paliwo v power 100

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

paliwo v power 100

Postprzez mietek » 22 gru 2008, o 22:06

mam pytanie czy moge to paliwo v power 100 oktan wlewac smialo do gofra ?czy sa jakies przeciwskazania i czy jest jakas ruznica znacznie w spalaniu czy wtedy tego paliwa mniej pali ? czy ma wiecej mocy czy odczuwalne ?
Ostatnio edytowano 22 gru 2008, o 22:15 przez mietek, łącznie edytowano 1 raz
mietek
Badacz tematu
 
Posty: 166
Dołączył(a): 22 sty 2008, o 13:31
Lokalizacja: oldenburg

paliwo v power 100

 

Postprzez piotr86 » 22 gru 2008, o 23:02

też tankuje to paliwo z racji tego że na codzień jeżdzę na lpg a raz na jakiś czas przepalam silnik na benzynce ;-) różnica jest...w cenie
Avatar użytkownika
piotr86
Czytacz
 
Posty: 44
Dołączył(a): 13 kwi 2008, o 11:19
Lokalizacja: warszawa

Postprzez DrSzpila » 22 gru 2008, o 23:04

mietek, juz najlepiej pb98 ultimate
DrSzpila
Members
 
Posty: 593
Dołączył(a): 24 lut 2008, o 16:44
Lokalizacja: Katowice / Siedlce

Postprzez Golfik1986 » 22 gru 2008, o 23:25

jak dla mnie wszystko to tylko reklama. sorka ze sie wbija z ON ale leje ropke i eksperymentowalem lalem na LUK OIL, teraz SHEL v power diesel a ostatnio BP ultimate i nie zauwazam roznicy ani w pracy silnika ani w spalaniu jedno i to samo. ale co tam bede lal dalej dla wlasnej satysfakcji mam tak niskie ceny ze mozna troche poszales :lol:
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez seneka » 23 gru 2008, o 00:44

teoretycznie [czyli zgodnie z tym co producenci twierdzą] mają te paliwa jakieś "opatentowane" dodatki które mają "korzystnie" wpływac na trwałość silnika, czytsość wstrysków etc.

nie raz tankowałem takie paliwo, ale właśnie ze względu na to, że jeżdżę z gazem i takie paliwo powinno dzięki dodatkom lepiej odziaływać na silnik, różnicy w osiągach nie zauważyłem, może troszkę równiej chodzi. chyba na jedno wychodzi jak się dodaje tych "ulepszaczy" do benzyn

co do oktanów, to te 98 to jest sztucznie nabijane, nie da się uzyskać normalną produkcją takiego paliwa, zresztą nigdzie chyba na zachodzie tego nie ma. może po prostu będzie mniej ochrzczone jak 95[swoją drogą ponoć, ale to wyczytałem na forach tylko, jakość naszego 95 jest porównywalna np z niemiecką 91 a 98 z niemiecką 95... tak nas nabijają w koszty "kochani" producenci]

ja tankuję z lukoil'a bo taniej i chyba nawet lepsze trochę niż orlenowskie, mniej chrzczone, bo mi nawet lepiej chodzi pomiędzy jezdzęniem na gazie
"...krocz spokojnie wśród zgiełku i pospiechu..."
seneka
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 28 maja 2008, o 20:43
Lokalizacja: Bramki

Postprzez Jacol » 25 gru 2008, o 17:01

Golfik1986 napisał(a):jak dla mnie wszystko to tylko reklama. sorka ze sie wbija z ON ale leje ropke i eksperymentowalem lalem na LUK OIL, teraz SHEL v power diesel a ostatnio BP ultimate i nie zauwazam roznicy ani w pracy silnika ani w spalaniu jedno i to samo. ale co tam bede lal dalej dla wlasnej satysfakcji mam tak niskie ceny ze mozna troche poszales :lol:



V-Power ropa ? ROTFL. Tak to sobie mozesz sprawdzac do usranej smierci. V-power dotyczy tylko benzyny. W wypadku to ropy to drwina i naciaganie klientow. Mam porownanie bo tankujemy sluzbowa SuperB 2.0 TDI na pompowtryskach kupiona w tamtym roku w salonie i lejemy to paliwo na przemian z ON Verva "aby silnik mial lepiej" - cokolwiek to znaczy.

Ja jezdze na zwyklej 95 z shella, silnik mam 1.6 ABU i jak na prawie pusty bak zalalem 20 litrow V-Power Racing to roznica byla duza. Po tym paliwie silnik dziala tak jakbym chcial aby zawsze dzialal. Jest zywszy, zwawszy i lepiej sie wkreca na obroty. Zwykly vpower nie daje takiej roznicy ale jest ona wyczuwalna i mozna by powiedziec, ze "jezdzi sie plynniej". Testowalem te paliwa wiele razy i za kazdym razem wynik sie zgadzal - byla roznica. Kiedys tanknalem raz na statoil, auto zaczelo jechac lepiej niz zwykle, spojrzalem na rachunek a tam Suprema. Gdyby nie to, ze auto lepiej zaczelo jechac to bym sie nie zorientowal, bo nie patrzylem co lalem a bylem tam pierwszy raz. Zawsze leje jak juz jest prawie pusty.
GOLF 3 - 1.6 75KM - ABU - GL 5D


