrza. Podczas pracy silnika na wolnych obrotach postaraj się poruszać na boki całym wtryskiem, jeżeli usłyszysz zmiany, że silnik pracuje lepiej w jednej pozycji a gorzej w drugiej to tylko podstawa wtrysku do wymiany.
Zrób jeszcze reset ECU, tj. zdejmij klemę na 30 minut potem załóż i uruchom silnik, powinno powrócić do normy.
Jeszcze jeden pomysł: podczas pracującego silnika zdejmij wtyczkę z czujnika temperatury (4-pinowy pod aparatem zapłonowym), jak obroty wzrosną to czujnik do wymiany, a jeżeli nic się nie zmieni to krokowy walnięty.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez vinni_pl » 11 lis 2012, o 00:56

prezesik25 napisał(a):Ciekaw jestem w jakim stanie jest podstawa wtrysku i czy nie łapie "lewego" powietrza. Podczas pracy silnika na wolnych obrotach postaraj się poruszać na boki całym wtryskiem, jeżeli usłyszysz zmiany, że silnik pracuje lepiej w jednej pozycji a gorzej w drugiej to tylko podstawa wtrysku do wymiany.
Zrób jeszcze reset ECU, tj. zdejmij klemę na 30 minut potem załóż i uruchom silnik, powinno powrócić do normy.
Jeszcze jeden pomysł: podczas pracującego silnika zdejmij wtyczkę z czujnika temperatury (4-pinowy pod aparatem zapłonowym), jak obroty wzrosną to czujnik do wymiany, a jeżeli nic się nie zmieni to krokowy walnięty.

nie wiem czy golf 1992 posiada ECU , tak to jest gdy jest się zielonym w mechanice pojazdowej,
Avatar użytkownika
vinni_pl
Badacz tematu
 
Posty: 315
Dołączył(a): 10 lis 2012, o 00:15
Lokalizacja: Wałbrzych

Postprzez prezesik » 11 lis 2012, o 01:32

Posiada. Komp znajduje się na środku tuż pod przednią szybą w grodzi między komorą silnika a kabiną. Po zdjęciu podszybia będzie go widać.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez vinni_pl » 11 lis 2012, o 02:29

Eh, coś czuje że kupując te auto zrobiłem błąd, :wsciekly:
tak to jest gdy się potrzebuje szybko auto ; /
Spróbuje coś pokombinować.. może naprawa nie będzie tak droga..
Avatar użytkownika
vinni_pl
Badacz tematu
 
Posty: 315
Dołączył(a): 10 lis 2012, o 00:15
Lokalizacja: Wałbrzych

Postprzez prezesik » 11 lis 2012, o 10:34

Szwaby to bdb auta, trzeba tylko na początku o nie zadbać. Ja na 1.4 ABD mam nalatane 370 tys.km :)
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez vinni_pl » 11 lis 2012, o 15:48

prezesik25 napisał(a):Szwaby to bdb auta, trzeba tylko na początku o nie zadbać. Ja na 1.4 ABD mam nalatane 370 tys.km :)

golf tragicznie nie wygląda, no i podobno o niego dbano jedyny problem jaki widze teraz to tylko te obroty reszta działa jak należy
wrzucę potem zdjęcia golfidła
Avatar użytkownika
vinni_pl
Badacz tematu
 
Posty: 315
Dołączył(a): 10 lis 2012, o 00:15
Lokalizacja: Wałbrzych

Postprzez MANIUNI » 12 lis 2012, o 08:08

Może sonda lambda, silniczek krokowy... ;-)
MANIUNI
Badacz tematu
 
Posty: 276
Dołączył(a): 22 lut 2012, o 19:14
Lokalizacja: pacanów

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 15 gości