Olej do 1.4-wieczny dylemat....

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Olej do 1.4-wieczny dylemat....

Postprzez adziok09 » 27 gru 2012, o 23:39

Witam


Mam dylemat otóż zastanawiam się jaki wlać olej do swojego golfa 1.4
Auto jest z 1991r z listopada wiec trochę wiekowe ale silniczek ma bardzo mało przejechane (sprawdzone niekręcone) dokładnie 159 tyś.
Czeka mnie wymiana oleju i nie wiem co mu wlać obecnie mam wlane
Mobil super m 15w40
Zastanawiam się czy kontynuować dalej ,,współprace z tym olejem" czy zmienić go może na coś lepszego Castrol itp.
Czytałem ostatnio artykuł na temat ultranowoczesności olei syntetycznych czy to dobry wybór do golfa?

Proszę o opinie....
Avatar użytkownika
adziok09
Badacz tematu
 
Posty: 342
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 18:28
Lokalizacja: Wlb

Olej do 1.4-wieczny dylemat....

 

Postprzez Opik » 28 gru 2012, o 00:35

Jak cały czas jeździł na mineralnym i nic się nie działo, to możesz zmienić na półsyntetyk np, ale równie dobrze może zostać mineralny. Mój lata na mineralnym Castrolu już parę ładnych latek i nic mu nie dolega w tej kwestii, także będzie to jak najbardziej dobry wybór.

Niby we wszelkich artykułach negują pomysł przejścia na olej "wyższej" klasy, bo może to wypłukać naturalne uszczelnienia powstałe z nagaru itp, ale w praktyce żeby mieć ten nagar na silniku, to trzeba by chyba zmieniać olej co 50 tys (mówię na swoim przykładzie, gdzie siedzi minerał a wszystko się błyszczy po przejechaniu ścierką)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez prezesik » 28 gru 2012, o 02:28

1991 rok prod to chyba najlepsze i najbardziej wytrzymałe roczniki golfa :) (mój jest z grudnia).
Zakup półsyntetyk Mobil 10W40 i zalej. W półsyntetyku jest ok 19% syntetyku, reszta to minerał. Na taki przebieg to faktycznie minerał to trochę hardcore dla silnika. Przykładowo mój do przebiegu 216 tys.km latał na syntetyku Mobila. Obecnie 370 tys.km śmiga na półsyntetyku, a bierze ok. 1,5l od wymiany do wymiany.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez trollu » 28 gru 2012, o 14:11

Opik napisał(a):w praktyce żeby mieć ten nagar na silniku, to trzeba by chyba zmieniać olej co 50 tys

kumpel miał przez 2 wymiany zalany minerał czyli zrobił może z 25kkm, syf w silniku już był
zalej 10w40
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez strzelu » 28 gru 2012, o 15:55

ja do swojego 1.4. przy 220 kkm zalałem o taki:

http://www.palis.pl/olej-gm-10w40-5-lit ... d28e9f1a45

aktualnie jest ponad 226k i wsio gra. Przy wymianie oleju zmieniłem czujniki oleju + zdjąłem miskę. Potem uszczelniłem sylikonem wystemp. i fajnie :)

ps. znajomy kurier mówił, że lał ten olej do każdego auta jakim śmigał i problemów nie miał.
strzelu
Badacz tematu
 
Posty: 190
Dołączył(a): 19 kwi 2008, o 11:55
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Opik » 28 gru 2012, o 18:38

trollu napisał(a):
Opik napisał(a):w praktyce żeby mieć ten nagar na silniku, to trzeba by chyba zmieniać olej co 50 tys

kumpel miał przez 2 wymiany zalany minerał czyli zrobił może z 25kkm, syf w silniku już był
zalej 10w40

widocznie taki olej albo taki styl jazdy.

