pisk wydobywający sie z przepustnicy

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez Rot » 16 cze 2009, o 16:30

Ja mam silnik AEE i po przekręceniu kluczyka słyszę pisk z przepustnicy ale jak potem odpalam auto to działa dobrze obroty są między 650 a 750 na rozgrzanym silniku, wcześniej mi falowały obroty a właściwie to bardzie ich tak jakby nie mógł utrzymać ale u mnie przyczyną była sonda lambda.
Avatar użytkownika
Rot
Czytacz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 7 lis 2008, o 01:07
Lokalizacja: Warszawa

 

Postprzez iracz » 17 cze 2009, o 10:35

Rot, ja sonde lambda u siebie wymieniłem wiem że to może być jedną z przyczyn...
Imper, próbowałem sam to robić- pożyczyłem laptopa, jeździłem też do gościa co sie zajmuje elektroniką w samochodach i to samo- nie można sie połączyć-i to jest jedna wielka niewiadoma czemu tak sie dziaje :looka:
iracz
 

Postprzez Rot » 18 cze 2009, o 00:04

a sprawdzałeś cały układ zapłonowy? czy kable nie mają przebić w jakim stanie są świece, kopułka i palec rozdzielacza, czy cewka nie jest pęknięta gdzieś? ja na początku myślałem, że to kable bo miały u mnie przebicia ale jak pod kompa podpinałem to wyskakiwała mi przepustnica i sonda, przepustnicę przeczyściłem a sondę wymieniłem teraz jest dobrze a co do tego że nie możesz zdiagnozować to ja tak miałem na Polskim Vagu że nic nie działało a VAG-COMie 409.1 problem z fejsem był itp. dopiero na VAG-Com 311 mi wszystko poszło. Wykręć przepustnicę i przeczyść dokładanie, ewentualnie jak może uda ci się skądś to pożycz przepustnicę na podmiankę możesz też na szybkości sprawdzić sondę, jak zacznie ci wariować to wyłącz auto i odepnij sondę, odpal i sprawdź czy coś się zmieniło. Pisk z przepustnicy po przekręceniu kluczyka też u mnie słychać.
Avatar użytkownika
Rot
Czytacz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 7 lis 2008, o 01:07
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez iracz » 19 cze 2009, o 14:11

Rot,
a podzieliłbyś sie VAG-Com 311? iracz@o2.pl :-D na tych dwóch wersjach co napisałeś ja właśnie próbowałem a na tym nie... Sonde lambda i świece wymieniłem, kable raczej dobre a reszty nie sprawdzałem bo nie znam sie, a iprzepustnice też czyściłem
iracz
 

Postprzez Rot » 19 cze 2009, o 19:58

ok już poszło :)
Avatar użytkownika
Rot
Czytacz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 7 lis 2008, o 01:07
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez iracz » 25 cze 2009, o 16:17

Rot, dzieki
masz racje- u mnie też na tym czyta chyba wszystko, jednak nie do końca bo jak sprawdzam kompatybilnośc to pokazuje że nie jest, później wsawie fotke bo teraz nie moge,
a tak przy okazji przestał mi gasnąć...bo odłączyłem sonde lamda, tylko jest taki wał że ja sonde wymieniałem...i co? zepsuła sie??
iracz
 

Postprzez Rot » 25 cze 2009, o 23:20

ciężko mi powiedzieć bo nie znam się na tyle, sam uczę się na swoim golfie, forum i książkach, a jak podłączałeś pod kompa to wyskakiwał ci błąd sondy? Na ile takie odłączanie jest wiarygodne to nie wiem bo sterownik przechodzi wtedy w tryb awaryjny i dawkuje stałą ilość mieszanki i nie bierze pod uwagę wskazań czujników (chyba od temperatury jeszcze). U mnie było tak, że jak gasł to odłączałem sondę i było dobrze i zaraz po podłączeniu znowu wariował. Kilka razy się tak pobawiłem i zdecydowałem się wymienić sondę, Sprawdź jaką ci założyli czy dobrze wkręcona czy kable całe, niezaśniedziałe. Może też się trafić że jakaś feralna jest albo uszkodzili ją przy montażu bo generalnie chyba główka sondy dość wrażliwa
Avatar użytkownika
Rot
Czytacz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 7 lis 2008, o 01:07
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez iracz » 27 cze 2009, o 14:39

Rot sonde sam kupiłem i zamontowałem, znaczy sie przylutowałem- słyszałem że podobno sie nie lutuje- nie wiem, ale mi sie wydaje że jak źle podłączona to nie powinna czytac żadnych wartości, czyli zachowywać sie tak jakby była odłączona
żadnych błędów nie wykazywało, wyświetlało tylko to
Obrazek
Obrazek
napięcie sondy z tego co mi wiadomo zwiększa się gdy wzrastają obroty, a jak ja trzymałem na stałych obrotach to wartość sie wachała Obrazek Obrazek więc odłączyłem sonde to było takObrazek ale silnik już nie gasł...

nie wiem może ktoś sie zna na tych wartościach?? :?:
iracz
 

Postprzez Rot » 27 cze 2009, o 17:43

ja kupiłem sondę uniwersalną Bosha za 133 zł i też sam montowałem ale ja przez złączki, może spróbuj tak podłączyć odetnij odcinek lutowany a spróbuj przez złączki dołączone do sondy podłączyć, też słyszałem że się nie lutuje. ale dziwi mnie ten test kompatybilności dziwna sprawa ale ja już nie pamiętam jak było u mnie :). tylko przy odłączonej sondzie to błąd chyba powinien wyskoczyć... ale pewności nie mam. A z tego co widzę to w czasie podłączenia na screenie to nie wykrywał napięcia na sondzie a powinien tak mi się wydaję przy takich obrotach.
Avatar użytkownika
Rot
Czytacz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 7 lis 2008, o 01:07
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez popo86_86 » 9 lip 2009, o 22:17

Ja też mam 1.6 AEE
Przepustnice w zeszłym roku kupiłem nową, orginał z VDO, nie jakaś chińska podróba, kosztowała mnie wtedy 600 zł.
Byłem zmuszony kupić bo tamta padła i wogóle auto obrotów nie trzymało.
Czy na starej czy na nowej po przekręceniu zapłonu od razu słychać to charakterystyczne buczenie.
Tylko mam jeszcze troche dziwny objaw ze na zimnym silniku czasem mi same obroty rozną do 2tys.
([___]≡≡≡≡≡≡VW≡≡≡≡≡≡[___])

Naprawa rozruszników i alternatorów
popo86_86
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 8 lis 2008, o 20:35
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 22 gości