od początku problemy

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

od początku problemy

Postprzez rysiek46 » 10 sty 2010, o 18:48

kilka dni temu kupiłem golfa od wdowy mówiła ze jest cos z nim nie tak a mianowicie termostat czujnik tem. cos w tym stylu. okazało sie ze czujnika wogóle nie było i od razu musiałem zalatwic dałem od 1.9 a mój jest 1.6 (NIE WIEM CZY DOBRZE??) podobno sa kolory czujników ale na zadnym nie było opasli więc nie wiem jaki ma być.
auto w miare dobrze pracuje tylko ze temperatura jest za mała max 60-70stopni i strasznie wolno rośnie (na postoju ok 15min zeby doszło do 50) jak jest zimny to kopci na biało i zostawia czarny polot na śniegu a w dodatku dzis nie odpalił (raczej odpalił ale na 2sek i juz potem nic. czuc było benzyne.
chyba popełniłem bład z zakupem ale jak moge doprowadzic tego golfa to normanego urzutkowania??
rysiek46
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 10 sty 2010, o 18:31
Lokalizacja: B.Dolny

od początku problemy

 

Postprzez Goral1985 » 10 sty 2010, o 19:06

Najlepszym sposobem jest podlaczyc sie pod Vaga i sprawdzic czy sa jakies bledy!!!!! I radze isc do sklepu i kupic czujnik temperatury do twojego silnika(w sklepie beda wiedzieli) ;-) musisz tylko podac pojemnosc,rok produkcji i ewentualnie oznaczenie silnika!!
Avatar użytkownika
Goral1985
Badacz tematu
 
Posty: 300
Dołączył(a): 22 gru 2009, o 19:48
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Postprzez rysiek46 » 10 sty 2010, o 19:27

a co to sa oznaczenia silnika i gdzie mozna je znalezc?
rysiek46
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 10 sty 2010, o 18:31
Lokalizacja: B.Dolny

Postprzez Goral1985 » 10 sty 2010, o 19:33

masz je wybite na silniku(tam gdzie numery silnika sa,w bagazniku pod dywanikiem jest taka nalepka tam tez jest napisane!!!! Kazdy silnik ma swoje oznaczenie ja np: mam ABS ;-) ty mozesz miec AEA lub inny...
Avatar użytkownika
Goral1985
Badacz tematu
 
Posty: 300
Dołączył(a): 22 gru 2009, o 19:48
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Postprzez SotoM » 10 sty 2010, o 22:59

a odłacz ten czujnik termp. który podaczyłes...i zobacz czu odpali bez problemu.
troche duzo pisania -ale uszkodzony jest termostat(o ile ktos go nie wyjał)aby ukryc uszkodzenie uszczelki pod głowica, aby sie za szybko nie zagotował.poprostu sie w ten sposób robi miejsce dla cisnienia z cylindra które sie dostaje do ukł.chłodzenia. stary patent.ale :-) odpukac w niemalowane :cisza:
na poczatek załóz czujnik temp taki jaki powinien byc i zobacz czy termostat jest- znajduje sie z boku silnika nad skrzynia biegów... a potem bedziemy myslec dalej...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez rysiek46 » 10 sty 2010, o 23:16

a jaki to ma byc czujnik (jakiego koloru bo są chyba ze trzy) termostat jest z boku nad skrzynią a pod kopułką.
jakich firm polecacie termostat i czujnik??
rysiek46
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 10 sty 2010, o 18:31
Lokalizacja: B.Dolny

Postprzez prezesik » 11 sty 2010, o 00:15

jakich firm polecacie termostat
tylko niemiecki WAHLER, żaden francuz typu VERNET.
rysiek46 napisał(a):czujnik??
tylko oryginał z ASO, żaden zamiennik, bo będzie ci pokazywał głupoty, tj. np. 120 stopni - będzie bardzo przekłamywał.

Tu masz zdjęcia najpopularniejszych silników w golfach 3:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=182296&start=0

A tu fotoporadę wymiany termostatu mojego autorstwa (jeżeli masz silnik 1.6 ABU):

http://www.golf3.pl/topics28/wymiana-te ... t16017.htm
Ostatnio edytowano 11 sty 2010, o 00:21 przez prezesik, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Sivy » 11 sty 2010, o 00:18

rysiek46, jedz do mechanika, bez obrazy. Witamy kolejnego Golfiarza.
Alten VW Fück Opel ~VAGSTYLE~
Avatar użytkownika
Sivy
Members
 
Posty: 880
Dołączył(a): 25 cze 2008, o 10:00
Lokalizacja: Güttstadt

Postprzez rysiek46 » 11 sty 2010, o 11:38

jak juz wczoraj pisałem nie odpalił.
dzis odłonczyłem ten czyjnik temp. i nic.
ale znalazłem coś takiego (fotka do pobrania) maź mojonez masło. czytałem o tym ale we wszystkich tematach było to pod korkiem a u mnie w gaźniku.
pewnie to jest powodem ze nie odpalił poniewarz gaźnik jest zapchany tym dziadostwem.
czym najlepiej to wyczyści? lepiej "jechac" z tym do mechanika czy samemu??
rysiek46
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 10 sty 2010, o 18:31
Lokalizacja: B.Dolny

Postprzez Lampo » 11 sty 2010, o 11:50

Gaźnik w 1.6 mk III?? :-o
Zajzyj pod korek oleju jeszcze raz i zobacz czy ta maź tam też jest
Dobrych wiadomości nie mam dla Ciebie
bo w 99% ta maź oznacza walnieta uszczelke pod głowicą
rozeznaj sie czy ta transakcje z ta wdową mozesz odkręcić


Weź samochód do mechanika

Jak masz karte pojazdu i silnik nie był wymieniany to w karcie pojazdu bedziesz miał jego oznaczenie

Ułatwi Ci to zakupienie cześci do auta
Ostatnio edytowano 11 sty 2010, o 11:52 przez Lampo, łącznie edytowano 1 raz
Lampo
Gaduła
 
Posty: 437
Dołączył(a): 4 sie 2009, o 23:19
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez rysiek46 » 11 sty 2010, o 11:51

no dobra wtrysk
nie pod korkiem nie ma.

a to nie przez czujnik tem i termostat. (60-70stopni) może sa walnięte i silnik jest nie dogrzany.
Ostatnio edytowano 11 sty 2010, o 11:56 przez rysiek46, łącznie edytowano 1 raz
rysiek46
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 10 sty 2010, o 18:31
Lokalizacja: B.Dolny

Postprzez Lampo » 11 sty 2010, o 11:54

To uszczelka pod głowicą :( jak to pisał SotoM, ktos albo wyjał termostat albo nawiercił w nim dziurke aby był cały czas obieg otwarty
Jedź do mechanika niech tam zajży

rozeznaj się za cena uszczelki pod głowicę i robocizny za jej wyminę

[ Dodano: 2010-01-11, 10:56 ]
Maź pojawia się wtedy gdy płyn chłodniczy miesza się z olejem
robi sie tak zwany budyń (ów maź) miałem ta sama akcje w swoim starym 1.3 w Golfie II
też kopcił na biało i zostawiał czarne plamki z wydechu na jezdni
czujnik i termostat nie ma tu wiekszego znaczeniac został wyciagniety lub rozwiercony aby silnik sie nie gotował

obstawiam na 1000% uszczelke pod głowicą wiekszośc osób Ci to powie
Ostatnio edytowano 11 sty 2010, o 11:58 przez Lampo, łącznie edytowano 1 raz
Lampo
Gaduła
 
Posty: 437
Dołączył(a): 4 sie 2009, o 23:19
Lokalizacja: Warszawa

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 61 gości