Panewki

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Panewki

Postprzez e-piotrek » 19 lip 2008, o 23:35

Przeczytalem na forum ze jedna z przyczyn piszczenia czujnika oleju moga byc wyrobione panewki.Moje pytanie jest takie ile by kosztowaly te panewki do golfa 93r. produkcji i czy to jest dosc skomplikowana robota?(tzn.czy trzeba wyciagac silnik,czy kilka srob odkrecic wymienic i gotowe :-P )
Avatar użytkownika
e-piotrek
Czytacz
 
Posty: 121
Dołączył(a): 20 mar 2008, o 10:45
Lokalizacja: Nisko/Podkarpacie

Panewki

 

Postprzez SotoM » 19 lip 2008, o 23:59

na początek to bym ci proponował pojechac do warsztatu na zmierzenie cisnienia oleju.a potem bedziemy sie martwić. a czujnik nowy załozyłeś?? taki sam o takich samych parametrach jak stary?? jak jest inny to wiadomo nie ten czujas.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez e-piotrek » 20 lip 2008, o 00:12

...czujnik byl wymieniany i cisnienie tez bylo sprawdzane i wynosi ok 0.5 bar przy 2000 tys. obrotach na minute mechanior powiedzial ze z deka malo no i tak wlasnie mysle o tych panekach
ale podejrzewam ze to droga sprawac co nie ?
Avatar użytkownika
e-piotrek
Czytacz
 
Posty: 121
Dołączył(a): 20 mar 2008, o 10:45
Lokalizacja: Nisko/Podkarpacie

Postprzez SotoM » 20 lip 2008, o 01:39

a ile on chce tego cisnienia 2 bary.co on nienormalny...no to moim zdaniem panewy mają dość. i teraz pytanie?? korbowe czy główne??
co do ich wymiany nie musisz wyjmować silnika ani nawet wału
mozna to zrobic bez tych nieprzyjemności

[ Dodano: 2008-07-20, 01:41 ]
alee mozna sie tez nadknąć na uszkodzony nowy czujnik. ja miałem wiele razy taki przypadek

[ Dodano: 2008-07-20, 01:42 ]
a czujnik ma te same parametry pracy jak stary?? czy poprostu ci dali bo to jest do VW??
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Piotr Bąk » 20 lip 2008, o 11:45

Ehhhhh Panowie. Ja znowu tu czytam u układzie smarowania a Wy znowu wszstko zwalacie na te czujniki. Już dokładnie nie pamiętam co powinien wskazywać manometr ale na zimnym i na rozgrzanym silniku jest co innegona.Na biegu jałowym to cos ok0,16-0,20 MPa (temp 80*C) czili 1,6 bara a przy 2500 obr/min to coś ok 0,5-0,6 MPa (temp 80*C) czyli 5-6 bara. Ciśnienie otwarcia zaworu przelewowego 0,57-0,67MPa.oczywiście tak jak piszesz może to być któraś czujka ale musiałbyś zapodać więcej szczegułów. W jakich warunkach sie to dzieje, przy jakiej temp powietrza, na jakim oleju jeździ, czy może wymieniałeś rozrząd itp itd. Czujki zapalają się dopiero po przekroczeniu 2150 obr/min. Apropo panewek to dość drogawa sprawa ale właśnie trzeba wiedzieć które to ale myśle że jakby to były panewki to bys to myśle ze "dobry" mechanik to wyczuje a raczej "wysłucha" :-D Napisz coś więcej a może coś się doradzi i nie słuchaj wszystkiego co Ci pseudo mechanicy mówią jak pojedizesz do jakiegoś warsztatu
Jak jest sprawunia to walić na gadu
Piotr Bąk
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 12 lip 2008, o 10:41
Lokalizacja: Tomaszów

Postprzez sepcio » 20 lip 2008, o 13:37

nie 5-6 barow tylko przy rozgrzanym silniku przy 2000 obr/min cisnienie musi byc min 2 bary
sepcio
Czytacz
 
Posty: 60
Dołączył(a): 16 paź 2007, o 11:34
Lokalizacja: starachowice

Postprzez Piotr Bąk » 20 lip 2008, o 16:27

Wybacz sepcio ale chyba nie czytasz za uważnie. Ja podałem ciśnienie przy 2500 obrotów i podałem je prawidłowo a przy obrotach podanych przez Ciebie czyli 2000 obr/min prawidłowe ciśnienie powinno wynosić min o,4 MPa czyli 4 bary przy temp silnika ok 80 stopniach Celsjusza więc poszperaj jeszcze troche i się popraw.Pozdrawiam
Jak jest sprawunia to walić na gadu
Piotr Bąk
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 12 lip 2008, o 10:41
Lokalizacja: Tomaszów

Postprzez e-piotrek » 20 lip 2008, o 18:25

Dzieki za odpowiedzi :-) .Otuz czujnik oleju wlancza mi sie gdy silnik jest "pozadnie"rozgrzany po dluzszej jezdzie tzn.wlancza mi sie gdy np.zatrzymuje sie na skrzyrzowaniu na czerwonym swietle np.i wtedy silnik chodzi na wolnych obrotach (900 obr./min.) jesli lekko dotkne pedalu gazu miganie czujnika juz ustepuje,a gdy puszcze pedal gazu obroty spadaja i znowu miga kontrolka od oleju.Olej i filtr oleju wymienialem rok temu jezdze na CASTROL 10W40 polsyntetyku.W zimie nie mialem tego problemu dopiero na wiosne sie pojawil ale tylko jak jade w dluzsza trase bo na trasach bliskich wszystko jest ok.
Avatar użytkownika
e-piotrek
Czytacz
 
Posty: 121
Dołączył(a): 20 mar 2008, o 10:45
Lokalizacja: Nisko/Podkarpacie

Postprzez sepcio » 20 lip 2008, o 22:23

Piotr Bąk pfffffff nie wiem kto Ci podawal te dane alo cos Ci sie chyba zdrowo pomylilo, spojrz do ksiazki albo innych programow i dopiero sie wypowiedz i jesli mozesz to powiedz mi gdzie wyczytales ze przy 2000 obr/min powinno byc 4 bary
sepcio
Czytacz
 
Posty: 60
Dołączył(a): 16 paź 2007, o 11:34
Lokalizacja: starachowice

Postprzez Piotr Bąk » 20 lip 2008, o 23:36

Witaj Sepcio ponownie. Odpowiedź na twoje pytanie znajdziesz na pierwszym lepszym forum bo wiele razy była o tym mowa. Jeżeli to za mało to ściągnij sobie w pdf książkę ale nie wiem jak się nazywa odnośnie napraw VW golf III która napewno jest na tym forum. Wstukaj sobie potem strone nr 76 i w lewej dolnej części strony masz podpunkt SPRAWDZANIE CIŚNIENIA OLEJU a następie 5 kropka. Cytuje "Podczas pracy silnika z prędkością obrotową 2000 obr/min ciśnienie oleju powinno wynosić co najmniej 0,4 MPa" koniec cytatu. Dodam że silnik był rozgrzany. Mam nadzieje że to Cię usatysfakcjonuje i innych też
Jak jest sprawunia to walić na gadu
Piotr Bąk
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 12 lip 2008, o 10:41
Lokalizacja: Tomaszów

Postprzez sepcio » 21 lip 2008, o 10:49

zrobilem tak jak chciales, zajrzalem do ksiazki VW golf 3 obsluga i naprawa i prosze:
Obrazek

i kto mial racje ?
sepcio
Czytacz
 
Posty: 60
Dołączył(a): 16 paź 2007, o 11:34
Lokalizacja: starachowice

Postprzez Piotr Bąk » 21 lip 2008, o 16:21

Nosz kur...a nie mogę tu dodać zdjęć tej strony i okładki tej ksiązki a nie wiem czemu. Ten fotosik jest zjebany na maxa. Jak to zrobie to Ci zdjęcia podrzuce tej książki bo nie moge już psychicznie z tym fotosikiem
Jak jest sprawunia to walić na gadu
Piotr Bąk
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 12 lip 2008, o 10:41
Lokalizacja: Tomaszów


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości