WNSCHOLES napisał(a):Bo czytałem, że najgęstsze są syntetyczne bo są zrobione z samej chemii a najrzadsze są mineralne
nie wiem skąd czerpiesz taką wiedzę, ale zdecydowanie zmień źródło
od najrzadszego: syntetyk - półsyntetyk - minerał (i jeszcze motodoktor
)
Generalnie możemy przyjąć że wszystko z 5 z przodu to pełen syntetyk, 10 to półsyntetyk, a 15 to minerał. Są oczywiście wyjątki jak wspomniany Castrol HM który jest półsyntetykiem 15W, są też pełne syntetyki 10 czy nawet 15 - jednak to pomijalne produkty.
Może być i Castrol, i Valvoline, oba bardzo dobre smarowidła
Ale kolejny raz powtarzam, zalewanie jakiegokolwiek rzadszego oleju w tym stanie rzeczy mija się z celem, będziesz dolewał litr na 1000km co jest chore. Podjedź do zaufanego mechanika jak sam nie chcesz tego robić, niech posprawdza co jest na rzeczy i powymienia wszystkie potrzebne uszczelnienia. Taki remoncik będzie tańszy niż ciągłe dolewki oleju