O*L*E*J

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

O*L*E*J

Postprzez e-piotrek » 13 sie 2008, o 11:24

Czesc wszystkim mam pytanko i mam nadzieje ze pomozecie :-) Otoz sprawa rozchodzi sie o olej do silnika - mam wlany Castrol 10 W 40 (polsyntetyk) no i musze zmienic olej bo przejechane mam juz 10 tys.km na tym oleju wiec przydala by sie wymiana ale problem jest w tym ze mruga mi kontrolka od oleju jak sie porzadnie rozgrzeje silnik - slabe cisnienie oleju chyba (stan oleju na miarce jest ok) .Zastanawiam sie czy niewlac gestszego oleju (mineralnego).
Co o tym myslicie ?(na liczniku jest 180 tys. km przejechane)Za odp.z gory dziekuje.
Avatar użytkownika
e-piotrek
Czytacz
 
Posty: 121
Dołączył(a): 20 mar 2008, o 10:45
Lokalizacja: Nisko/Podkarpacie

O*L*E*J

 

Postprzez golfik60 » 13 sie 2008, o 12:45

moim zdaniem jak masz przejechane juz 180 tys to powinienes wlac 15w40
Avatar użytkownika
golfik60
Badacz tematu
 
Posty: 198
Dołączył(a): 5 mar 2008, o 00:48
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez Piotr Bąk » 13 sie 2008, o 13:02

Zgadza sie i też najlepiej Castrola
Jak jest sprawunia to walić na gadu
Piotr Bąk
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 12 lip 2008, o 10:41
Lokalizacja: Tomaszów

Postprzez Imper » 13 sie 2008, o 13:33

dokldanie tak powinienes przejsc na mineral :) pozdro
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez e-piotrek » 14 sie 2008, o 15:23

A jesli przejde na mineralny to jaki rodzaj wlac rozumiem ze tez Castrola - najlepiej 15W40 tak?No i ile wchodzi tego oleju zebym wiedzial w jakiej bance go kupic .
Ostatnio edytowano 14 sie 2008, o 16:37 przez e-piotrek, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
e-piotrek
Czytacz
 
Posty: 121
Dołączył(a): 20 mar 2008, o 10:45
Lokalizacja: Nisko/Podkarpacie

Postprzez sepcio » 14 sie 2008, o 15:38

KLASYFIKACJA LEPKOŚCIOWA WEDŁUG SAE (stowarzyszenie inżynierów samochodowych)

Oleje zimowe: 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W
Najniższą lepkość ma olej SAE 0W a najwyższą SAE 25W. Oleje posiadające w oznaczeniu literkę "W" (Winter - zima) znajdującą się przy cyfrze, są olejami zimowymi o niskiej temperaturze krzepnięcia przeznaczonymi do eksploatowania w okresie zimowym.
Oleje letnie: 20, 30, 40, 50, 60
Najniższą lepkość ma olej SAE 20 a najwyższą SAE 60. Oleje letnie w oznaczaniu nie posaidają literki "W". W praktyce wszystkie obecnie produkowane oleje są wielosezonowe i ich oznaczenia składa się z dwóch członów np. 15W/40. Wówczas mówimy, że w niskich temperaturach olej zachowuje się jak SAE 15W, natomiast po rozgrzaniu silnika jak SAE 40. Oleje o pierwszym członie w oznaczeniu niższym niż 15W a więc 10W, 5W, 0W, przeznaczone są przede wszystkim dla warunków ostrej zimy, gdyż gwarantują łatwiejszy rozruch silnika (są rzadsze w niskich temperaturach) oraz szybszy dopływ oleju do wszystkich punktów smarowniczych.
sepcio
Czytacz
 
Posty: 60
Dołączył(a): 16 paź 2007, o 11:34
Lokalizacja: starachowice


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości