Odpalanie - rozrusznik=cisza !!! Pomocy ...

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Odpalanie - rozrusznik=cisza !!! Pomocy ...

Postprzez kdmlody » 6 maja 2008, o 21:44

Witam
Jestem tu nowy ale mam nadzieję, że mnie pokierujecie.
Moj Problem wygląda następująco:
Kupiłem niedawno Golfa III 1,4 benzyna + gaz. Pali bez problemy za pierwszym razem lecz już wtedy niepokoił mnie dziwny odgłos tuż po odpaleniu (krotki dźwięk w momencie jak ruszał silnik), nie wiem jak to opisać. No i teraz sedno sprawy - wsiadam do auta, wkładam kluczyk do stacyjki (kontrolki wszystkie świecą), probuję odpalić i ...... kontrolki cały czas świecą (nie gasną choćby na chwilę), słyszę ciszę, krotki pstryknięcie pod maską i na tym się kończy za każdym razem. Rozrusznik nawet nie drgnie !!!
PS: Po zaciągnięciu mnie (auta) przez brata jego autem odpalił i było ok ale gdy dojechałem do domu, zgasiłem silnik to problem się potworzył i kompletna cisza :(
CO JEST NIE TAK - od czego zacząć ????
kdmlody
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 1 maja 2008, o 17:45
Lokalizacja: Chocz

Odpalanie - rozrusznik=cisza !!! Pomocy ...

 

Postprzez PawelGL85 » 6 maja 2008, o 22:33

wydajemi sie ze tuleja rozrusznika jest uszkodzona i masuje i co zatym idzie nie mozesz go odpalic
PawelGL85
Czytacz
 
Posty: 52
Dołączył(a): 27 gru 2007, o 23:42
Lokalizacja: gliwice

Postprzez miras » 7 maja 2008, o 07:16

kodmlody jak słyszysz po przekręceniu kluczyka tylko pyknięcie to : bardzo słaby akumulator, a jeśli jesteś pewny na akumulator że jest ok to stawiam na cewkę rozrusznika na 99,9 %, może być wyrobiona tulejka rozrusznika ta blisko wieńca, sprawdzić możesz w ten sposób, jak przekręcisz kluczyk do odpalenia patrz na kontrolki przy wyrobionej tulejce kontrolki zawsze bardzo mocno przygasają gdyż rozrusznik ciężko ma się obrócić w tej wyrobionej tulejce i pobiera bardzo dużo prądu. Ale wpierw przeczyść dobrze styki przewodów dochodzących do rozrusznika zwłaszcza ten najgrubszy,ale jak czyszczenie nie pomoże to cewka rozrusznika.
Avatar użytkownika
miras
Czytacz
 
Posty: 78
Dołączył(a): 30 wrz 2007, o 07:53
Lokalizacja: Krośniewice

Postprzez dziabi3 » 7 maja 2008, o 17:24

miałem taki samo ale problem ustapił sam i czekam kiedy mi sie stanie tak jak tobie
Średnie spalanie 7,5>8l lpg /5,8l pb
dziabi3
Members
 
Posty: 513
Dołączył(a): 10 wrz 2007, o 20:40
Lokalizacja: ewewefwef

Postprzez kdmlody » 7 maja 2008, o 19:54

miras napisał(a):kodmlody jak słyszysz po przekręceniu kluczyka tylko pyknięcie to : bardzo słaby akumulator, a jeśli jesteś pewny na akumulator że jest ok to stawiam na cewkę rozrusznika na 99,9 %, może być wyrobiona tulejka rozrusznika ta blisko wieńca, sprawdzić możesz w ten sposób, jak przekręcisz kluczyk do odpalenia patrz na kontrolki przy wyrobionej tulejce kontrolki zawsze bardzo mocno przygasają gdyż rozrusznik ciężko ma się obrócić w tej wyrobionej tulejce i pobiera bardzo dużo prądu. Ale wpierw przeczyść dobrze styki przewodów dochodzących do rozrusznika zwłaszcza ten najgrubszy,ale jak czyszczenie nie pomoże to cewka rozrusznika.



OK po problemie - punkt dla Ciebie
Rozkręciłem rozrusznik w drobny mak i co się okazało - Siadła cewka rozrusznika, niestety :((
No i teraz szukam rozrusznika .....
Temat uważam za zakończony - Dzięki za pomoc "Można na WAS polegać"
kdmlody
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 1 maja 2008, o 17:45
Lokalizacja: Chocz


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości