Od czego jest ten wąż..?

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Od czego jest ten wąż..?

Postprzez lukasek1 » 5 cze 2009, o 15:32

Bo ja go nie posiadam w swojej golfinie a nawet jakbym mial to nie mam gdzie go podlaczyc pod filter bo nie ma zadnego wejscia :kwasny:

http://img195.imageshack.us/img195/8849/c86297013.jpg

Obrazek
lukasek1
Czytacz
 
Posty: 32
Dołączył(a): 26 lis 2008, o 18:43
Lokalizacja: Nowe Skalmierzyce

Od czego jest ten wąż..?

 

Postprzez Stealth » 5 cze 2009, o 15:56

Jest to przewód doprowadzania do filtra ciepłego powietrza z silnika - możesz go mieć ale nie musisz.
Avatar użytkownika
Stealth
Members
 
Posty: 1366
Dołączył(a): 4 lip 2007, o 14:42
Lokalizacja: Skrzyszów/Ostrów

Postprzez marcinkoz2910 » 5 cze 2009, o 15:57

Jest to rura co ma za zadanie podawać podczas grzania się silnika ciepłe powietrze na filtr a co za tym idzie ma pomagac silnikowi pracować gdy on jest zimny
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez Stealth » 5 cze 2009, o 16:00

W różnych silnikach jest on inaczej zrobiony ale zasada działania zawsze jest taka sama. Jeśli nie masz tej rurki to nic znów strasznego się nie dzieje, u mnie np. też jest odpięty.
Avatar użytkownika
Stealth
Members
 
Posty: 1366
Dołączył(a): 4 lip 2007, o 14:42
Lokalizacja: Skrzyszów/Ostrów

Postprzez lukasek1 » 6 cze 2009, o 18:52

Mi ktos wkrecal ze bez tego wiecej pali benzyny
lukasek1
Czytacz
 
Posty: 32
Dołączył(a): 26 lis 2008, o 18:43
Lokalizacja: Nowe Skalmierzyce

Postprzez mani51 » 6 cze 2009, o 20:09

lukasek1 napisał(a):Mi ktos wkrecal ze bez tego wiecej pali benzyny


trochę w tym prawdy jest bo silnik bez tej rury dłużej się nagrzewa więc dłużej chodzi na ssaniu

ale ja też nie mam tej rury bo mam stożek
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez KristoF » 6 cze 2009, o 22:26

jesli nie masz tego węża to rzeczywiście nic się takiego strasznego nie dzieje.komputer tylko dopasowuje dawke wtrysku i wyprzedzenie zapłonu do chłodnego powietrza(jest gęstsze)moze więcej palic nietylko przez to ze dłużej się nagrzewa(w zasadzie czas nagrzewania jest bardzo zbliżony).
Ten waż tez ma za zadanie chłodzenie kolektora ssącego.
Był Golf3- największy błąd mojego życia...
a teraz...
Elegancja, komfort , nienaganna jakość i aksamitnie pracujący silnik Millera ;]
KristoF
Members
 
Posty: 675
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 13:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez pablomed » 7 cze 2009, o 09:16

krissmysticblau napisał(a):Ten waż tez ma za zadanie chłodzenie kolektora ssącego
hm, a na jakiej zasadzie?
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez KristoF » 7 cze 2009, o 14:36

podgrzewanie powietrza to jedno a chłodzenie to drugie.Czy nie uważasz ze "chłodniejsze" powietrze przepływające bezpośrednio przy kolektorze będzie go tez chłodziło ??
jeszcze jedno.Gdy silnik zasysa chłodne powietrze to włączany jest podgrzewacz powietrza w kolektorze ssącym(tzw. jeż)
Był Golf3- największy błąd mojego życia...
a teraz...
Elegancja, komfort , nienaganna jakość i aksamitnie pracujący silnik Millera ;]
KristoF
Members
 
Posty: 675
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 13:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez mani51 » 7 cze 2009, o 17:02

krissmysticblau napisał(a):Ten waż tez ma za zadanie chłodzenie kolektora ssącego.


no na pewno nie to projektant miał na myśli :-)

krissmysticblau napisał(a):jeszcze jedno.Gdy silnik zasysa chłodne powietrze to włączany jest podgrzewacz powietrza w kolektorze ssącym(tzw. jeż)


no i właśnie dlatego nie ma tragedii gdy brak tego węża niemniej jednak w mroźne dni jest to dobre dla silnika i nikt mi nie wmówi że przy np -10°C silnik nie zagrzeje się szybciej gdy będzie zasysał powietrze o temperaturze około 30°C niż gdyby zasysał -10°C. Z resztą z tego co się uczyłem w szkole nie chodzi tylko o nagrzewanie silnika ale o to by powietrze do silnika trafiało o w miarę jednakowej temperaturze bo klapka w obudowie filtra działa nie tylko w czasie nagrzewania ale również w czasie pracy już rozgrzanego silnika
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez Stealth » 7 cze 2009, o 23:47

Zbyt gorące powietrze dobre nie jest bo zawiera mało tlenu - zimne odwrotnie. A to czy dostaje się ciepłe czy zimne to już o dawkowanie paliwa chodzi jeśli się nie mylę więc dlatego ten wąż jest. Choć bez niego obejść się da.
Avatar użytkownika
Stealth
Members
 
Posty: 1366
Dołączył(a): 4 lip 2007, o 14:42
Lokalizacja: Skrzyszów/Ostrów

Postprzez mani51 » 8 cze 2009, o 07:33

Stealth napisał(a):Zbyt gorące powietrze dobre nie jest bo zawiera mało tlenu - zimne odwrotnie


tak właśnie jest, a ta temperatura około 30 kilka stopni to kompromis między odpowiednią gęstością powietrza (czyt. ilością tlenu) a dobrym odparowaniem i wymieszaniem paliwa z powietrzem
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości

cron