Nierówne obroty silnika, falowanie itp.

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez trollu » 15 gru 2012, o 12:07

trzeba by na początek zajrzeć do przepustnicy i regulatora obrotów. układ zapłonowy w jakim stanie?
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

 

Postprzez bialy_017 » 15 gru 2012, o 20:08

pomogła przestawienie TPS ale nie według książki tylko na ucho i jest ok sprawdzę jakie napięcie nastawiłem przy zamkniętej przepustnicy i dam znać i jeśli będzie poza 0.20-0.25 to znaczy ze cos jet nie tak tylko teraz pytanie czy jest problem samego tpsu czy jakiegos innego czujnika czy tez silniczka krokowego. Silnik pracujący dawką paliwa steruje czujnik temp + koryguje sonda lambda po nagrzaniu i w zależności od tego czy jest otwarta zamknięta przepustnica jest zmieniany kąt zapłonu czyli wynika z tego ze mogę mięć źle ustawiany zapłon lub walniętą sondę. Czy dobrze kombinuje. Tps ostatnio czyli jakieś 5miesięcy temu ustawiłem 0.20 i sprawdziłem go w całym zakresie wygląda na sprawny czujnik temperatury także
bialy_017
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 31 sty 2012, o 22:20
Lokalizacja: Poznań

Postprzez kris019 » 16 gru 2012, o 11:38

Dzisiaj silnik skończył całkiem z paleniem, pod Vag wyrzuca mi błąd o czujniku temp. cieczy chłodzącej.
kris019
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 17 mar 2012, o 18:59
Lokalizacja: Koziegłowy

Postprzez prezesik » 16 gru 2012, o 11:45

kris019 napisał(a):pod Vag wyrzuca mi błąd o czujniku temp. cieczy chłodzącej.
spróbuj uruchomić silnik na zdjętej wtyczce z czujnika temp. - 4-pinowy znajduje się pod aparatem zapłonowym.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez palio » 16 gru 2012, o 11:46

To od niego trzeba zacząć. Po skasowaniu błąd powraca? Jak tak to wymień na nowy i zobacz co się będzie dalej dziać.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez kris019 » 16 gru 2012, o 12:02

prezesik25 napisał(a):
kris019 napisał(a):pod Vag wyrzuca mi błąd o czujniku temp. cieczy chłodzącej.
spróbuj uruchomić silnik na zdjętej wtyczce z czujnika temp. - 4-pinowy znajduje się pod aparatem zapłonowym.

Po zdjęci wtyczki dalej nic kręci kręci i nie może złapać, a po usunięciu błędu pojawia się znowu.
Jest może jakiś awaryjny sposób na odpalenie go w inny sposób<?>
kris019
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 17 mar 2012, o 18:59
Lokalizacja: Koziegłowy

spadajace obroty przy odpalaniu

Postprzez sebaaa1992 » 20 gru 2012, o 13:06

witam mam taki problem jakis czas temu cos sie stalo z autem.gdy odpalam rano lub wieczorem samochod nie chce wchodzic na obroty dopiero gdy przejade ze 2 km wszystko jest dobrze prosze o porady a i jeszcze 1 pytanie jak jezdze na rezerwie i zatankuje za 50 zl to wskazowka sie nie podnosi moze leciotko ale powina napewno byc wyzej silnik 1.4 z góry dziekuje
sebaaa1992
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 21 wrz 2012, o 00:10
Lokalizacja: pomorskie

Postprzez prezesik » 20 gru 2012, o 13:39

Sprawdź jak odpala na zdjętej wtyczce z czujnika temperatury (4-pinowy pod aparatem zapłonowym). Jeżeli będzie chodził normalnie i bez problemu będzie wchodził na obroty to masz ten czujnik do wymiany.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez bynioo » 20 gru 2012, o 16:20

wszystko popodpinane :) przepraszam, że tak długo się nie odzywałem, ale nałożyło się dużo spraw i nawet nie miałem czasu zajrzeć do tematu ani do golfa.


problem mam taki jak na filmiku..
http://www.youtube.com/watch?v=7oZ5FO2ouSg do tego są bardzo duże drgania auta w rytm tego co na filmiku

problem występuje TYLKO na benzynie, zaraz jak sie przełączy na gaz jest idealnie, kopcenie z rury w rytm tego co na filmiku.

przy dodaniu gazu zwiększa się częstotliwość wibracji, aż do 2-2,5 tys obrotów kiedy się przełącza na gaz.

jest to 1 generacja gazu, najprostsza

[ Dodano: 2012-12-23, 15:06 ]
nikt?
bynioo
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 7 maja 2012, o 14:20
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez pandamian21 » 20 gru 2012, o 23:16

hmm :) jutro biore sie do dzialania gdyz praca nie pozwolila go naprawic :)
Avatar użytkownika
pandamian21
Badacz tematu
 
Posty: 163
Dołączył(a): 17 kwi 2012, o 14:17
Lokalizacja: Kępki(lubelskie)

Postprzez Pawełgolfgreen » 21 gru 2012, o 10:59

żeby adoptować przepustnicę jaki potrzeba program vag com 208.1?? ja u siebe wyczyściłem przepustnicę i nawet nie adoptowałem bo nie wiem jak, niby na stronie jest opisane co i jak ale....
Jestem bokiem prędkości
Pawełgolfgreen
Badacz tematu
 
Posty: 323
Dołączył(a): 28 lip 2011, o 19:39
Lokalizacja: Legionowo

Dziwne problemy z obrotami.

Postprzez zb46 » 22 gru 2012, o 21:02

Witam.
Temat z "brodą" a mianowicie falujące obroty przy uruchomieniu. Mój silnik to 1.8 ABS 90 KM, a na czym polega problem. Jak postoi dłuzej i jest wilgotno to często przy odpaleniu, obroty silnika skaczą od 900 do 1500 ale za każdym razem przed zmianą wartości daje się słyszeć "kliknięcie" po lewej stronie kierownicy. Klik i obroty w górę , klik i obroty spadają na 900. Czasami jest to jeden raz a czasami kilka. Co może być powodem, jakiś przekaźnik czy tak jak większość mówi krokowiec?
Pozdro.
zb46
Czytacz
 
Posty: 71
Dołączył(a): 28 sie 2011, o 10:19
Lokalizacja: miasto

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości

cron