Nierówne obroty silnika, falowanie itp.

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez antonio » 28 lis 2012, o 22:24

dokładnie jak kolega twierdzi sprawdz dokładnie podcisnienia chyba ze coś masz omylone :-| lub zle podłączone skoro wczesniej cykał a przy okazji wyczyść krokowy sobie bo lubi się :cenzura:,u mnie zacięcia były i falowania po umyciu jak nowy :lol: na dodatek masz w silniczku regulacje na ampul nie pamiętam jaki rozmiar ale tym podnosisz obroty wkręcając ją.
Ostatnio edytowano 29 lis 2012, o 11:05 przez antonio, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
antonio
Badacz tematu
 
Posty: 209
Dołączył(a): 15 sty 2012, o 16:17
Lokalizacja: WPN/NSZ

 

Postprzez siwy_83 » 29 lis 2012, o 09:11

mieliście racje okazało się,ze spadł przewód podcisnieniowy który idzie od kompa do serva :-P ale powstał kolejny problem przy dodaniu macniej gazu zaczyna go dusić :-| czy to może być krokowy :-|
Golf 3 Gti Edition 2,0 16v ABF
moj-golf/2-0-16v-abf-gti-edition-by-siwy-t46449.html
Scirocco Scala 2,0 16v ABF
inne-samochody-z-rodziny-vag/scirroco-ii-scala-2-0-16v-abf-by-siwy-t58893.html
Old Volkswagen's NEVER die, They just get lower.
Avatar użytkownika
siwy_83
Fanatyk
 
Posty: 1096
Dołączył(a): 9 wrz 2011, o 10:36
Lokalizacja: Łódź

Postprzez trollu » 29 lis 2012, o 11:07

może jakaś przepływka? otworzysz przepustnicę i paliwa za mało dostaje?
krokowy wg mnie odpada bo przy dodaniu gazu otwierasz przepustnicę linką i on nie ma wtedy nic do roboty
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez siwy_83 » 29 lis 2012, o 12:25

no masz racje a powiem ci ze wczesniej tego problemu nie był szedł bez problemu :-|
Golf 3 Gti Edition 2,0 16v ABF
moj-golf/2-0-16v-abf-gti-edition-by-siwy-t46449.html
Scirocco Scala 2,0 16v ABF
inne-samochody-z-rodziny-vag/scirroco-ii-scala-2-0-16v-abf-by-siwy-t58893.html
Old Volkswagen's NEVER die, They just get lower.
Avatar użytkownika
siwy_83
Fanatyk
 
Posty: 1096
Dołączył(a): 9 wrz 2011, o 10:36
Lokalizacja: Łódź

Postprzez mateusz_918 » 29 lis 2012, o 13:34

mam to samo co zrobie to po tyg znowu :przestraszony:
mateusz_918
Gaduła
 
Posty: 444
Dołączył(a): 28 paź 2012, o 17:51
Lokalizacja: Lech Poznań
Rocznik: 96
Silnik: 1.9 AFN
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

1.6 AEE poblem z obrotami

Postprzez pandamian21 » 29 lis 2012, o 17:24

Witam.. Po sprzedaniu swojego GT okazyjnie trafilem golfika prosto od Gebelsa z silnikiem 1.6 AEE. Problem polega na tym ze przy odpalaniu na zimnym trzyma ok 1500 obr, na cieplym jest okej, tylko ze silnik wolno schodzi z tych obrotow. Czemu tak sie dzieje?? Autko w golej benzynie. Nie mam problemow z odpalaniem itp.
Avatar użytkownika
pandamian21
Badacz tematu
 
Posty: 163
Dołączył(a): 17 kwi 2012, o 14:17
Lokalizacja: Kępki(lubelskie)

obroty, potrzebna pomoc

Postprzez bynioo » 29 lis 2012, o 21:12

Witam,

autko to Golf III 1.6 benzyna+gaz 94rsilnik ABU.


problem I [dodany 20.12.2012] mam taki jak na filmiku..
http://www.youtube.com/watch?v=7oZ5FO2ouSg do tego są bardzo duże drgania auta w rytm tego co na filmiku

problem występuje TYLKO na benzynie, zaraz jak sie przełączy na gaz jest idealnie, kopcenie z rury w rytm tego co na filmiku.

przy dodaniu gazu zwiększa się częstotliwość wibracji, aż do 2-2,5 tys obrotów kiedy się przełącza na gaz.

jest to 1 generacja gazu, najprostsza



problem II [dodany 2.11.2012]

Gofl łapie dziwnie niskie obroty po chwili jazdy (czasem 5minut, czasem 30, prawie zawsze). Niskie to znaczy 300-400, albo nawet i 300 to jest max. to samo dzieje się na benzynie i gazie! (rzadko na zimnym silniku gaśnie przy zmianie biegów i hamowaniu, ale zdarza się to tylko rano i tylko raz)
jak go zgaszę i odpalę znów obroty wracają do normy (800), często ale też nie zawsze..

zacznę od początku..
na początku przy dojeździe do skrzyżowania przy wciskaniu sprzęgła/hamowaniu auto przygasało, a czasem nawet golf potrafił zgasnąć.. później doszło, że przy wciśnięciu sprzęgła i hamulca (przy zmianie biegów) zawsze spadają obroty(choć zdarza się dzień w którym nic się nie dzieję przez 20 minut, a potem robi swoje), i np przy skręcie przy redukcji biegu obroty spadają do 400 i wracają na 800..
na postoju, gdy wcisnę sprzęgło, nic się nie dzieje, obroty nie drgną, natomiast przy wciśnięciu do oporu hamulca, obroty idą w góre, w dół i wracają na 800. także na postoju jak kręce kierownicą to spadają obroty, ale wracają do początkowego stanu.

dodam, że autko ciężej odpala, prawie nigdy na dotyk, mam wrażenie że się męczy i najlepiej jak wcisnę gaz.

ostatnio Golfica była u mechanika, bo praktycznie w ogóle nie jeździł na benie, ciągle gasnął od razu po odpaleniu.. mechanik po dłuższych oględzinach tylko wymienił pompę, chociaż była dobra..no cóż, jest nowa pompa, dopiero 'coś' trzeci elektromechanik zrobił i działa..ale działa w ten sposób jaki opisałem wyżej


dziś przy załączonym silniku wyjąłem jeden przewód od świecy, bo chciałem sprawdzić jak to by na 3 garach chodził, od dawna jeździłem takich kablach, jeden z nich jest bardzo luźy i właśnie jego wyciągnąłem, ale obroty nawet nie spadły, zaczął jedynie delikatnie kasłać. to było takie 'liche' że może mi się nawet wydawało

oprócz nowej pompy, z półtorej miesiąca do tyłu, wymieniłem filtr paliwa, ale na najtańszy z najtańszych, bo akurat taki był w sklepie....

-przepustnicę przeczyszczę mam nadzieję w weekend, ale wydaje mi się, że juz to mechanik zrobił przy ostatniej wizycie
-to z hamulcem to pewnie pompka albo serwo puszcza, ale nie mam pojęcia jak się za to zabrać
-przy kręceniu kierownica jeżeli gubi obroty to wystarczy pompę wspomagania wymienić ?

co z tymi dziwnymi obrotami po 300? auto ani razu nie zgaśnie, trzyma idealnie te 300-400, telepie całym autem.. to jest największa bolączka auta i chciałbym się tym zająć

proszę o waszą pomoc[/quote]
Ostatnio edytowano 21 gru 2012, o 03:11 przez bynioo, łącznie edytowano 3 razy
bynioo
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 7 maja 2012, o 14:20
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez dawidek1991 » 29 lis 2012, o 22:36

Ja też to mam, tylko w 1.8 ABS
Kolego musisz posprawdzać czy nie masz czasami jakiegoś lewego powietrza przede wszystkim ;) adaptacja albo ustawienie TPS może pomóc ;)
Avatar użytkownika
dawidek1991
Czytacz
 
Posty: 148
Dołączył(a): 9 maja 2012, o 11:33
Lokalizacja: Sandomierz

Postprzez antonio » 29 lis 2012, o 23:16

krokowy na wyższych obrotach nie ma wpływu na pracę silnika,a na vaga podpinałeś go po swapowaniu? może coś z elektro masz nie tak lub za małą dawkę paliwa dostaje
Avatar użytkownika
antonio
Badacz tematu
 
Posty: 209
Dołączył(a): 15 sty 2012, o 16:17
Lokalizacja: WPN/NSZ

Postprzez greg001 » 29 lis 2012, o 23:47

kolego sprawdź sondę lambda - odłącz wtyczkę i zobacz jak będzie,
co do odpalania - sprawdź kopułkę i palec - spróbuj przeczyścić styki papierem ściernym lub wymień oba elementy.
Wykręć świece i zobacz jak wyglądają, kolor, nalot, mokre , suche. Sprawdź iskrę na nich.
Co do kabli WN może sprawdź nocą czy nie ma przebicia na nich. Weź butelkę po płynie do mycia szyb - spryskiwacz/zraszacz - i rozpylaj nocą na włączonym silniku mgiełkę nad nimi.
Może jeszcze być cewka fajnie jakbyś miał od kogoś na podmianę do sprawdzenia.
Avatar użytkownika
greg001
Gaduła
 
Posty: 509
Dołączył(a): 12 lip 2010, o 18:26
Lokalizacja: ślask / SBL
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez dawidek1991 » 29 lis 2012, o 23:52

Tak, ewidentnie źle dobiera skład mieszanki i stąd takie mogą być takie cuda :)
Avatar użytkownika
dawidek1991
Czytacz
 
Posty: 148
Dołączył(a): 9 maja 2012, o 11:33
Lokalizacja: Sandomierz

Postprzez pandamian21 » 30 lis 2012, o 04:05

No tak mysle jutro zajrzec do przepustnicy.. przeczyscic i ewentualnie zrobic reset albo ja za adaptowac..

[ Dodano: 30 Listopad 2012, 14:40 ]
pomoze ktos.. czyszczenie nic nie dalo
Avatar użytkownika
pandamian21
Badacz tematu
 
Posty: 163
Dołączył(a): 17 kwi 2012, o 14:17
Lokalizacja: Kępki(lubelskie)

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości