Nierówne obroty silnika, falowanie itp.

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez siwy_83 » 30 lis 2012, o 09:19

nie podpinalem poniewaz w wiazce silnika ida takie male wtyczki i one sa podobno od vaga a ja nie wiem gdzie je podlaczyc
Golf 3 Gti Edition 2,0 16v ABF
moj-golf/2-0-16v-abf-gti-edition-by-siwy-t46449.html
Scirocco Scala 2,0 16v ABF
inne-samochody-z-rodziny-vag/scirroco-ii-scala-2-0-16v-abf-by-siwy-t58893.html
Old Volkswagen's NEVER die, They just get lower.
Avatar użytkownika
siwy_83
Fanatyk
 
Posty: 1096
Dołączył(a): 9 wrz 2011, o 10:36
Lokalizacja: Łódź

 

Postprzez bynioo » 30 lis 2012, o 12:48

tutaj zdjęcie obrotów, dziś przed wyłączeniem sondy http://s12.postimage.org/kxztvxdal/2012_11_29_08_11_07.jpg

a więc tak..odłączyłem sonde (mam nadzieję, że to jest to..) http://s9.postimage.org/oyugbqy2n/2012_11_30_11_06_26.jpg obroty troszeczkę jakby wzrosły na początku do 850-900.. ale sie unormowało. przejechałem z 500m i oto moje spostrzeżenia:
-Jeżdżąc na benzynie troszke dziwnie zachowywał sie golf, wciskałem gaz a on po chwili jakby reagował i szarpał, ale obroty nie spadały ponizej 800 ani razu nawet jak wciskałem sprzeglo/hamulec/przy zmienie biegów.
-na gazie bardzo dobrze



od czego jest ta wtyczka tuu? http://s13.postimage.org/s1egfzebb/2012_11_30_11_06_37.jpg

jeszcze jedno... rano jak jechałem jak zwykle na benie golf przy dodawaniu gazu zaczął dziwnie drzeć. Mam ustawione, że powyżej 2tys obrotów przełącza się na gaz i właśnie jak zbliżał się do tych 2tys, do tego przełączenia, to bardziej drżał, a po automatycznym przelaczeniu na gaz wszystko idealnie. wydaje mi się, że im wyższy bieg tym mniejsze drgania. Zawsze odpalam na benzynie i daje mu samemu się przełączyć, takie drganie występuje rzadko
bynioo
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 7 maja 2012, o 14:20
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez dawidek1991 » 30 lis 2012, o 16:11

Kolego, odpiąłeś mu tps, t wiadomo, że będzie dziwnie chodził, bo nie steruje krokowym :) A ta wtyka o którą pytasz to właśnie od krokowca :)

[ Dodano: 2012-11-30, 15:13 ]
Możliwe, że masz problemy z przepustnicą :) Ponoć w 1.6 ABU to często tak się dzieje :)
Avatar użytkownika
dawidek1991
Czytacz
 
Posty: 148
Dołączył(a): 9 maja 2012, o 11:33
Lokalizacja: Sandomierz

Postprzez dawidek1991 » 30 lis 2012, o 16:15

Kurde koleszko ja mam ten sam problem i rozkłdam ręce.... kilka razy przekładałem krokowy ale to nic nie dało, polepsza się gdy wyjmę wtykę od czujnika temp, ale to nie od, bo sprawdzałem na innym :) Ja będę przymierzał się do podmiany całej przepustnicy wraz z regulacją TPS a jak to nic nie da to jadę na kompa. A po czyszczeniu przepustnicy trzeba zrobić adaptację :)
Avatar użytkownika
dawidek1991
Czytacz
 
Posty: 148
Dołączył(a): 9 maja 2012, o 11:33
Lokalizacja: Sandomierz

Postprzez skolar » 30 lis 2012, o 17:10

kolego miałem podobny problem i wyczyściłem przepustnice i przy okazji tez odmę bo byla juz praktycznie zatkana przez ta maź no i wszystko poskręcałem reset ecu i śmiga jak należy adaptacji nie trzebabylo robić
skolar
Badacz tematu
 
Posty: 164
Dołączył(a): 7 lip 2012, o 17:02
Lokalizacja: Wodzisław Śl

Postprzez Emiczka » 30 lis 2012, o 17:21

Sprawdź TPS.
Avatar użytkownika
Emiczka
VIP
 
Posty: 2205
Dołączył(a): 10 lis 2011, o 13:42
Lokalizacja: Łódź
Rocznik: 2003
Silnik: 1.6 passat B5fl
Paliwo: PB
Nadwozie: kombi

Postprzez bynioo » 30 lis 2012, o 18:46

to wybaczcie.. w takim razie gdzie wtyka od sondy? ta którą odpiąłem była 4 żyłowa i tym sie zasugerowałem, a nigdy nie grzebałem po silniku.. szukałem o sondach i nie znalazłem odpowiedzi, gdzie wchodzi wtyczka od sondy? najlepiej foto by się przydało, wiem tylko, że szykać musze podłużnej wtyki gdzies po stronie pasażera :zdegustowany:
bynioo
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 7 maja 2012, o 14:20
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez trojeczkaGT » 30 lis 2012, o 19:04

tak szukaj tam przy rurze wydechowej bedzie widac taki "bolec" wystawac i z niego kable z wtyczka.
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pablomed » 30 lis 2012, o 20:56

to daj fotki, albo sprawdź z jakich pinów kompa wychodzą. Przepływomierza nie masz, masz tylko czujnik MAP w sterowniku silnika - podstawowy czujnik w tym silniku do niego jest ten węzyk który podpi.ąłe, sprawdź go ponownie. Regulacja obrotów śrubą w regulatrze obrotów jak kolega wyżej radzi to wielki błąd, to jest ustawione fabrycznie i NIE TYKAĆ. Chyba ze w celu wyczyszczenia.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez pandamian21 » 1 gru 2012, o 11:27

nie wiem juz bo jestem ciemny w tych silnikach 1.6.. zobacze dzis ta odme jeszcze i rzuce go na vag. moze cos zadziala.
Avatar użytkownika
pandamian21
Badacz tematu
 
Posty: 163
Dołączył(a): 17 kwi 2012, o 14:17
Lokalizacja: Kępki(lubelskie)

Postprzez Knight Rider » 1 gru 2012, o 21:53

Moim zdaniem to w tych silnikach lecą przepustnice mój raz no nie wiem gdzieś na 40 uruchomię tez ma tak jazdę ze obroty lecą pod 2 tys ale dodam lekko jeszcze gazu i schodzi normalnie do wolnych obrotów. I dzieje się tylko na zimnym silniku , a jeśli będzie się to nasilać to wymienię przepustnice i mam nadziej ze przejdzie bo silnik pracuje wzorowo.
Avatar użytkownika
Knight Rider
Badacz tematu
 
Posty: 286
Dołączył(a): 25 lis 2011, o 20:45
Lokalizacja: Sławno

Postprzez Bonix » 1 gru 2012, o 23:20

A Adaptowałeś ją po czyszczeniu chociaż ?
Avatar użytkownika
Bonix
Badacz tematu
 
Posty: 342
Dołączył(a): 9 mar 2008, o 21:33
Lokalizacja: N.D.M

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 5 gości