odpala ale nie zawsze za pierwszym razem

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

odpala ale nie zawsze za pierwszym razem

Postprzez mariusz48 » 18 sty 2014, o 15:26

Witam
Golf III benzyna 1,6 AEA
Dziwne akcje mi łapie
np. cały miesiąc potrafi mi ładnie zapalać za pierwszym razem, a jakiegoś dnia kręcę i jakby pół obrotu zabrało do odpalenia samochodu i jakby padł akumulator, następnie przekręcam 2 raz stacyjkę raz zakręci i znowu sytuacja jakby akumulator był padnięty i tak np za 8 razem mi odpali xd

O co może chodzić ??
Cewka zapłonowa wymieniona i rozrusznik.
Avatar użytkownika
mariusz48
Czytacz
 
Posty: 86
Dołączył(a): 31 maja 2012, o 16:02
Lokalizacja: B-ce

odpala ale nie zawsze za pierwszym razem

 

Postprzez Gesiu_15 » 18 sty 2014, o 15:35

przed uruchomieniem silnika zdejmij wtyczke czujnika temperatury znajdującego się w plastikowym króćcu przy głowicy (4-pinowy). Jak odpali to dobrze :-) oznacza że czujnik do wymiany . Zrób jeszcze reset ECU odepnij kleme na 15 minut :-)
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez łukasz1983 » 18 sty 2014, o 18:05

mariusz48, Oprócz kłopotów z odpaleniem masz jakieś kłopoty z prądem?
Winna może być kostka stacyjki.
Spróbuj odpalić bez kręcenia kluczykiem.
Daj na luz,przekręć kluczyk na zapłon (ale nie odpalaj),następnie podaj + na wsuwkę rozrusznika,jak odpali bez problemu to kostka stacyjki.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez mariusz48 » 18 sty 2014, o 20:38

Nie mam kłopotów z prądem.
lukasz1983- to będę musiał czekać aż zacznie świrować i wtedy spróbuje twojego sposobu
dzięki :)
Avatar użytkownika
mariusz48
Czytacz
 
Posty: 86
Dołączył(a): 31 maja 2012, o 16:02
Lokalizacja: B-ce

Postprzez pietrasiak2 » 19 sty 2014, o 09:35

mariusz48 napisał(a):następnie przekręcam 2 raz stacyjkę raz zakręci i znowu sytuacja jakby akumulator był padnięty i tak np za 8 razem mi odpali xd

A czy w tym momencie odpalania nie przygaszją się kontrolki na blacie? :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez mariusz48 » 19 sty 2014, o 10:49

A nie sprawdzałem tego, będę musiał zwrócić na to uwagę, a o czym by to świadczyło ?
Avatar użytkownika
mariusz48
Czytacz
 
Posty: 86
Dołączył(a): 31 maja 2012, o 16:02
Lokalizacja: B-ce

Postprzez snowfox » 19 sty 2014, o 10:54

spotkałem sie z kolegą który ma mk3 i stwierdział u mnie problem z kostką w stacyjce, bo tak jak kolega wyżej pisał odpala samochód bez zarzutu ale czasami nie łapie za pierwszym razem. Wyjmuje kluczyk obracam o 180C i problem znika. Sęk w tym ze nie wiem jaką kostke kupić, moze ktoś podesłać link, to by ułatwiło prace.
snowfox
Czytacz
 
Posty: 81
Dołączył(a): 12 wrz 2013, o 09:28
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez pietrasiak2 » 19 sty 2014, o 10:55

Kostka lub przekaźnik :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez mariusz48 » 19 sty 2014, o 11:20

Będę miał co sprawdzać, czy podpięcie pod Vaga mi coś da ? jakąś konkretną podpowiedź jak myślicie ?
Avatar użytkownika
mariusz48
Czytacz
 
Posty: 86
Dołączył(a): 31 maja 2012, o 16:02
Lokalizacja: B-ce

Postprzez pietrasiak2 » 19 sty 2014, o 11:31

Vag nie zaszkodzi , ale nie wychwycisz rozruchu. Na pewno jak włączysz zapłon pokarze błąd hala , jest to norma zawsze wyskoczy powinien zginąć jak silnik będzie pracował :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez mariusz48 » 19 sty 2014, o 11:44

Jeszcze jak możesz to napisz mi który dokładnie przekaźnik mam sprawdzić ?
Avatar użytkownika
mariusz48
Czytacz
 
Posty: 86
Dołączył(a): 31 maja 2012, o 16:02
Lokalizacja: B-ce

Postprzez łukasz1983 » 19 sty 2014, o 11:48

mariusz48, Koledze pietrasiak2, zapewne chodziło o przekaźnik W gnieździe R4,ale raczej to odpada,bo on odpowiada za odcięcie innych odbiorników prądu podczas pracy rozrusznika.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 19 gości