Olej

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Olej - pytanie o dobór .

Postprzez Okonik5 » 13 sty 2014, o 18:36

Teraz mam wlany olej z Castrola , który leje ojciec do ciężarówek , i osobówek i chciałbym teraz zmienić tylko nie wiem jaki wybrać . I czy moge nalać 10w40 ? Auto ma przejechane 260 tys km .
Okonik5
Badacz tematu
 
Posty: 152
Dołączył(a): 10 mar 2013, o 00:33
Lokalizacja: Miasteczko Śląskie

Olej - pytanie o dobór .

 

Postprzez szakal01 » 13 sty 2014, o 19:55

ja stosuje 10 w 40 mobil 1 moim zdaniem najlepszy do golfow :)
Krzysiek
Avatar użytkownika
szakal01
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 11 lis 2013, o 16:35
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Przemo90 » 13 sty 2014, o 19:55

jezeli silnik pracuje równo i nie ma jakis sporych wycieków to zostan przy 10w jest bardziej płynny niz 15w
ja osobiście leje gulfa
2.0 GTI
Avatar użytkownika
Przemo90
Czytacz
 
Posty: 104
Dołączył(a): 10 gru 2012, o 23:19
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice DOA
Rocznik: 1997
Silnik: 2.0 AGG
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez trollu » 13 sty 2014, o 23:03

przebieg nie jest ważny a stan. mój ma niemal 330tys km nalotu, aktualnie jest castrol 5w-40 a niedługo najprawdopodobniej wleci Liqui Moly 5w-40
mobil 10w może być, dość bezpieczny bo na 5w przeszedłem dopiero po remoncie głowicy, wcześniej za dużo żarł oleju żeby full syntetyka lać
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez KEFRZYSKI » 17 sty 2014, o 13:45

Potrzebuje w VR6 w skrzyni wymienić olej czy ktoś wie dokładnie jakie tam są potrzebne nr. imbusa ??
Avatar użytkownika
KEFRZYSKI
Badacz tematu
 
Posty: 161
Dołączył(a): 8 lut 2011, o 16:07
Lokalizacja: Kalisz

Postprzez Gesiu_15 » 17 sty 2014, o 14:09

17 bodajże ;-) jak masz nakrętke na klucz 17 , wkładasz w ten korek nakrętke , i zakładasz 17 klucz i odkręcasz ;-)
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Opik » 17 sty 2014, o 14:16

Gesiu_15 napisał(a):17 bodajże ;-) jak masz nakrętke na klucz 17 , wkładasz w ten korek nakrętke , i zakładasz 17 klucz i odkręcasz ;-)


i jak mocno siedzi korek to obkręca łepek albo nakrętki, albo śruby i wtedy jest kombinacja jak wyciągnąć ;) Kupcie imbusa za parę złotych który będzie do tego dożywotnio służył :P
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Paweu » 17 sty 2014, o 14:25

Pytał o nr klucza.. dostał odpowiedz. Tyle w temacie.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez KEFRZYSKI » 17 sty 2014, o 21:05

Gesiu_15 napisał(a):17 bodajże ;-) jak masz nakrętke na klucz 17 , wkładasz w ten korek nakrętke , i zakładasz 17 klucz i odkręcasz ;-)


17 imbus tak ?? Na pewno myślimy o skrzyni biegów ? Tam są 2 korki jeden spustowy a 2 do zalania nowego oleju.
Avatar użytkownika
KEFRZYSKI
Badacz tematu
 
Posty: 161
Dołączył(a): 8 lut 2011, o 16:07
Lokalizacja: Kalisz

Postprzez Gesiu_15 » 17 sty 2014, o 21:15

tak 17 ;-) po zdjęciu lewego koła masz wlew do oleju do skyrzni biegów , a na dole skrzyni korek spustowy :ok:
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez KEFRZYSKI » 17 sty 2014, o 22:01

17 imbus ok, a jaki olej był orginalnie lany i jaki powinien być po 20 latach :) ?
Np. Castrol podaje EP 80w90 GL-4. Taki ma być ?
Avatar użytkownika
KEFRZYSKI
Badacz tematu
 
Posty: 161
Dołączył(a): 8 lut 2011, o 16:07
Lokalizacja: Kalisz

Postprzez Opik » 17 sty 2014, o 22:20

KEFRZYSKI, 75W-90, żadnego 80. A jaki weźmiesz to generalnie obojętnie, czy to Lotos, czy BP, czy jeszcze co innego, to w tym wypadku nie ma najmniejszego znaczenia (słowa mechanika, który od lat robi w VAGu)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości