po dopaleniu na zimnym kopci

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

po dopaleniu na zimnym kopci

Postprzez darkmen21 » 9 sie 2011, o 09:25

witam,moj silniczek robi se jaja ostatnio, po nocy jak go odpalam pierwszy wylot spalin jest takim dymkiem chyba niebieskawym, ale tylko po przekręceniu klucza, dosłownie 2,3 sekundy, potem nie ma nic, autko odpala bez problemu na strzał tak zwany. Silnik chodzi normalnie, przyspiesza, nie wzrosło chyba spalanie itp. czego to objaw??mam tak od jakichs hmm 4 miesiecy...
Avatar użytkownika
darkmen21
Members
 
Posty: 1037
Dołączył(a): 16 lis 2008, o 11:35
Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Rocznik: 1995
Silnik: 1.8
Paliwo: PB
Nadwozie: cabrio

po dopaleniu na zimnym kopci

 

Postprzez pablomed » 9 sie 2011, o 13:42

najczęsciej to oznacza zużycie uszczelniaczy zaworów, ale nie można wykluczyć że to pierwszy objaw zużucia pierścieni tłokowych. Jesli silnik nie przeżył jakiegoś kataklizmu typu znaczne przegrzanie lub brak oleju i niema powiedzmy więcej jak 400 tysięcy to zwykle wymiana samych uszczelniaczy załatwia sprawę. Na razie nic nie rób tylko obserwuj ile zużywa oleju bo może całkiem niedużo i nie opłaca się jeszcze naprawiac w tym momenecie. Ja w aucie żonki zmieniłem uszelki jak już brał litr oleju na 200 km. I po tej prostej naprawie przestał brać .
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Re: po dopaleniu na zimnym kopci

Postprzez K@mil » 9 sie 2011, o 14:12

darkmen21 napisał(a):witam,moj silniczek robi se jaja ostatnio, po nocy jak go odpalam pierwszy wylot spalin jest takim dymkiem chyba niebieskawym, ale tylko po przekręceniu klucza, dosłownie 2,3 sekundy, potem nie ma nic, autko odpala bez problemu na strzał tak zwany. Silnik chodzi normalnie, przyspiesza, nie wzrosło chyba spalanie itp. czego to objaw??mam tak od jakichs hmm 4 miesiecy...


Tak jak napisal kolega wyzej objaw Uszczelniaczy na zaworach, uszczelniacze juz nie trzymaja i olej spływa, dlatego jak odpalasz po dluzszej przerwie jest ten niebieski dymek...

Wymiane uszczelniaczy warto sobie zaplanować razem z wymianą rozrządu (trzeba rozpinać rozrząd, zawsze bedzie troszke taniej)
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez darkmen21 » 9 sie 2011, o 19:31

Ufff no to powiedzmy nie tak tragicznie,no w sumie auto bierze olej tak moze z litr na hmmm 4 tysiace... droga taka ipreza z wymiana tych uszczelniaczy??auto ma przejachaned zaledwie 236tysi-pewne ;-)
Avatar użytkownika
darkmen21
Members
 
Posty: 1037
Dołączył(a): 16 lis 2008, o 11:35
Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Rocznik: 1995
Silnik: 1.8
Paliwo: PB
Nadwozie: cabrio

Postprzez K@mil » 9 sie 2011, o 20:56

darkmen21 napisał(a):droga taka ipreza z wymiana tych uszczelniaczy


To zalezy od regionu :)
Tak jak pisalem wyzej trzeba rozpiąc rozrząd...odkrecic głowice... czyli prawie pół remontu.. przy takiej wymianie warto splanowac glowice dac nówke uszczelke zrobic te uszczelniaczek i zerknąć na zawory no i na pierscienie bo prawie wszystko bedzie jak na dłoni

Koszty bez planowania glowicy u mnie okolo 150zł sama robocizna bo uszczelniacze to wydatek 12zł, wszystkie uszczelki okolo 100zł
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez pablomed » 10 sie 2011, o 11:22

K@mil, nic z tych rzeczy, trzeba znaleźć mechanika (może nie być łatwo) ktory zrobi to bez zdejmowania głowicy, odpadają koszty uszczelki pod głowicę planowania nowych śrub itd. Mnie to zajeło 3 godziny za pierwszym razem. Powiedzmy 100-200 zeta za to warto dać trzeba tyklo miec uczelniacze po kilka zeta za sztukę i nową uszczelkę pod dekiel zaworów, plus jak kolega wyżej słusznie zasugerował rozwazyć zmiane rozrzadu równoczesną bo musi być pasek zdejmowany.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez KristoF » 11 sie 2011, o 22:16

koszt koło 100-200 zł nie wiecej, koszt uszczelniaczy to jakieś drobne hehe, w końcu to tylko 8 zaworów i wszystko łatwo dostępne. Wymiana bez zdejmowania głowicy, po co ją ruszać jeśli nic złego się z nią nie dzieje. Możesz też wymienić uszczelniacz na wałku rozrządu jesli nie miałes jeszcze wymienionego bo czasem puszcza olej...
Był Golf3- największy błąd mojego życia...
a teraz...
Elegancja, komfort , nienaganna jakość i aksamitnie pracujący silnik Millera ;]
KristoF
Members
 
Posty: 675
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 13:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 42 gości