Witam, jestem świeżakiem na tym forum i proszę o poradę
Golf 1.4 1997r. AEX 60 KM (PB + LPG)
Od paru dni mam problem, silnik pracuje jakby nie palił "na wszystkie gary". Dzisiaj sprawdzałem sprężanie na rozgrzanym silniku i było takie (w kolejności od strony aparatu):
1. tłok: 10 bar
2. tłok: 7 bar
3. tłok: 10 bar
4. tłok: 12 bar
Od kiedy mam golfika (styczeń 2014) to bierze ok. 1 litr oleju na 1000 km, no ale mimo wszystko ładnie pracował. Świece nowe, kable WN dobre. Dodatkowo po lekkim dodaniu gazu obroty spadną nisko, zapali się kontrolka od oleju i wrócą do optymalnej pozycji (widoczne na filmiku poniżej). Na LPG i na PB zachowuje się tak samo. Dodam też, że zdarzają się momenty, gdy na luzie i wolnych obrotach w silniku coś "cyka" (jakby zawory...).
WIDEO
Chcę się dowiedzieć czy czeka mnie poważny remont, a jeśli tak to czy jest on opłacalny w stosunku do przełożenia silnika na inny. Z góry dziękuję i pozdrawiam