Piszczący sygnał oleju

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Piszczący sygnał oleju

Postprzez marcinkoz2910 » 8 mar 2009, o 14:26

witam

wczoraj zauważyłem że popiskuje mi ten sygnał od oleju, zaraz też napiszę że kontrolka się nie zapala podczas jazdy.

Ten pisk to tak brzęczy jak by był brak masy na brzęczku i na dziurach masa raz łączyła a raz nie :P takie lekkie piszczenie...

Kiedy następuje: 1 bieg kręcę go do 2500, 2 bieg i zaczyna wchodzić na obroty co by mu 3 wrzucić to wtedy dwa razy zapiszczy potem 2500 i 3 bieg i znowu kręcę go co by mu 4 wbić i znowu pisknie i potem już cisza nic nie piszczy...

a dziś podczas jazdy 60km/h na 5 biegu z lekkim gazem też się coś stawiał i piszczał

Ale co pisk nie jest ciągły co by piszczało cały czas i przestawało po przegazowaniu.. :/

Poczytałem kilkanaście postów na 4um i nic wiem czy to czujnik (mam dwa jak co tak nad świecami a pod pokrywą klawiatury), olej to mam Lotosa mineralnego 15W40, filtr oleju z Manna. Na oleju mam zrobione niecałe 2000tys km.

Od czego zacząć naprawę?

[ Dodano: 2009-03-08, 13:34 ]
Znalazłem coś takiego, czy to się ma jakoś do mojego problemu?

Kod: Zaznacz cały
Proponuje wymienić 2 czujniki cisnienia oleju (biały i brązowy) zlokalizowane:
- biały (na głowicy ) brązowy (wspornik fitra oleju) w wersjach po 1994r.: zlokalizowane
Parametry czujnikow: biały 1,6 (1,8) + 2,0 bar
brązowy: 0,15 + 0,45 (0,65) bar

Właśnie dziś wymienilem - miałem ten sam problem - U mnie pomogło :-)
Nalegam do kupna oryginalnych (zamienniki wymieniłem po 3 miesiącach)
Dodatkowo musialem jeszcze wymienic kruciec wodny + ale to inna historia ...


W silnikach benzynowych:
- 2 czujniki ciśnienia oleju (biały i brązowy) zlokalizowane jak wcześniej nadmieniłem na głowicy (biały) oraz wsporniku filtra oleju (brązowy). W wersjach po 1994r. - zlokalizowane na wsproniku wymiennika ciepła (chłodnicy oleju) kolory te same

W silnikach diesla:
2 czujniki (lokalizacja podobna jak w benzynie) odpowiednio:
na wsporniku fiitra oleju (szary) na głowicy (brązowy lub niebieski - w w wersjach z bezpośrednim wtryskiem)
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Piszczący sygnał oleju

 

Postprzez K@mil » 8 mar 2009, o 15:04

a nie masz na liczniku przypadkiem INSPEKCJI jak przekrecasz kluczyk ? ? ?

IN 01 ? 02 ? :wstyd:
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez marcinkoz2910 » 8 mar 2009, o 15:30

K@mil, IN 00 ale też o tym myślałem :P
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez marko1967 » 8 mar 2009, o 18:32

K@mil napisał(a):a nie masz na liczniku przypadkiem INSPEKCJI jak przekrecasz kluczyk ? ? ?

IN 01 ? 02 ? :wstyd:
nawet jeżeli jest na liczniku inspekcja IN 01 lub 02 nawet jak będzie napis OIL to nie dzedzie piszczało to jest tylko wizualne przypomnienie które znika po kilku sekundach ja miałem przez 2 lata napis IN 02 i nic nie piszczało skasowałem to sam dzięki info które znalazłem na tym forum piszesz że kontrolka nie mróga może przepalona żaróweczka a jak przekręcasz kluczyk w stacyjce w poziom 1 aby tylko kontrolki paliły bez zapalania silnika kontrolka od oleju mruga?
Avatar użytkownika
marko1967
Members
 
Posty: 1010
Dołączył(a): 20 sie 2007, o 19:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez marcinkoz2910 » 8 mar 2009, o 18:47

marko1967 napisał(a):a jak przekręcasz kluczyk w stacyjce w poziom 1 aby tylko kontrolki paliły bez zapalania silnika kontrolka od oleju mruga?
tak zapala się woda, olej i akumulator no i ten ręczny a potem gasną
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez marko1967 » 8 mar 2009, o 19:09

marcinkoz2910 napisał(a):
marko1967 napisał(a):a jak przekręcasz kluczyk w stacyjce w poziom 1 aby tylko kontrolki paliły bez zapalania silnika kontrolka od oleju mruga?
tak zapala się woda, olej i akumulator no i ten ręczny a potem gasną
troche dziwne że tylko zapiszczy a kontrolka nie mrógnie nie przychodzi mi nic do głowy może ktoś inny z forum rzuci troche światła :idea: i wniesie coś ciekawego lub zasugeruje co nam umyka :?:
Avatar użytkownika
marko1967
Members
 
Posty: 1010
Dołączył(a): 20 sie 2007, o 19:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez rumbo » 8 mar 2009, o 19:39

ja miałem podobny przypadek ale u mnie jeszcze kontrolka sie zapalała... powód... przegrzany silnik bo... mało wody(płynu), wywalona uszczelka pod głowicą oraz uszkodzona głowica jedno z tych przyczyn jest na pewno u Ciebie sprawdź która. Jeszcze możesz nie mieć ciśnienia na garach sprawdź to
dupowóz VW GOLF III, tatowoz Opel Vectra B
Mój Golfik -->http://www.golf3.pl/topics2/rumbo-moj-golf-18-gl-vt12505.htm
NOWE FOTKI strona 1 DUŻO ZDJĘĆ ostatnia aktualizacja zdjęć 7.08.2009
Avatar użytkownika
rumbo
Czytacz
 
Posty: 83
Dołączył(a): 14 wrz 2008, o 21:32
Lokalizacja: Chojna

Postprzez marcinkoz2910 » 8 mar 2009, o 19:50

rumbo, oleju nie ubywa oraz płynu też nie bywa, zapala tak jak zawsze trzyma obroty tak jak powinno być :/ sam już nie wiem może zły olej... albo pompa zapchana
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez marko1967 » 8 mar 2009, o 21:14

marcinkoz2910, piszesz że filtr "manna" nie zna sie ale pamietam że ktoś kiedzyś opisywał że winą piszczenia był filtr byc może jestem w błedzie i ten filtr "manna" jest ok to tylko moja sugestja
Avatar użytkownika
marko1967
Members
 
Posty: 1010
Dołączył(a): 20 sie 2007, o 19:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez marcinkoz2910 » 8 mar 2009, o 21:58

marko1967, wiesz mailem ten sam filtr przy zmianie oleju jak przyjechał z niemiec, teraz znowu jest z manna

może jakiś feler?
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez KristoF » 8 mar 2009, o 23:01

dajcie spokój filtrowi Mann robie jedne z lepszych filtrów.Olej masz lipny :wstyd: ale to nie wina piszczenia.Jak piszczy i mruga lampka od ciśnienia oleju to wtedy trzebaby sie było przejmować.Byćmoże wina lezy po stronie licznika...sprawdź sobie jeszcze okablowanie czujników cisnienia.
Był Golf3- największy błąd mojego życia...
a teraz...
Elegancja, komfort , nienaganna jakość i aksamitnie pracujący silnik Millera ;]
KristoF
Members
 
Posty: 675
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 13:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez marko1967 » 8 mar 2009, o 23:03

marcinkoz2910 napisał(a):marko1967, wiesz mailem ten sam filtr przy zmianie oleju jak przyjechał z niemiec, teraz znowu jest z manna

może jakiś feler?
jak pisałem nie znam sie na firmach produkujacych filtry byc może jest to jakis feler ale jak pisałem wcześniej to tylko sugestia a może faktycznie coś w tym jest poprostu przypomniało mi się że kiedyś czytałem podobny wontek i tam był problem z filtrem (był nie kompatybilny hehe :-) lub coś takiego przynajmniej on nie ablał)

[ Dodano: 2009-03-10, 19:37 ]
marcinkoz2910, znalazłem takie opisy na forum elektroda http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... +golf&sid=

[ Dodano: 2009-03-10, 20:25 ]
prawde mówiąc osobiście słyszałem już jakieś 3 lata temu od elektromechanika który zajmóje się diagnostyka komputera w aucie że piszczenie i mróganie kontrolki oleju może byc spowodowane wadą w liczniku
Avatar użytkownika
marko1967
Members
 
Posty: 1010
Dołączył(a): 20 sie 2007, o 19:39
Lokalizacja: Bydgoszcz


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości

cron