Parametry silnika 1.4 benzyna

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Parametry silnika 1.4 benzyna

Postprzez piotreqm » 28 lip 2014, o 17:18

Witam,
czy szanowni, starsi doświadczeniem koledzy mogą powiedzieć, czy coś jest nie tak w samochodzie przy niniejszych parametrach? ;) Silnik 97 rok 1.4 kat AEX.

W grupie 001 voltage waha się od 0.1 do 0.6-0.7 w miarę płynnie (sinusoidalnie)
Obrazek
Obrazek
Obrazek

linki, bo zdjęcia nie chcą się powiększyć :P
http://www.tinypic.pl/rp87bv73sf2x
http://www.tinypic.pl/80uog98ztmwh
http://www.tinypic.pl/q38fw02558xc

A vag pokazuje mi takie dwa błędy:
Control Module Part Number: 030 906 027 T
Component and/or Version: MOTRONIC MP 9.0 2119
Faults:

00525 - Oxygen Sensor (G39)

03-10 - No Signal - Intermittent

00524 - Knock Sensor 1 (G61)

31-00 - Open or Short to Ground
piotreqm
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 21 sie 2011, o 21:34
Lokalizacja: Opole

Parametry silnika 1.4 benzyna

 

Postprzez fuqet1 » 28 lip 2014, o 21:54

piotreqm napisał(a):00525 - Oxygen Sensor (G39)

Błąd sondy lambda - norma w gofrach
piotreqm napisał(a):00524 - Knock Sensor 1 (G61)

Błąd czujnika spalania stukowego
Avatar użytkownika
fuqet1
Badacz tematu
 
Posty: 203
Dołączył(a): 30 maja 2011, o 21:41
Lokalizacja: Przasnysz
Rocznik: 94
Silnik: 1400 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez piotreqm » 29 lip 2014, o 07:25

Obie te rzeczy do wymiany? Z sondą to jeszcze bym chyba sobie poradził, ale ten czujnik - gdzie jest, trudno go wymienić?
Btw. dziękuję za odpowiedź :)
piotreqm
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 21 sie 2011, o 21:34
Lokalizacja: Opole

Postprzez klaudek669 » 29 lip 2014, o 15:36

Z tyłu sinika przykręcony do bloku, znajdziesz go bez problemu.

Obrazek
Avatar użytkownika
klaudek669
Badacz tematu
 
Posty: 320
Dołączył(a): 14 lis 2013, o 00:12
Lokalizacja: Kłodawa

Postprzez piotreqm » 29 lip 2014, o 16:51

Potrzebuję zwykłego klucza, czy dynamometrycznego?
piotreqm
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 21 sie 2011, o 21:34
Lokalizacja: Opole

Postprzez fuqet1 » 29 lip 2014, o 17:06

Zanim zabierzesz się do wymiany to najpierw skasuj błędy i za parę dni sprawdź czy dalej się pojawiają.
No i takie pytanie czy przypadkiem kolega nie ma instalacji LPG w aucie?

[ Dodano: 2014-07-29, 16:12 ]
piotreqm napisał(a):31-00 - Open or Short to Ground

ten błąd to jakieś słabe lub brak połączenia z masą
Avatar użytkownika
fuqet1
Badacz tematu
 
Posty: 203
Dołączył(a): 30 maja 2011, o 21:41
Lokalizacja: Przasnysz
Rocznik: 94
Silnik: 1400 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez piotreqm » 29 lip 2014, o 17:29

Kasowałem błędy, te dwa pojawiają się regularnie.
Gazu nie mam, benzynę preferuję :P

Czyli niekoniecznie czujnik do wymiany, a gdzieś przewód może być uszkodzony?

Jakie objawy powinienem zaobserwować przy złym działaniu tego czujnika?
piotreqm
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 21 sie 2011, o 21:34
Lokalizacja: Opole

Postprzez fuqet1 » 29 lip 2014, o 18:11

Objawami uszkodzenia czujnika spalania stukowego są: słaba dynamika pojazdu, zwiększone zużycie paliwa, ograniczenie mocy maksymalnej

Diagnostyka czujnika spalania stukowego
Z reguły procedura sprawdzająca poprawność pracy czujnika spalania stukowego jest bardzo prosta. By przeprowadzić prawidłową diagnostykę czujnika, należy wykonać następujące czynności: podłączyć końcówkę indukcyjną lampy stroboskopowej do przewodu wysokiego napięcia pierwszego cylindra; podłączyć oscyloskop bądź woltomierz prądu przemiennego do zacisków czujnika spalania stukowego; zostawić silnik pracujący na biegu jałowym; lekko postukać w okolicach pierwszego cylindra w blok silnika. W chwili lekkich uderzeń zapłon powinien się opóźnić w zauważalny sposób, a woltomierz lub oscyloskop powinien wskazać niewielkie napięcie 1 V; w przypadku niezauważenia żadnej zmiany napięcia bądź reakcji (opóźnienia zapłonu) należy uznać, że czujnik uległ uszkodzeniu.
Avatar użytkownika
fuqet1
Badacz tematu
 
Posty: 203
Dołączył(a): 30 maja 2011, o 21:41
Lokalizacja: Przasnysz
Rocznik: 94
Silnik: 1400 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez piotreqm » 29 lip 2014, o 18:16

Dzięki, właśnie przed chwilą gdzieś to czytałem :P Przy brykających 60 konikach trudno ocenić, czy dynamika spadła, spalanie policzyłem i wyszło ok. 10l/100km, także szalenie wysokie nie jest (tak sądzę :P). Sprawdzę niebawem, czy kable owego czujnika są w porządku ;)
piotreqm
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 21 sie 2011, o 21:34
Lokalizacja: Opole

Postprzez fuqet1 » 29 lip 2014, o 18:29

piotreqm napisał(a):palanie policzyłem i wyszło ok. 10l/100km, także szalenie wysokie nie jest

:szok: o zgrozo tyle to mój spala na LPG ( jak wiadomo lpg zawsze o te około 2 litry więcej pali niż benzyny) jeżdżąc cały czas w mieście . Bo w trasie 8- 8,5 litra przy dynamicznej jeździe jeżeli przy 60km można mówić o dynamice.
Do tego mam tyćkę starszą konstrukcję ABD
Avatar użytkownika
fuqet1
Badacz tematu
 
Posty: 203
Dołączył(a): 30 maja 2011, o 21:41
Lokalizacja: Przasnysz
Rocznik: 94
Silnik: 1400 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Paweu » 29 lip 2014, o 20:56

piotreqm napisał(a):Przy brykających 60 konikach trudno ocenić, czy dynamika spadła, spalanie policzyłem i wyszło ok. 10l/100km, także szalenie wysokie nie jest (tak sądzę )


Objaw ww. błędów.

Spalanie powinno oscylować w granicach 7 litrów. Przy spokojnej jeździe powinieneś osiągnąć 6-6.5 litra na 100km.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez piotreqm » 29 lip 2014, o 21:05

Nie działająca sonda lambda też zawyża spalanie, prawda?
piotreqm
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 21 sie 2011, o 21:34
Lokalizacja: Opole

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości

cron