Opik napisał(a):Smolak napisał(a):ta moja sugestia dotyczy wszystkich elementów pojazdu - używacie płyn hamulcowy DOT4 - a można użyć DOT5,1 !
Panie Techniczny takich porad to udzielaj lepiej we własnym zakresie i dla swoich znajomych, a nie na forum gdzie może to ktoś przeczytać, nie daj Boże wziąć za pewnik i zastosować u siebie.
O ile w wypadku dot 3 można przejść na dot 4, to z dot 4 PRZENIGDY nie można przejść na dot 5.1 ! Dot 5.1 jest na bazie silikonu a nie syntetyków jak wcześniejsze płyny i każdy jeden producent
ZABRANIA zmiany na ten płyn jeżeli układ hamulcowy był zaprojektowany pod płyny na bazie syntetycznej. Silikonowy płyn może bardzo szybko uszkodzić pompę hamulcową oraz przewody hamulcowe, a czym to się może skończyć dobrze wiemy.
Się już popisałeś wiedzą, więc może odpuść kolejne "porady"
pan Opik coś pisze ale dalej nie wie o czym
myli DOT 5,1 z DOT5
cytat :
DOT 5.1 is the non-silicone version of DOT 5
POLECAM DOT5,1 do golfa 3
!!
to wersja specyfikacji DOT 5 dla samochodów co jeździły na DOT3 i DOT4
jeżdżę na nim od 4 lat
!
ale nie polecam DOT 5
! łatwo się pomylić
[ Dodano: 2013-07-12, 10:05 ]
jeszcze zamykając temat płynu DOT 5,1
został zastosowany w motocyklu honda z 1984 roku w hamulcu oraz sprzęgle hydraulicznym
wszystko w porządku nic się nie rozpuściło, nie rozleciało ...
Ostatnio edytowano 12 lip 2013, o 11:06 przez
Smolak, łącznie edytowano 1 raz