kontakt: gg 4684235 / mail: clau&tlen$pl
Avatar użytkownika
Jacol
Badacz tematu
 
Posty: 354
Dołączył(a): 23 lip 2008, o 22:06
Lokalizacja: no czesc

Postprzez Imper » 25 gru 2008, o 17:36

ja jakos nie mialem specjlanie okazji smigac na V-power ale godnym paliwem polecenia moim zdaniem jest BP ultimate naprawde odczulem roznice patrzac na wskazowke paliwa i ilosc przejechanych km no i czuc lekka roznice na 5 biegu jak samochod sie zachowuje
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez guratri » 26 gru 2008, o 02:35

im więcej oktanów tym silnik ładniej chodzi, i tylko tyle osiągów nie ma lepszych. gdzies tu zna forum czytałem całą rozprawę. sprawdzali na siłowni 95 i 98 w seicento sporting. wyszło że na 98 traci kilka procent mocy, ale za to silnik chodzi łagodniej. więc podsumowując, nie ma prawie różnicy to po co przepłacać :D
Golf MK3 1,6 GL
guratri
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 1 paź 2008, o 00:20
Lokalizacja: Toruń

Postprzez mani51 » 26 gru 2008, o 08:50

chłopaki, prawda jest taka że nie ma sensu lać wysokooktanowego paliwa jeśli nie przyspieszy się zapłonu bo liczba oktanowa mówi nam o odporności paliwa na samozapłon a zatem im wyższa liczba oktanowa tym bardziej możno wyprzedzić zapłon i nie będzie spalania stukowego...silniki które posiadają czujnik spalania stukowego same ustawiają kąt wyprzedzenia zapłonu na granicy spalania stukowego i tylko w takich silnikach jest sens stosowania lepszego paliwa. W przypadku pozostałych działa raczej efekt psychologiczny tzn gdyby ktoś bez waszej wiedzy zatankował wasz samochód lepszym paliwem to wątpię czy ktokolwiek by się zorientował
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez Golfik1986 » 26 gru 2008, o 12:40

Jacol, nei wiem co to jest czy v power czy super power extra strong w kazdym razie na ropie nie ma rzadnej roznicy. a Verve tesh jush probowalem i nie widze roznicy wiec leje tam gdzie taniej.
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Jacol » 26 gru 2008, o 17:46

Na ropie roznicy nie ma.

Co do benzyny:

Z chemicznego punktu widzenia, im wieksza liczba oktanow tym lagodniejszy przebieg spalania, wiec biorac sama liczbe oktanow pod uwage, to benzyna 98 w porownaniu do 95 w silniku powoduje jego oslabienie gdyz cala reakcja przebiega lagodniej. Efektem tego jest wieksza kultura pracy silnika. Jest to czysta chemia i fakt. Byl na ten temat szeroki artykul w, bodajze, Auto Swiecie nad roznicami miedzy 95, 98 a v-powerami i podobnymi. Zwykla benzyna 98 sie nie sprawdza, jest drozsza, i nie powoduje przyrostu mocy a nawet powoduje jej spadek. Wysokooktanowe benzyny, jak Shell V-Power Racing, oprocz wysokiej ilosci oktanow posiadaja rowniez specjalne dodatki uszlachetniajace, ktore to wlasnie odpowiadaja, za przebieg calkego procesu spalania. Dzieki, nim auto jest mocniejsze. Na tym polega roznica.
GOLF 3 - 1.6 75KM - ABU - GL 5D


kontakt: gg 4684235 / mail: clau&tlen$pl
Avatar użytkownika
Jacol
Badacz tematu
 
Posty: 354
Dołączył(a): 23 lip 2008, o 22:06
Lokalizacja: no czesc

Postprzez DrSzpila » 27 gru 2008, o 13:12

Jacol, Zgadzam się w 100%, ja leję, zawsze Ultimate 98 i myślałem, że to nic ale po zmianie komputera na wyszczą liczbę oktanów i przesiedzenie z 95 na 98 odczułem dużą różnicę w odpalaniu i przyspieszaniu, a auto zaczęło mniej palić na 95 za 10 litrów robiłem 140 kilometrów a na 98 za 10 litrów robię 170 kilometrów aż do pustego baku, przy 98 delikatnie gazując auto zbiera się całkiem nieźle, a 95 do tego zbierania brakuje daleko musiałbym wcisnąć o połowę więcej gazu, więc dla mnie i dla mojego auta lepsza jest 98 niż 95. Uważam, że jeśli to coś daje to warto zawsze zapłacić o 10 zł więcej np: 95 kosztuje 3.29, a 98 3.39 lejąc 20 litrów 95 płacę 65.80, a 98 67.80 różnica w kosztach o 2 złote więcej i za to 3 razy więcej punktów na BP. Polecam. Pozdrawiam.
DrSzpila
Members
 
Posty: 593
Dołączył(a): 24 lut 2008, o 16:44
Lokalizacja: Katowice / Siedlce


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości