Planować czy nie planować ?

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Planować czy nie planować ?

Postprzez Sivy » 27 sty 2009, o 16:42

Panowie, mam nastepujacy problem. Dodam, z przejrzalem forum i sporo poczytalem.
Dmucha mi spod uszczelki glowicy, zauwazylem to jakies tydzien temu. Plyn chlodzacy ok, czysty. Auto dymi dosc mocno.
Pojechalem do mechanika, ktory lecz mi auto (facet z doswiadczeniem 30 letnim, znajomy mojej rodziny) i doradzl planowanie glowicy na to nowa uszczelkia itd.
Koszy operacji jak na warunki Olsztnskie bardzo tanie bo 350 zlotch za wszystko, czyli robocizna, planowanie (ktore robi firma zewnetrzna 70 pln), plyny, filtr itd.
Pomyslem ok, nie jest zle :mrgreen: , ale czy trzeba planowac powierzchnie czy tez nie. Nie chodzi mi o koszty tylko o same dzialanie zdjecia warstwy materialu.
Zaskoczyla mnie tez cena uszczelki ok. 50 zlotych, tanio czy norma ?
Alten VW Fück Opel ~VAGSTYLE~
Avatar użytkownika
Sivy
Members
 
Posty: 880
Dołączył(a): 25 cze 2008, o 10:00
Lokalizacja: Güttstadt

Planować czy nie planować ?

 

Postprzez Fasol » 27 sty 2009, o 16:47

Sivy, ja wlasnie ten temat przerabiam. Jezeli masz przedmuchy z pod uszczelki to niezbędne jest Splanowanie Głowicy. Co do ceny Uszczelki to tak średnio... Dobra uszczelka Getz'a kosztuje 120 zł , jakaś taniocha firmy "krzak" 20 zł... Pamiętaj aby na tym nie oszczędzać !! Wejdź w mój temat o golfiku tam jest przekrój głowicy zobaczysz mniej wiecej jak to wszystko wygląda... u mnie nie skończyło się na samej wymianie uszczelki,bo trzeba bylo tez dac i nowe uszczelniacze ,popychacze,przyszlifować zawory itp.


Pozdrawiam

[ Dodano: 2009-01-27, 15:53 ]
aha i jeszcze jedno pytanko- na jaki kolor ci dymi ? jak na niebiesko to uszczelniacze też masz do wymiany,gorzej jak na biało bo wtedy woda się dostaje(sprawdź czy na korku od oleju,ew na bagnecie nie robi ci się taka biała maź) ,zauwazyles ze jakos dziwnie ci pracuje silnik ? tak jakby nie na wszystkie cylindry ?
Fasol
 

Postprzez Imper » 27 sty 2009, o 17:15

tak jak napisal Fasol... planowanie jest niezbedne no i skoro juz glowica bedzie sciagana to warto wymienic uszczelniacze zaworowe bo koszt uszczelniaczy jest smieszny... jak juz robic to zrob dobrze cala glowice skoro ja sciagasz zebys znow potem nie musial jej sciagac i wymieniac od uszczelki itp.
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Sivy » 27 sty 2009, o 17:22

Fasol, silnik pracuje normalnie, lapie tmperature nie przegrzewa sie. Nie krece go wysoko, za tydzien stanie na warsztacie.
Dymi na niebiesko, wiec biore opcje uszczelniaczy, masla na korku ani bagnecie nie ma. Pewnie wyjdzie wszytsko jak rozbiora motor.
Dzieki za odp.
Po przeczytaniu twojego postu, gruuubo sie zastanawiam....
Alten VW Fück Opel ~VAGSTYLE~
Avatar użytkownika
Sivy
Members
 
Posty: 880
Dołączył(a): 25 cze 2008, o 10:00
Lokalizacja: Güttstadt

Postprzez Fasol » 27 sty 2009, o 17:33

Sivy, jeżeli to tylko uszczelka pod głowicą i uszczelniacze do wymiany to rzeczywiście nie ma powodu do obaw. koszt uszczelniaczy to jakies 10-15 zł za komplet ,gdybyś chciał też się bawić w wymianę szklanek(popychaczy zaworowych) to koszt 1 szt. ok 30zł. ale jeżeli silnik ci "nie ciapie(charakterystyczny metaliczny dźwięk z pod pokrywy zaworów) " to nie musisz tego robić. Pamiętaj aby kupić też uszczelkę pod pokrywę zaworów - też koszt 10-20 zł. Ja dodatkowo kupiłem jeszcze uszczelke pod kolektor wydechowy i kolektor ssący


Pozdrawiam
Fasol
 

Postprzez Sivy » 27 sty 2009, o 19:58

Imper, Fasol, uszczelki pod pokrywe zaworowa, kolektor ssacy i wydechowy pojda nowe. Wychodze z zalozenia, ze jak robic to solidnie, zeby nie robic tego samego 2 razy.
Dzieki za rady, musi byc dobrze :)
Alten VW Fück Opel ~VAGSTYLE~
Avatar użytkownika
Sivy
Members
 
Posty: 880
Dołączył(a): 25 cze 2008, o 10:00
Lokalizacja: Güttstadt

Postprzez Fasol » 27 sty 2009, o 20:02

Sivy, musi być dobrze ;) Powodzenia !! :super:
Fasol
 

Postprzez jacek_dd » 28 sty 2009, o 16:01

Jeśli będzie trzeba planować głowicę to musisz koniecznie pogłębić gniazda zaworów , daj głowicę do dobrej firmy .Jaki wogule masz silnik ?
jacek_dd
Czytacz
 
Posty: 73
Dołączył(a): 28 gru 2007, o 23:00
Lokalizacja: Miechów

Postprzez Fasol » 28 sty 2009, o 23:55

jacek_dd, "ABS" czyli pewnie 1.8 ...
Fasol
 

Postprzez Sivy » 29 sty 2009, o 00:00

jacek_dd, tak ABS 1800 cm3 czyli 90 konia, z tego co wiem zalezy ile materialu bedzie zdjete. Jesli bedzie sporo, bedzie zrobione poglebianie. Firma, ktora to robi zajmuje sie tylko i wylacznie remontami silnikow, planowaniem itd. Solidna, z tradycja. Tata z synem :)
Alten VW Fück Opel ~VAGSTYLE~
Avatar użytkownika
Sivy
Members
 
Posty: 880
Dołączył(a): 25 cze 2008, o 10:00
Lokalizacja: Güttstadt

Postprzez vckat » 4 lut 2009, o 18:53

poglebianie gniazd zaworowych ... co ty wogle piszesz czlowieku, musisz splanowac glowice jesli nie bendzie duzo zebranego materialu to mozesz zalozyc nominalna uszczelkie, jesli wiecej zaluz uszczelkie nadwymiarowa z jednym zoltym pakiem na krawedzi i to tyle w temacie, ale swoja droga 350zl za robote to sporo. Ja wymienialem sam i wyszlo mnie to wszytko 200zl uszczelka pod glowice getza, uszczelka pod pokrywe zaworow , kamplet uszczelek pod kolektory, 8 x popychacze INA, wszytkie czesci kupione w fota, czas roboty z planowaniem 2 dni
vckat
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 16:46
Lokalizacja: ostroleka

Postprzez Fasol » 4 lut 2009, o 18:58

vckat, 200zł ? chyba żartujesz... sama uszczelka Getza kosztuje ok 200 pln :lol: zastanów się co piszesz


Pozdro
Fasol
 

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości