wczoraj zauważyłem że popiskuje mi ten sygnał od oleju, zaraz też napiszę że kontrolka się nie zapala podczas jazdy.
Ten pisk to tak brzęczy jak by był brak masy na brzęczku i na dziurach masa raz łączyła a raz nie takie lekkie piszczenie...
Kiedy następuje: 1 bieg kręcę go do 2500, 2 bieg i zaczyna wchodzić na obroty co by mu 3 wrzucić to wtedy dwa razy zapiszczy potem 2500 i 3 bieg i znowu kręcę go co by mu 4 wbić i znowu pisknie i potem już cisza nic nie piszczy...
a dziś podczas jazdy 60km/h na 5 biegu z lekkim gazem też się coś stawiał i piszczał
Ale co pisk nie jest ciągły co by piszczało cały czas i przestawało po przegazowaniu..
Poczytałem kilkanaście postów na 4um i nic wiem czy to czujnik (mam dwa jak co tak nad świecami a pod pokrywą klawiatury), olej to mam Lotosa mineralnego 15W40, filtr oleju z Manna. Na oleju mam zrobione niecałe 2000tys km.
Od czego zacząć naprawę?
[ Dodano: 2009-03-08, 13:34 ]
Znalazłem coś takiego, czy to się ma jakoś do mojego problemu?
- Kod: Zaznacz cały
Proponuje wymienić 2 czujniki cisnienia oleju (biały i brązowy) zlokalizowane:
- biały (na głowicy ) brązowy (wspornik fitra oleju) w wersjach po 1994r.: zlokalizowane
Parametry czujnikow: biały 1,6 (1,8) + 2,0 bar
brązowy: 0,15 + 0,45 (0,65) bar
Właśnie dziś wymienilem - miałem ten sam problem - U mnie pomogło :-)
Nalegam do kupna oryginalnych (zamienniki wymieniłem po 3 miesiącach)
Dodatkowo musialem jeszcze wymienic kruciec wodny + ale to inna historia ...
W silnikach benzynowych:
- 2 czujniki ciśnienia oleju (biały i brązowy) zlokalizowane jak wcześniej nadmieniłem na głowicy (biały) oraz wsporniku filtra oleju (brązowy). W wersjach po 1994r. - zlokalizowane na wsproniku wymiennika ciepła (chłodnicy oleju) kolory te same
W silnikach diesla:
2 czujniki (lokalizacja podobna jak w benzynie) odpowiednio:
na wsporniku fiitra oleju (szary) na głowicy (brązowy lub niebieski - w w wersjach z bezpośrednim wtryskiem)