Olej

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez luki19944 » 17 lip 2014, o 09:34

Słuchajcie a gdybym wlał teraz ten olej co mam czyli 15w40 a za nie cały miesiąc zmienił na castrola 10w40 to odczuję to jakoś specjalnie? Wszystko się rozchodzi o kasę, rejestracja trochę mnie zjadła tj(recykling itp)
luki19944
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 2 paź 2013, o 16:54
Lokalizacja: Tychy

 

Postprzez Gesiu_15 » 17 lip 2014, o 09:35

luki19944 zalej ten 15w40 i już :-) przed zimą zalej 10w40 i będzie dobrze .
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez luki19944 » 17 lip 2014, o 09:40

Zaleję ten 15w40 ale do zimy czekać nie będę. 10tego od razu dostnie castrola ;d

[ Dodano: 2014-07-19, 11:43 ]
Szarpnąłem się i kupiłem castrola magnatec 10w40 a3/b4.
Silnik chodzi jak zegarek więc wolę nie ryzykować z 15w40.
Pozdro
luki19944
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 2 paź 2013, o 16:54
Lokalizacja: Tychy

Postprzez tomas7 » 23 lip 2014, o 18:17

Witam. Jaki olej byście polecili do 2.0 8v AGG przebieg 230tyś. km? Bo przymierzam się jutro do wymiany i nie mogę się zdecydować na jaki bo nie wiem czym wcześniej był zalany.
Avatar użytkownika
tomas7
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 4 kwi 2014, o 19:44
Lokalizacja: okolice Lublina

Postprzez Gesiu_15 » 23 lip 2014, o 20:47

tomas7 napisał(a):Witam. Jaki olej byście polecili do 2.0 8v AGG przebieg 230tyś. km? Bo przymierzam się jutro do wymiany i nie mogę się zdecydować na jaki bo nie wiem czym wcześniej był zalany.


10w40 bym zalał . Jaki olej ? Mobil , Castrol , Valvoline ;-)
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez trollu » 24 lip 2014, o 01:07

jak nie wiesz co było wcześniej to najbezpieczniej 10w40, mobil jest ok. jak jesteś pewny silnika to lej Castrola EDGE FST 5W40. obydwa polecam z doświadczenia, aktualnie mam castrola i taki zostanie
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez prochoice » 25 lip 2014, o 09:28

A ja ze spokojem mogę polecić Ci Motula, Millers Oils lub Liqui Moly :)
Nowe części samochodowe, oleje Motul http://www.golf3.pl/topics35/nowe-czesc ... t38169.htm
prochoice
VIP
 
Posty: 45
Dołączył(a): 22 lis 2011, o 11:40
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez gello1 » 18 wrz 2014, o 19:49

Witajcie koledzy :-) ,

co powiecie o olejach silnikowych Mannol, stosował ktoś już z forumowiczów?

http://allegro.pl/mannol-o-e-m-for-chev ... 39007.html
Avatar użytkownika
gello1
Gaduła
 
Posty: 723
Dołączył(a): 31 sie 2009, o 15:51
Lokalizacja: LKS

Postprzez kosa-seba » 2 lis 2014, o 20:40

Witam podepne sie pod temat mm golfa 3 93r 2.8 281tys obecnie jest zalany castrolem 15w40 syntetykiem. Chcialem si was polecic czy zostawiac go na tym czy mozna cos innego . Wiemmze kiedys zachwalano castrola ale na obecna chwile chyba sie stoczyl troche. Moze macie jakies propozycje:-) A i czy to prawda,ze nie mozna zchodzic z numeracja nize? Pozdrawiam
kosa-seba
Czytacz
 
Posty: 42
Dołączył(a): 9 sie 2014, o 20:31
Lokalizacja: lbn

Postprzez Opik » 2 lis 2014, o 21:15

kosa-seba napisał(a):castrolem 15w40 syntetykiem


nie ma czegoś takiego ;)

Była (i może nadal jest) seria Castrola PÓŁsyntetyka 15W40, ale ciężko było to dostać

jeżeli masz 15w40 to jest to mineralny i zdecydowanie nie jest to olej do tego silnika ;)

a co z polecanych? Wszystko wypisane wyżej, Castron, Motul, LM
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez peter_pater » 3 lis 2014, o 17:06

Ja leję 10W-40 (półsyntetyk z Lotosu) - bo uważam że i tak jest za dobry do benzynowych silników z początku lat 90 zeszłego wieku.
:-) :-D :lol:

Do współczesnych "wyrobów" VAG typu 1.4 TSI trzeba zalewać najlepsze dostepne na rynku, ale do starożytnych konstrukcji wystarczy przeciętniak.


Jak już wcześniej pisał Pablomed, jak silnik jest zajechany (głównie pompa oleju) to nic nie pomoże - nawet oleje z F1, po 10 000 usd za 1 000 ccm.

:lol: :mrgreen: :lol: .
peter_pater
Czytacz
 
Posty: 53
Dołączył(a): 21 maja 2013, o 20:57
Lokalizacja: podkarpacie

Postprzez strzelu » 3 lis 2014, o 18:13

a to nie jest tak, że lepkość oleju dobiera się pod klimat, a największe znaczenie mają parametry ??

Jak olej się rozgrzeje do 90 stopni to co za różnica czy 15, 10 czy 5w40 skoro w 90 stopniach wszystkie będą już rzadsze ? Na stronie LM czy Motula weźcie sobie kartę techniczną minerała i syntetyka i zobaczcie, że zawartość chemii czyszczącej jest podobna. No i co ? i Nic.

Nie wydaje się wam, że dobry olej po prostu nie odkłada się jako np. wypalony nagar w pierścieniach gdzie ma kontakt z mieszanką i iskrą ? Że pierścienie w silniku z 5w40 będą po x lat szczelne, a te po mineralnych o słabych parametrach do wymiany?

ja do 1.4 lałem GM 10w40 za 60 zł. Smakował mu bardzo i mordkę cieszył :P
strzelu
Badacz tematu
 
Posty: 190
Dołączył(a): 19 kwi 2008, o 11:55
Lokalizacja: Lublin

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 37 gości