Opik napisał(a):100 oktanowe PB jest "suchsze" od normalnej 95
to 100 oktan to chodzi Ci o np V Power Shela? czemu miałoby być suchsze?
V Power ma niby 101 czy 102 oktan a jest to po prostu 98 z dodatkami. na RF zdaje się pisał ktoś, kto pracował na shelu i na ileś tam tysięcy litrów 98 wlewają ileś tam litrów dodatku. co nie zmienia faktu, że różnica jest ale głównie w autach pokroju ferrari czy BMW M5 poprzedniej generacji gdzie min to 98 oktan a i tak podobno po zalaniu 98 z BP świeciła się kontrolka silnika bo paliwo było za liche
nasze golfy ze swoim stopniem sprężania, bez żadnych zmiennych faz rozrządu itp nic by nie wykorzystały z takiego paliwa. przecież do Mk3 można by Pb 89 zalać i pewnie by problemu nie było
co do paliwa lotniczego - kumpel miał kiedyś trochę białej benzyny czy czegoś tam, WSK lepiej na tym jeździła ale strasznie suche to i trzeba było lac więcej oleju żeby nie zatrzeć silnika.
co do paliwa stosowanego w samolotach osobowych pokroju Beinga to na wycieczce z PCZ na lotnisku w Rzeszowie przy okazji zwiedzania parku maszyn facet trochę nam opowiedział co i jak bo duże zainteresowanie wzbudziły cysterny z takim paliwem
dużo różni się od zwykłego paliwa i facet z lekkim śmiechem powiedział że nawet jak trochę dostaniemy takiego paliwa to daleko na nim nie zajedziemy, suche to raz a dwa temp spalania, po chwili spłynęły by tłoki itp
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.