Witam;
Obecnie mam w silniku płyn chłodniczy w 1 cylindrze i dostaję się on do gaźnika przez kolektor ssący. Jest to w 100% spowodowane przez pękniętą głowicę?
Stało się to po tym jak silnik zaczął wyć na luzie bez powodu, po przejchaniu paru kilometrów. Samochód poszedł na komputer i został wymieniony czujnik temp. cieczy chłodzącej taki z 4-roma stykami. Potem było w pożądku. Tzn czasem po przejechaniu 50 metrów miał problemy z ponownym odpaleniem i kopcił. Na benzynie pracował też trochę nierówno, na gazie było ok. Potem zaczął znów wchodzić na obroty bez powodu. Znikał też płyn chłodniczy, ale myślałem, że to wyciek. Ostatnio na ciepłym silniku przez otwór na bagnet pryskała na zewnątrz ciecz i na bagnecie był biały osad, którego wcześniej nie było. Więc do wymiany poszła uszczelka pod głowicą, głowica splanowana, silnik jednak nie odpalił i jak wyżej płyn chłodzący był i w silniku i gażniku. Jak lało się go do zbiorniczka, to z tą samą prędkością bił przez rozkręcony gaźnik.
A teraz pytanie:
jaką mam kupić głowicę? - kompletną czy nie?
Czego mam szukać - będzie pasować tylko od 1,8?
I o co dokładnie mam spytać przy kupnie?
I czy mam ją sprawdzić na szczelność przed montażem?
Czy allegro to nie za duże ryzyko - głowica może być niesprawna!
Czy przyczyną może być przegrzanie silnika spowodowane niesprawnym termostatem?
Bo nie dam sobie głowy uciąć, ale czujnik temp. na desce rozdzielczej to się raczej nie ruszał wcale z pozycji wyjściowej.
Lub za mała ilość płynu chłodniczego?
silnik AAM1,8 75kM, golf '94, na głowicy numer: 026103373Q, w pionie:24
dziękuję;
Tomasz Wojtecki Kielce