Nierówne obroty silnika, falowanie itp.

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez benio » 10 sty 2012, o 21:53

ok sprawdze:) najwyzej wztrzasne sobie jakas nowa(uzywana) przepustnice. :lol:
benio
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 6 sty 2012, o 14:03
Lokalizacja: pila

 

Falujące obroty i gasnie

Postprzez przybor » 11 lut 2012, o 18:56

Witam

Sprawa przedstawia się następująco:

Przy odpalaniu, gdy silnik jest zimny obroty strasznie spadają, że aż potrafi zgasnąć, trzeba przytrzymywać pedał gazu żeby nie zgasł. Silnik, gdy chociaż trochę się rozgrzeje to silnik już nie zgaśnie ale będzie miał falujące obroty. Przy ruszeniu i gdy silnik dalej jest zimny samochód np. przy dojeżdżaniu do skrzyżowania i hamowaniu potrafi zgasnąć ponieważ obroty, aż tak spadają. No i gdy samochód się nagrzeje problemy znikają. Wszytsko wtedy jest ok. Nie gaśnie i trzymają się równe obroty.

Dodam że silnik to 1,6 benzyna 75 km

Wczesniej zostały już wyminione:
- kable
- świece
- sonda lambda
- uszczelka pod głowicą

[ Dodano: 2012-02-12, 10:55 ]
Czy poważnie nikt się z niczym takim nie spotkał ?
przybor
Czytacz
 
Posty: 33
Dołączył(a): 3 sty 2012, o 22:04
Lokalizacja: Płock

Postprzez prezesik » 12 lut 2012, o 13:27

A sprawdź jak zimny silnik odpala na zdjętej wtyczce z czujnika temperatury ( 4-pinowy pod aparatem zapłonowym ). Na zdjętej wtyczce silnik cały czas powinien trzymać obroty ok. 1100/min.
Sprawdź i daj znać, bo wg mnie tego typu objawy na zimnym silniku może dawać uszkodzony czujnik temperatury.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez przybor » 12 lut 2012, o 14:41

Sprawdzałem ze zdjętym czujnikiem tempratury i silnik dalej pracuje nierówno i potrafi zgasnąć.
przybor
Czytacz
 
Posty: 33
Dołączył(a): 3 sty 2012, o 22:04
Lokalizacja: Płock

Postprzez PabloSBT » 12 lut 2012, o 16:51

a palec kiedy wymieniałeś może już najwyższa pora żeby zmienic:) sprawdź też kopułkę w środku czy nie zaśniedziała :)
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez Jogi83 » 12 lut 2012, o 17:19

Sprawdź też przepustnicę oraz grubą uszczelkę pod nią.
VW Golf III
Rok- 01.1993
Silnik- 1.6 ABU (b+g)
Model- 5-drzwiowy
Jogi83
Czytacz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 14 mar 2010, o 10:16
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez przybor » 12 lut 2012, o 17:27

We wtorek dopiero bede miał chwilę czasu i posprawdzam wszytskie nowe rzeczy co piszecie, a do tej pory szukam wszytskich możliwośći. Więc czekam na resztę pomysłów ;)
przybor
Czytacz
 
Posty: 33
Dołączył(a): 3 sty 2012, o 22:04
Lokalizacja: Płock

Postprzez xesson20 » 14 lut 2012, o 02:42

Ja bym obstawił na silniczek krokowy.Jezeli obroty spadaja w czasie hamowania to zwiazane jest to przepustnica i jej osprzetem.
xesson20
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 13 lut 2012, o 00:18
Lokalizacja: Włocławek

Postprzez przybor » 15 lut 2012, o 01:53

A wiec tak:

Kopułka i palec są nowe wiec z tym nie ma żadnego problemu. Przepustnice sprawdziłem i wyczyściłem i wygląda na wszystko OK A gruba uszczelka pod przepustnica jest w bardzo dobrym stanie.

