Witam,
Mam Golfika 3 z końcówki 1992, motor 1.6 75KM, benzyna + LPG na mono-wtrysku.
Po dłuższej nie obecności przyjechał na urlop do PL i zostałem zszokowany stanem technicznym golfa... Ledwo można było się rozpędzić do 120Km/h. Po wciśnięciu pedała gazu na LPG auto się dusiło. Na benzynie nie było wiele lepiej. Podniosłem maskę i słysząc syczenie doszedłem do wniosku że to wtrysk i podstawa puszcza lewe powietrze. Rozebrałem wszystko, w odmie pełno masła, cały wężyk zapchany aż po sam dolot powietrza... W podstawie wtrysku po pękana guma...
Wymieniłem podstawę wtrysku
Wywaliłem uszczelki spod i nad miksera gazu, niestety nie dostałem w żadnym sklepie takich uszczelek.
Wyczyściłem przepustnicę,
Rozebrałem czujnik położenia przepustnicy aby upewnić się czy wszystko działa, podgiąłem jedynie blaszki aby zapewnić im lepszy kontakt z płytkami.
Wyczyściłem wtrysk, cały gaźnik.
Silniczek krokowy rozebrałem lecz nie stwierdziłem zatarcia się mechanizmów, elektronicznie go nie sprawdzałem...
Wymieniłem sparciałe przewody podciśnienia ten biegnący z pod filtra powietrza do przepustnicy.
Uszczelniłem wszystko silikonem odpornym na wysokie temperatury skręciłem cały gaźnik na stole po czym zabrałem go na noc w ciepłe pomieszczenie aby dosechł.
Na drugi dzień złożyłem wszystko do kupy. Odpalam motor i na benzynie faluje od około ~400 do ~1300 jak już go podreguluje na lince aby ustawić mu wolne obroty na poziome 1k to znowu na gazie ma obroty 1400. Jak już udało mi się wyregulować gaz i benzynę do 1k to po dłuższej jeździe na gazie i przełączeniu na benzynę znowu obroty falują do tego stopnia że motor gaśnie... Adaptacji przepustnicy nie udało mi się zrobić gdyż nie mam dostępnej grupy 098... jedynie co mogę zrobić to zapisać zmiany w adaptacji... Za to na noc odpiąłem aku aby zresetować komputer, jutro odpalę go na benzynie niech sam wykona adaptację na spokojnie osiągając temp 90*C, Dziwi mnie tylko to, że ten silnik na benzynie tak faluje mocno... Na gazie chodzi równo... Jutro podjadę do gazowników na regulację mieszanki i wolnych na gazie... Auto kopci strasznie na siwo. Po odpięciu krokowego nic się nie zmienia nie widziałem żeby on poruszył się z 1mm
Błędy z komputera
- Kod: Zaznacz cały
Tuesday,31,March,2015,18:59:38:62939
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator
VCDS Version: Release 12.12.0 (x64)
Data version: 20130910
Mileage: Repair Order: czerwony silnik
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Control Module Part Number: 032 906 026 A
Component and/or Version: 1,6l R4 MONO D01
Software Coding: PMC 01
Work Shop Code:
VCID: 0D114FBF47A48576EF5-24EC
2 Faults Found:
00516 - Closed Throttle (Idle) Position Switch (F60)
30-00 - Open or Short to Plus
00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
03-00 - No Signal
Readiness: N/A
Proszę o jakieś rady.