Ja u siebie ściągałem pokrywę zaworów do malowania to wystarczyło zwykłym ręcznikiem papierowym przejechać żeby czysta była, nic nie trzeba było skrobać i odłupywać młotkiem jak co niektórzy tutaj tworzą ;)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez adziok09 » 28 gru 2012, o 22:50

czyli raczej nic się nie stanie jak wleje 10w40 ? Tylko czy jest jakaś różnica w jakości oleju pomiedzy Mobilem a Castrol Magnatec

który jest lepszy albo inaczej który polecacie:
http://allegro.pl/castrol-magnatec-10w4 ... 63519.html
czy
http://allegro.pl/olej-mobil-10w40-5l-s ... 08083.html
Avatar użytkownika
adziok09
Badacz tematu
 
Posty: 342
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 18:28
Lokalizacja: Wlb

Postprzez Opik » 28 gru 2012, o 23:21

wiem że na "dotarcie" ludzie pakują minerał bo chodzi o to żeby dotrzeć i jak najszybciej wymienić. Teraz spokojnie możesz pakować połówkę. Ja bym brał Castrola zdecydowanie
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez trollu » 29 gru 2012, o 11:18

ja obecnie mam castrola, wcześniej jeździłem na Mobilu. żadnych testów nie robiłem ale widać różnicę pomiędzy tymi olejami, castrol np zupełnie inaczej pachnie i jakoś wywarł na mnie lepsze wrażenie. Temat rzeka ogólnie.
Co byś nie zalał (castrol czy mobil) będzie ok. ja się zastanawiam co następne zalać ale chyba castrola zaleję.
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez lesmie » 29 gru 2012, o 20:23

Do swojego zawsze lałem, tak jak poprzedni właściciel, Shell Helix, półsyntetyk 10W40. Teraz też chciałem na taki wymienić. Widziałem go w Tesco i czekałem aż dostanę w pracy bony do Tesco. Dostałem i pojechałem, a tu pech, nie ma i w ogóle słaby wybór. Kupiłem tańszy, tez półsyntetyk, Genuine 10W40, też klasy SL. Silnik mam jeszcze w dobrym stanie, oleju nie bierze, ale ma już prawie 210 tyś i taki olej, dość tani, powinien jak sądzę też być odpowiedni ? http://aparts.pl/olej-silnikowy-10w40-g ... -1722.html Mało jeżdżę, bo benzyna droga. Nie wyjeżdżam nawet 5 tyś km rocznie.
kolor- czarny, rocznik-94 Pink Floyd. Nie tuningowany, oryginalny fabryczny !
lesmie
Czytacz
 
Posty: 34
Dołączył(a): 2 lis 2008, o 02:18
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez k-m-r1 » 30 gru 2012, o 15:08

ja miałem 15w40 skąd wiem? bo jak zalałem 10w40 mobil x1 1000 to pierwsze 2 wymiany wypłukało mi syf i zmieniałem olej co 10 tys

teraz jezże na 10w40 i zmiana do 15 tys

mam 1.4 z 93 rok albo 92 :zdziwko:

nalatane ma 225 tys kupiony z 150 tys w 2008

nie powinno sie nic stac jak zalejes 10w40 i może slalanie kekko zmienjszy sie
lżej bedzie miał krecic zimą ciszej bedzie cykał

tylko gdyby zaczoł brac olej to niestety wróc na to co było
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez greg_117 » 30 gru 2012, o 21:00

fajnie,że ktos zalożył taki temat bo bardzo przydatny. Osobiście mam w 1.4 ABD olej Castrol GTX High Mileage 15W40 i teraz jak były mrozy takie pierwsze to silnik miał ciężko kręcić a juz na liczniku jest 187 tyś... wieć jak mozna lać połsyntetyk to zalewam :)

ps. dzięki adziok09 za temacik :)
greg_117
Gaduła
 
Posty: 514
Dołączył(a): 23 sty 2010, o 01:30
Lokalizacja: Bieżuń

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] i 17 gości

cron