Olej

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez trollu » 9 kwi 2014, o 22:51

jedź do hurtowni, tam kupisz najtaniej. 50zł/5L to nawet nie ma się nad czym zastanawiać. Mobil będzie kosztował może z 80.
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

 

Postprzez Gesiu_15 » 9 kwi 2014, o 22:51

peter_pater napisał(a):ale wracając do filtrów - czy koś się orientuje, czy filtr oleju w Golfie IV ma takie same wymiary jak w Golfie III ?


a co ty chcesz kombinować ? filtr boscha do mk3 2.0 zapłaciłem 19 zł po rabacie także nie dużo :cwaniak:
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Opik » 9 kwi 2014, o 23:27

peter_pater napisał(a):Poza tym ostatnie 30 tys. przejechałem na tym samym filtrze


:shock:

3 wymianę bym robił :lol:
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Okonik5 » 4 maja 2014, o 13:59

Mam taki problem . W tamtym roku w maju wymieniałem olej razem z filtrem , tylko że nalałem oleju do Diesla 15w40 . Posiadam golfa 1.6 ABU z LPG . Teraz chcę zmieniać olej na firmowy, i tu brzmią moje pytania . Czy jak naleję teraz 10w40 to silnikowi nic nie będzie , nie będzie się nic działo z kuli tego że jeździł na 15w40 ? I jaki olej polecacie jeśli chodzi o firmowy ? Motul ? Castrol ? Przejechane mam 250 tyś
Okonik5
Badacz tematu
 
Posty: 152
Dołączył(a): 10 mar 2013, o 00:33
Lokalizacja: Miasteczko Śląskie

Postprzez Opik » 4 maja 2014, o 14:04

Okonik5, mój miał co najmniej 50tys nalatane na mineralnym Castrolu, zmieniłem na półsyntetyk Magnatec, już 4 raz nim zalewałem i nic się nie dzieje, żadnych problemów :) nie bierze oleju jak i nie brał, a pracuje w zimie jeszcze lepiej niż poprzednio

Jak to była jedna zmiana to nic się zupełnie nie stało, żadnej płukanki też robić nie musisz
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Okonik5 » 4 maja 2014, o 14:12

Tak to była tylko 1 razowa zmiana , i na mineralnym mam przelatane niecałe 9 tyś. . Czyli mówisz ze jak zmienię na pół syntetyk to nie powinno być żadnych problemów ? Dzięki za odpowiedź :) . A jaki olej polecasz ?
Okonik5
Badacz tematu
 
Posty: 152
Dołączył(a): 10 mar 2013, o 00:33
Lokalizacja: Miasteczko Śląskie

Postprzez trollu » 4 maja 2014, o 14:16

zalej mobila 10w40 albo castrola GTX, myślę że sa w dość przystępnych cenach a jakoś ok
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez pawlacz » 8 maja 2014, o 10:42

Witam
Mam takie pytanie,
Po nocy postoju rano klepie silnik, ale nie zawsze raz slabiej raz mocniej zalezy chyba od temperatury, zalany olej Lotos 10w40. Jak myslicie jak zmienie z Lotosa na inny olej ale tez 10w40 to cos pomoze?
Kiedys tu czytalem ze lotos moze to robic bo to szajs, w sumie przejechane ma 250tys ale pewnie nawet i wiecej i moze to juz nie od oleju.
A jak juz bym zmienial to moge zmieszac lotosa z innym? Czy lepie caly zlac olej? Pytam bo duzo oleju nie zostalo w silniku.
pawlacz
Czytacz
 
Posty: 133
Dołączył(a): 26 maja 2013, o 12:21
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez AdiK__ » 8 maja 2014, o 10:45

Zlej cały i zalej coś ludzkiego. Dobre marki olejów są podane gdzieś tu w temacie ;)
Avatar użytkownika
AdiK__
Members
 
Posty: 1637
Dołączył(a): 19 sty 2011, o 15:49
Lokalizacja: Sokółka
Rocznik: 2003
Silnik: AVF+
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Gesiu_15 » 8 maja 2014, o 10:56

pawlacz napisał(a):Witam
Mam takie pytanie,
Po nocy postoju rano klepie silnik, ale nie zawsze raz slabiej raz mocniej zalezy chyba od temperatury, zalany olej Lotos 10w40. Jak myslicie jak zmienie z Lotosa na inny olej ale tez 10w40 to cos pomoze?
Kiedys tu czytalem ze lotos moze to robic bo to szajs, w sumie przejechane ma 250tys ale pewnie nawet i wiecej i moze to juz nie od oleju.
A jak juz bym zmienial to moge zmieszac lotosa z innym? Czy lepie caly zlac olej? Pytam bo duzo oleju nie zostalo w silniku.



Zalej go 10w40 Valvoline Max Life i przestanie klepać ;-) co do lotosa najgorszy olej , wiem bo kiedyś miałem :kwasny: może być też Castrol :-)
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pablomed » 8 maja 2014, o 14:03

Lotos jest potepiany zgodnie ze starą zasadą że co polskie to złe. Jak ja przejaechałem na nim 250 tys a łącznie ma auto 400 i nic nie klepie to co zły jest?
Olej możesz zmienić, ale nie licz na to że to uzdrowi silnik ze zużytymi szklankami zaworów albo z niskim ciśnieniem oleju od uszkodzonej pompy albo zużytych panewek. Najwyżej lepszy olej zamaskuje na jakiś czas objawy. Ja bym podszedł do tego inaczej: kontrolujesz u mechnika ciśnienie oleju a jeśli jest dobre myślisz o zmianie szklanek.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez trollu » 15 maja 2014, o 22:53

u mnie 335tkm i powrót do Castrola 5w-40 EDGE FST. Moim zdaniem, subiektywnie zaznaczam, lepszy niż Mobil 5w-40.
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości