Nierówne obroty silnika, falowanie itp.

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez jasiu1989 » 3 gru 2012, o 00:12

czyli to co wczesniej sugerowalem zwarcie instalacji ale kolega tez mowi dobrze bo w tym przypadku auto zachowywalo by sie inaczej mianowicie przerywalo by podczas jazdy przyspieszania hamowania
jasiu1989
Czytacz
 
Posty: 33
Dołączył(a): 2 gru 2012, o 20:54
Lokalizacja: Piaseczno

 

Postprzez siwy_83 » 3 gru 2012, o 12:31

Napewno zle na tym nie wyjde dlatego kupowałem całe aoto na swap z gratami bo cała reszta zwraca koszty silnika i masz wszystko co ci jest potrzebne do przekładki.
Golf 3 Gti Edition 2,0 16v ABF
moj-golf/2-0-16v-abf-gti-edition-by-siwy-t46449.html
Scirocco Scala 2,0 16v ABF
inne-samochody-z-rodziny-vag/scirroco-ii-scala-2-0-16v-abf-by-siwy-t58893.html
Old Volkswagen's NEVER die, They just get lower.
Avatar użytkownika
siwy_83
Fanatyk
 
Posty: 1096
Dołączył(a): 9 wrz 2011, o 10:36
Lokalizacja: Łódź

Postprzez greg001 » 3 gru 2012, o 13:25

ta wtyczka jest od strony pasażera praktycznie przy komorze silnika, idzie ten kabel tak jakby pod auto i w stronę katalizatora - bo tam masz wkręconą sondę w ABU
może to foto jakoś cię naprowadzi
Obrazek
Avatar użytkownika
greg001
Gaduła
 
Posty: 509
Dołączył(a): 12 lip 2010, o 18:26
Lokalizacja: ślask / SBL
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez bynioo » 3 gru 2012, o 15:16

zauważyłem, że jak mi już te obroty spadną i utrzymują się na poziomie 400~ to wystarczy tylko wyłączyc i znów odpalić auto, wszystko wraca do normy...

muszę zmierzyć napięcie na akumulatorze, nie wiem czy spadki obrotów nie są spowodowane jago zbytnim obciążeniem podczas manewru.
nie ma spadków bo jest doładowany, a są gdy mu mocy brakuje.. ma to jakiś sens ?

ostatnio czasem odzywa się bendix przy odpalaniu i może właśnie czasem altek nie daje odpowiedniego ładowania. jak np. przełącze ogrzewanie na >2 to obroty spadają, ale po chwili wracają

A WIĘC..
dziś odłączyłem sondę, nie dziwie się że nie mogłem jej znaleźć..przez instalacje gazową w tamtym miejscu ledwo ręke zmieściłem :)
po odłączeniu obroty skoczyły do 1000, ale utrzymywały się całą drogę na tym poziomie i nie spadały. może za krótki dystans? autko troche lepiej reagowało na gaz, mam takie wrażenie, przez śnieg na tylnej szybie nie zauważyłem kopcenia, które bardzo doskwiera mi w golfie

powinienem był coś zauważyć coś innego/konkretnego po odłączeniu sondy?
bynioo
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 7 maja 2012, o 14:20
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez dzony92 » 3 gru 2012, o 21:25

Też mam 1.6 AEE i miałem tak. Pojechałem na kompa i pokazało, że przepustnica padła. Kupiłem na allegro za 100 zł, pojechałem, mechanik zaadaptował ją komputerem i jak ręką odjął :mrgreen:
dzony92
Czytacz
 
Posty: 112
Dołączył(a): 20 maja 2012, o 08:53
Lokalizacja: Pasłęk

Postprzez greg001 » 4 gru 2012, o 00:11

po odłączeniu sondy silnik wchodzi w tryb awaryjny i w tedy wartości są domyślne zapisane w kompie. Auto będzie na pewno więcej palić przy odłączonej sondzie. Ja u siebie też zauważyłem poprawię i po wymianie było ok. Po prostu sonda się zawiesiła na jakiś wartościach np. na ubogiej mieszance i cały czas je podawała do kompa.
Avatar użytkownika
greg001
Gaduła
 
Posty: 509
Dołączył(a): 12 lip 2010, o 18:26
Lokalizacja: ślask / SBL
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Bart » 8 gru 2012, o 01:58

Masz podpiete wszystkie wezyki cisnieniowe do puszki filtra/ przepustnicy/przeplywki?
Old Vw don't die, they just get lower :D

Golf 3 GTI I swear ;)

http://www.golf3.pl/topics2/gofer-by-bart-vt44794.htm
Avatar użytkownika
Bart
Czytacz
 
Posty: 120
Dołączył(a): 13 maja 2012, o 12:49
Lokalizacja: Śląsk

Postprzez XXMLODZIAN22XX » 9 gru 2012, o 13:14

Witam kolego.
Ja miałem tez problem z golfikiem 1.6 AEE odłączyłem ako na noc i rano podłączyłem i obroty miał nawet do 2500tys a jak się rozgrzał to miał 1100 i falował do 1800 problem był w czujniku temperatury musiałem wymienić i coś elektryk robił przy rozadzie ustawiał bo nie zgadzało się z kopułka gdzie regulujesz obroty po tym wszystko wróciło do normy działa jak należny :-D
Pozdrawiam...
Avatar użytkownika
XXMLODZIAN22XX
Czytacz
 
Posty: 105
Dołączył(a): 23 lip 2011, o 18:50
Lokalizacja: Tuchola

Trzęsie na zimnym 1.4 ABD

Postprzez bialy_017 » 10 gru 2012, o 01:08

Witam mam problem 1.4ABD na zimnym silniku po odpaleniu pali na dotyk chodzi z 30 sekund jak szwajcarski zegarek następnie zaczyna się trząść obroty (1000) nie spadają a silnikiem dziwnie trzęsie ruszając i jadąc nie ma siły, jedzie ale jest słaby po rozgrzaniu się to znaczy jak wskazówka temp ledwo się ruszy zaczyna znowu chodzić jak szwajcarski zegarek obroty (800) nie mam już pomysłów. Wcześniej palił na 3 gary po odpaleniu ale to załatwiłem bo płyn chłodniczy brał, wymiana uszczelki pod głowicą + remont głowicy czyli planowanie wymiana uszczelniaczy docieranie zaworów wymiana prowadnic.

Rozrząd sprawdzony jest ok ale wydaje mi się że niema za bardzo nic wspólnego bo nie było by znaczenia czy ciepły czy zimny.

Świece nowe,Kable,Kopułka,Palec,Czujnik temperatury,podstawka wtrysku ta gómowa,
na gazie i na pb jest tak samo przed montażem lpg tez tak było znalazłem wiele tematów podobnych w jakimś stopniu ale nikt nie rozwiązał problemu
bialy_017
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 31 sty 2012, o 22:20
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Jabbar » 12 gru 2012, o 22:28

Proponowałbym wymienić na próbę silniczek krokowy, najlepiej z innego takiego samego żeby się nie wpędzać w koszty. Miałem podobny problem kiedyś, tzn. po odpaleniu chodził jak zegarek a potem świrował i szarpał, zmieniał obroty, potem znowu wracał na właściwe obroty z tym, że te powroty do wariowania zdarzały się nawet jak już był ciepły co jakiś czas. Pomogła wymiana silniczka krokowego.
Avatar użytkownika
Jabbar
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 15 lis 2012, o 21:06
Lokalizacja: Opolskie

Postprzez Jabbar » 12 gru 2012, o 23:01

Oprócz sprawdzenia układu elektrycznego (wysokiego napięcia), tzn. palec, kopułka, świece, przewody, proponuję także podjechać do jakiegokolwiek warsztatu, gdzie mogą zmierzyć ciśnienie w cylindrach. Podobny problem może występować przy np. wypalonych gniazdach lub zaworach na którymś cylindrze. Takie sprawdzeni kosztuje tylko parę minut roboty a może ujawnić wiele na temat silnika.
Avatar użytkownika
Jabbar
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 15 lis 2012, o 21:06
Lokalizacja: Opolskie

Robi "przygazówke" na jałowym biegu

Postprzez kris019 » 15 gru 2012, o 12:00

Witam!
Mam Golfa 3 1.4 benzyna z 1996r. i na jałowym biegu silnik potrafi sam od siebie zwiększyć obroty do ok 2400 :-o . Jak silnik złapie trochę wilgoci to potem ciężko ma odpalić.
Co może być tego powodem?
Pozdrawiam i z góry dzięki z odpowiedź.
kris019
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 17 mar 2012, o 18:59
Lokalizacja: Koziegłowy

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości