obr. b. jalowego a przeplywomierz, przew. dopr. cieplego pow

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

obr. b. jalowego a przeplywomierz, przew. dopr. cieplego pow

Postprzez blonDIE » 4 paź 2008, o 18:59

Witam.

Mam problemy z obrotami na biegu jalowym. Czasami stoja jak powinny a za chwile skacza od 600 do 900 lub od 1100 do 1500.
Czytalem problemy innych uzytkownikow w tym temacie i wiem, ze mozna sprawdzac przepustnice, krokowy, swiece itp.

Ja zauwazylem dwie rzeczy. Jesli problem wystepuje - jak odepne przeplywomierz - silnik chodzi idealnie. Jak podlacze - znowu zaczyna sie problem. Kiedys mialem Forda Sierre i moglem jezdzic z odpietym przeplywomierzem. Tylko w Golfie jest cos dziewnego - ze bez podlaczonego przeplywomierza nie idzie odpalic samochodu - znczy sie silnik startuje ale za chwile gasnie.

Druga rzecz - to zauwazylem, ze spadla mi rura, ktora doprowadza cieple powietrze - w instrukcji VW Golf III Benzyna.pdf na ksiazkowej str. nr 57 (51 strona PDF'u - ksiazka jest bez kilku poczatkowych stron) - element nr. 6 na rysunku. -
Rura jest lekko poniszczona i dziurawa - w obudowie filtra powietrza widzialem, ze jest tam jakis specjalny zawor sterowany, ktory blokuje doplyw powitrza do tej rury.
Czy ten element ma wplyw na obroty ?

Z gory dzieki za odpowiedz.
blonDIE
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 4 paź 2008, o 18:47
Lokalizacja: Bydgoszcz

obr. b. jalowego a przeplywomierz, przew. dopr. cieplego pow

 

Postprzez Reiven » 4 paź 2008, o 22:37

Ta rura jest po to żeby w zimę do silnika dostawało się podgrzane powietrze niby lepiej się mieszanka tworzy i mniej pali przynajmniej w teorii a w praktyce to ma raczej żaden wpływ na obroty. Z tego co piszesz to najprawdopodobniej padł Ci przepływomierz.
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pablomed » 4 paź 2008, o 22:42

To może wyliczę co z mojej praktyki wpływa na takie falowanie w silniku 2E na wtrysku digifanta.
1. Jakakolwiek nieszczelność w dolocie, czyli w rurze od elementu 6 (to jest przepływomierz) aż do wtrysku. Do tego dochodzi kontrola węża odmy i węża do serwa, oraz cienkiego wężyka biegnącego od góry wtrysku do trójnika, a z niego do klapki pod filtrem i do regulatora ciśnienia paliwa przy listwie wtryskowej (jest przy lewym końcu listwy a nie jak na rysunku - jest tam błąd) . Wszystko to musi być idealnie szczelne, nawet zaślepka która spadła z węża serwa da falowanie.
2. Nieprawidłowe ustawienie paska rozrządu i kąta wyprzedzenia zapłonu, to są częste błędy wywołane niewiedzą mechaników jak to zrobić w danym silniku.
3. Usterka przepływomierza - najczęściej w autach z LPG - zwykle jest mechaniczna, znaczy po strzale gazu klapka w przepływomierzu ociera o ścianki i daje mylne info do sterownika silnika - można się tego u ciebie spodziewać skoro po wypięciu wtyczki nic się nie dzieje, bo powinno auto natychmiast zgasnąć.
Rurą z ciepłym powietrzem się nie przejmuj, wszystko co jest przed przepływomierzem nie ma znaczenia dla falowania, ale to też przywróć do sprawności. Pod filtrem powietrza przy jego wymianie zobaczysz taką klapkę, to ten zawór o którym pisałeś, ustawia dopływ na ciepłe powietrze od wydechu na zimnym silniku, potem przestawia na zimne z błotnika.
Tyle na poczatek. Czyli mechanika. Elektronika na potem jak już posprawdzasz mechanikę, bo w 2E nieszczególnie coś z elektroniki jest do zepsucia, w każdym razie rzadko.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez blonDIE » 4 paź 2008, o 22:56

ok. rure sobie daruje.
czy w golfie przeplywomierz mozna jaks rozebrac i przeczyscic ?
w fordzie wystarczylo wyczyscic takie dwa druciki przez ktore przechodzi powietrze i z reguly to pomagalo...
i pytanie czy jakby faktycznie on bylby popsuty to czy podczas jazdy bylby problemy... poza jalowym silnik chodzi jak marzenie :)
blonDIE
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 4 paź 2008, o 18:47
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Reiven » 4 paź 2008, o 23:04

Tak jak napisał kolega pablomed, bo na to nie wpadłem sprawdź najpierw szczelność zanim rozbierzesz przepływkę bo faktycznie może tam być jakaś nieszczelność.
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez blonDIE » 5 paź 2008, o 11:11

:) tylko ja nie mam LPG i nie bylo zadnego strzalu :) jutro sobie wymontuje ten przeplywomierz i zobaczmy jak jest usmarowany i przy okazji sprawdze polaczenia do niego czy sa szczelne.

troche zagmatwane jest dla mnie to co pisze pablomed - moze komus by sie chcialo to na jakims zdjeciu wskazac te wszystkie wezyki...

ale i tak z gory dziekuje ;)
blonDIE
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 4 paź 2008, o 18:47
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Reiven » 5 paź 2008, o 11:25

Kolego co tam oglądać posprawdzaj wszystkie odmy i odprowadzenia na drodze od przepływomierza do przepustnicy mojemu kumplowi w 1.8 przetarł się przewód od serwa i miał takie chopsztosy a to był mono RP wiec u Ciebie tym bardziej. Sprawdź też za przepustnicą czy gdzieś nie łapie lewego powietrza.
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pablomed » 5 paź 2008, o 15:51

blonDIE, przecież masz w zasadzie na widoku wszystkie te weże, porównaj z obrazkiem z książki też.
Po drugie przepływka w Twoim autku jest starego typu, klapkowa, klapka jest połączona z potencjometrem który zależnie od wychylenia klapki daje info do sterownika silnika o ilości powietrza. Więc najpierw wystarczy jak sciągniesz pokrywe filtra, od spodu zobaczysz w niej wyjście powietrza do silnika. Tam jest ta klapka. Sprawdź tylko palcem czy otwiera się lekko bez otarć o ścianki. Instrukcję sprawdzenia elektrycznego działania przepływki mogę zapodać, o ile sam sie bedziesz chcial za to brać. Potrzebny miernik. Niestety przepływki takie sa drogie, brak zamienników, tylko z używek i bardzo trudno znaleźć poniźej 250 zeta.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości

cron