Odpalanie na zimnym, i czujnik temperatury

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Rozrdząd 1.6. ABU

Postprzez bla.zej » 1 paź 2013, o 11:11

Witam, moj rozrząd nie wiem ile ma już nakrecone, ale jest raczej sporo po terminie, czas go wymienic. Jakiej firmy zestaw polecacie ? Każdego 'fachowca' ktorego pytam twierdzi inaczej, jeden poleca tylko Bosha i SKF, inny znowu odradza Bosha i mowi Conitec. Waszym zdaniem co najlepiej kupic ?

Silnik to 1.6 ABU.

Aha, jak z nim w końcu jest, kolizyjny czy nie ?

z góry dzieki za pomoc
bla.zej
Czytacz
 
Posty: 85
Dołączył(a): 8 wrz 2009, o 20:49
Lokalizacja: z Polski

Rozrdząd 1.6. ABU

 

Postprzez Nati712 » 1 paź 2013, o 12:36

Bosh to solidna niemiecka firma ja wymienialam pasek po ogromnym przebiegu ponad norme i jak zdjelam stary bosh to jeszcze wygladal tak jak by mogl przejechac kolejne tyle nigdy nie spotkalam sie z kims kto by odradzal bosh a jak odradza to moze ma umowe z jakas firma ktorej paski poleca, sama nie wiem ale nigdy negatywow na boscha nie slyszalam
Avatar użytkownika
Nati712
Badacz tematu
 
Posty: 213
Dołączył(a): 16 kwi 2013, o 01:52
Lokalizacja: kłodzko, bystrzyca DKL

Postprzez pawlacz » 3 paź 2013, o 10:00

Mi w sklepie polecil pasek INA ponoc VW montowale je orginalnie do VW [ slowa sprzedawcy ]
Pasek moze duuuuzo wytrzymac, rozrzad strzela bo pompa sie zaciera i tyle..
pawlacz
Czytacz
 
Posty: 133
Dołączył(a): 26 maja 2013, o 12:21
Lokalizacja: Gdynia

Odpalanie na zimnym, i czujnik temperatury

Postprzez bla.zej » 4 paź 2013, o 12:47

Witam, mam klika pytań co do silnika 1.6 ABU, po pierwsze, to na zimnym dość dlugo kreci zanim odpali, jak jest zimno to nawet bardzo dlugo, kreci dobrze 'lekko' ale dlugo, jak jest ciepły to na dotyk odpala. Po odpaleniu na zimnym obroty spadaja niemal do zera po czym wchodza na normalny poziom 900-1000, przy odpalaniu trzeba dodac gazu bo zgasnie. Co moze byc przyczyna ? Wiem ze moze to byc wina elektryki (kable, świece, palec, kopułka), moze to być wina alternatora ? Albo brudnej przepustnicy ? Nie chce na ślepo wymieniac dlatego pytam, moze ktos sie z tym spotkał.

Drugi problem, prawdopodobnie padniety jest czujnik temperatury ten od wskaznika przy liczniku, bo temperature trzyma, went sie zalaczai wylacza ale, na blacie maks 70 stopni pokazuje. Czujnik temperatury i termostat wymieniony. Gdzie szukac tego czujnika ?

z góry dzieki za pomoc
bla.zej
Czytacz
 
Posty: 85
Dołączył(a): 8 wrz 2009, o 20:49
Lokalizacja: z Polski

Postprzez łukasz1983 » 4 paź 2013, o 12:53

bla.zej, Ściągnij wtyczkę z czujnika temperatury i go odpal na zimnym, jak po odpaleniu będzie miał obroty ponad 1000 to czujnik do wymiany.
Termostat i czujnik wymieniłeś na jakiej firmy?
Po odpaleniu po jakim czasie masz ciepłe węże idące do chłodnicy?

[ Dodano: 2013-10-04, 11:56 ]
bla.zej napisał(a):Czujnik temperatury i termostat wymieniony. Gdzie szukac tego czujnika ?
Skoro piszesz,że wymieniony jest czujnik to po co się pytasz gdzie on jest.
Czujnik temperatury masz w krućcu i odpowiada on za dobór paliwa do temperatury, oraz pokazuje temperaturę na liczniku.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez bla.zej » 4 paź 2013, o 12:58

Termostat wahlera, weże i czujnik sprawdze jutro. A za wskazanie temeratury na lcziniku nie ma innego osobnego czujnika ?
bla.zej
Czytacz
 
Posty: 85
Dołączył(a): 8 wrz 2009, o 20:49
Lokalizacja: z Polski

Postprzez łukasz1983 » 4 paź 2013, o 13:00

bla.zej napisał(a): A za wskazanie temeratury na lcziniku nie ma innego osobnego czujnika ?
Nie nie ma innego,za wskazanie na liczniku odpowiada czujnik temperatury w krućcu.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez bla.zej » 4 paź 2013, o 13:05

Aha, teraz mi sie przyponiało ze tego czujnika nie wymienialem. Wymieniałem w zeszłym roku tylko kruciec bo mi pękł, a czujnik został, tylko dostał troche nowego silikonu bo ciekł :P miał byc nowe ale został :P pojdzie do wymiany.

A co z tym odpalaniem ? masz jakis pomysł ?

dzieki za pomoc :ok:
bla.zej
Czytacz
 
Posty: 85
Dołączył(a): 8 wrz 2009, o 20:49
Lokalizacja: z Polski

Postprzez łukasz1983 » 4 paź 2013, o 13:10

bla.zej napisał(a):A co z tym odpalaniem ? masz jakis pomysł ?
Ja stawiam na walnięty czujnik temperatury i stąd problem z odpaleniem na zimnym,bo odpowiada on za ssanie a jak jest walnięty to masz problem z odpaleniem.
Przed wymianą sprawdź go miernikiem opis znajdziesz na forum,a tu masz tabele jakie powinien dawać wartości przy jakiej temperaturze.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/877 ... 9c276.html
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez 1arturek1 » 4 paź 2013, o 14:54

Odpowiem tylko na pytania co do "kolizyjności" 1.6 ABU
Według mnie jest to najbardziej kolizyjny silnik jaki może być w III'kach, sam taki posiadam i żałuję. Częste problemy z odmą, odpalaniem, oraz czujnikiem temperatury.
1arturek1
Czytacz
 
Posty: 86
Dołączył(a): 28 lip 2012, o 10:31
Lokalizacja: Lublin

Postprzez czesiek » 4 paź 2013, o 15:06

Ja nie narzekam
:cwaniak:
czesiek
Czytacz
 
Posty: 46
Dołączył(a): 4 kwi 2009, o 12:17
Lokalizacja: ZGY

Postprzez trollu » 4 paź 2013, o 17:57

1arturek1 napisał(a):Według mnie jest to najbardziej kolizyjny silnik jaki może być w III'kach,

przy zerwaniu paska nogi urywa czy co?
:wstyd:
co rozumiesz przez "najbardziej kolizyjny"? wybacz, ale czasami warto znać znaczenie słów, których się używa żeby nie wyjść na wiadomo kogo... problemy z czujnikiem temp nie sa winą silnika, to tak jakby powiedzieć że wybuchy na słońcu niszczą Ci filtr powietrza, trzeba założyć porządny czujnik i nie będzie problemu.

co do rozrządu, było 1000 razy. o boschu też słyszałem różne opinie, raczej nie kupiłbym paska tego producenta. pasek Contitech lub Gates, rolka SKF/INA lub Rouvile. jak kupiłęm golfa to założyłem contiego z rolką INA, teraz mam Gatesa i SKF. z gatesa jestem średnio zadowolony ale to może tylko moje subiektywne odczucie - conti wygląda na dużo solidniejszy ale o gatesie nic złego nie słyszałem. na pierwszy montaż podobno szedł zestaw Gates/INA.
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 33 gości

cron