Ludzie ratujcie nerwy mi się kończą, bo pomysły to już dawno się skonczyły
przybor
Czytacz
 
Posty: 33
Dołączył(a): 3 sty 2012, o 22:04
Lokalizacja: Płock

wysokie obroty golf III 1.6 b

Postprzez liptoms » 24 lut 2012, o 08:47

Witam od tygodnia mam mały problem i mój autoelektryk nie radzi sobie w temacie. Podczas jazdy zauważyłem jak stałem na czerwonym że mój golf na biegu jałowym ma wysokie obroty tzn 1100 i falują do 1300-1400. Po dojechaniu na miejsce i załatwieniu kilku spraw po odpaleniu było już duże lepiej ale nie idealnie tzn obroty przy odpaleniu na ciepłym silniku miały wartość 2000 utrzymywało się to przez 5 sekund po czym spadały do 1100-1200 aby znów po chwili zatrzymać się na poziomie 900-1000. Na zimnym jak go odpalę będzie miał 1200 ale jak ruszę i wcisnę sprzęgło to będą znów w okolicach 2000 i po czasie unormują się jak wyżej. Wszystko dzieje się na biegu jałowym. Pojechałem do mechanika aby zaadoptował przepustnicę bo kiedyś coś takiego mi się zdarzyło i ponowna adaptacja pomogła. Tym razem jednak nic nie dała. Zostawiłem samochód u niego aby sprawdził co to może być nic nie stwierdził powiedział żebym przejechał z 700 km i zobaczył co będzie dalej. Poczytałem trochę o tym zjawisku jak to zwykle robię i dowiedziałem się że istnieje czujnik pracy biegu jałowego oraz czujnik kąta przepustnicy. Gdzie one się znajdują i czy można je wymienić czy też są częścią jakiegoś innego układu urządzenia i wymiana samego czujnika nie wchodzi w grę. Nadmieniam że pół roku temu wymieniłem przepustnicę na nową więc nie sądzę aby to była ona. Podczas jazdy zachowuje się normalnie i normalnie reaguje na gaz problem jest tylko na biegu jałowym. Zużycie paliwa jest trochę większe ale tragedii nie ma ale może to ważne. Sam nie wiem co to może już być tym bardziej że nikt nie może nic znaleźć co jest dla mnie dodatkowo dziwne. Normalne obroty w tym silniku to na ciepło 650-700 na zimno 1100. Zastanawiałem się też nad tym czy może jest to usterka sterownika silnika (komputer w podszybiu). Zasugerowano mi taką możliwość że jest walnięty i co chwilę coś się mu rozstraja. Sam nie wiem jest to zabawa w zgaduj zgadulę a nikt nie potrafi tego zdjagnozować. Może macie jeszcze jakieś pomysły bo mi już ręce opadają. Kazy do kogo pojadę wymyśla różne rzeczy a ja tylko kasę wykładam a efekty mizerne albo wcale. A mam też luźny łącznik wydechu tzn ten taki siatkowany element może jakieś lewe powietrze do niego dochodzi i przepustnica sie źle ustawia. Mówiono również na innym forum że to silnik krokowy ale z tego co powiedział mi mój autoelektryk ja go nie mam a zastępuje go przepustnica. Jestem coraz głupszy. Szkoda mi go bo jeste naprawdę zadowolony a.e mam już pomału dość a nie wierze że nie da się tego zrobić tylko potrzeba mądrej głowy. Pomóżcie :roll:
liptoms
Nowicjusz
liptoms
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 15 gru 2011, o 08:48
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Jogi83 » 24 lut 2012, o 20:00

Witam.
Mam identyczny silnik i też miałem coś takiego, tylko na gazie, nie na benzynie.
Miałem sondę lambda do wymiany.
Twój przypadek może być inny.
Na początku zrestartuj kompa, odłącz sobie akumulator na noc i zobacz efekty rano.
Możesz też pojedź do mechanika i niech ci podłączy auto pod kompa.
Sprawdź jakie błędy ci wyskoczą.
VW Golf III
Rok- 01.1993
Silnik- 1.6 ABU (b+g)
Model- 5-drzwiowy
Jogi83
Czytacz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 14 mar 2010, o 10:16
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez kmiotek1990 » 28 lut 2012, o 20:08

Witam może nie ten dział ale ja mam pytanie od pewnego czasu mam problem bo za każdym razem muszę odpinać klemę od akumulatora ponieważ gdy zostawię podłączoną na drugi dzień nie odpalę samochodu . Jaka może być tego przyczyna ? ;/
kmiotek1990
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 28 lut 2012, o 19:24
Lokalizacja: Częstochowa

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

cron