Po wymianie Oleju osłabł silnik

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez MatVWeusz » 4 cze 2013, o 21:05

Dziś zobaczyłem co tam siedzi, wykreciłem czujnik, wyczyściłem , zakreciłem ,podłaczyłem , teraz nic nie świeci :super:


Panowie , jeśli się płuka silnik to robi się to na gorącym silniku tak ? :arrow:
MatVWeusz
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 10 sty 2013, o 22:10
Lokalizacja: Sokołów Młp RZE

 

Postprzez Opik » 4 cze 2013, o 21:24

MatVWeusz napisał(a):Panowie , jeśli się płuka silnik to robi się to na gorącym silniku tak ? :arrow:


NIE :!:
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez MatVWeusz » 4 cze 2013, o 21:59

na zimnym silnuku tak ?

Taka płukankę chcę kupić :-)

Kod: Zaznacz cały
http://allegro.pl/valvoline-engine-flush-czysci-uklad-smarowania-i3233528948.html
MatVWeusz
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 10 sty 2013, o 22:10
Lokalizacja: Sokołów Młp RZE

Postprzez Opik » 4 cze 2013, o 22:59

No na logikę, silnik potrzebuje smarowania, nie? Przy większych temperaturach (nie mylić ze średnimi) metalowe elementy zaczynają "puchnać", zmniejszają się wszystkie szczeliny itd. Silnik potrzebuje wyjątkowo dobrego smarowania żeby nie zerwać filmu olejowego (stąd niskie obroty - bez przegazowywania).
Jeżeli będzie na tej płukance to nie będzie miał właściwego smarowania, a to jak się domyślasz nie jest wcale dobre :)

Temperatura pokojowa silnika (ok 20 stopni i więcej), zalewasz, odpalasz, gasisz po 5 minutach i jest si. Tylko się nie poparz przy wylewaniu, gorący olej nie służy za dobrze na skórę :)
Ostatnio edytowano 5 cze 2013, o 00:48 przez Opik, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez trollu » 4 cze 2013, o 23:55

ja zawsze spuszczam gorący tzn nie po dłuższej drodze w gorący dzień gdzie olej ma 90pare st ale po lekkim zagrzaniu. klucz nasadowy na przedłużce i nie ma strachu
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez Opik » 5 cze 2013, o 00:48

trollu, poprawiłem, coś mi się wkręciła faza z płynem chłodniczym przez tą wymianę pompy :lol:

ja też spuszczam dobrze ciepły olej, wtedy ładnie cały wychodzi :) nie gorący, ale jak ma te 70 stopni to na spokojnie
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez strzelu » 5 cze 2013, o 06:23

ja po zakupie też zlałem olej po rozgrzaniu. Jak komuś śruba wpadnie do wiaderka to polecam rękawiczkę "lekarską".

Z ciekawości kupiłem wężyk i strzykawkę 20 ml. I jak olej przestał kapać to sobie resztki wyssałem przez wężyk. Wyszło z tego 5-6 pełnych strzykawek.
Także jak ktoś jest pedant (np. ja) to polecam :). Wyjątkowo dobry sposób na utrudnienie sobie życia.
strzelu
Badacz tematu
 
Posty: 190
Dołączył(a): 19 kwi 2008, o 11:55
Lokalizacja: Lublin

Postprzez MatVWeusz » 5 cze 2013, o 23:48

Panowie , i jak ?

Odświerzam , Jest Teraz zalany Lotos CIty Gaz 15w40 , zrobiłem na nim około 1000 km ,
Silnik chodzi Lux,

Kupiłem olej Vavoline Maxlife 10w40 + Płukanka Vavoline, + nowy filtr oleju

Zamierzam wymienić, tylko z tego co czytałem na innych forach , to nie można zmienić z mineralnego na półsyntetyk..
MatVWeusz
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 10 sty 2013, o 22:10
Lokalizacja: Sokołów Młp RZE

Postprzez Opik » 5 cze 2013, o 23:50

MatVWeusz, generalnie nie można, ale jeżeli silnik jest w dobrej kondycji, nie ma problemu z pożeraniem hurtowych ilości oleju, to spróbować możesz.. W razie czego wrócisz do mineralnego albo zrobisz mały remoncik jak nagle zacznie ciec zewsząd :D
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez trollu » 6 cze 2013, o 11:38

a na jakim oleju wcześniej latał? jak na 15w zrobiłeś tylko 1kkm to nie ma strachu że coś tam się już zebrało. jak wiesz że silnik zdrowy to lej 10w. ja przy następnej wymianie zalewam 5w do gofra
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez MatVWeusz » 7 cze 2013, o 18:38

Wcześniej nie wiem jaki był zalany, ale po spuszczeniu oleju to była woda,( tak sie zlewała do wiaderka) wcześniej miał moment obrotowy lepszy, lepiej sie zbierał, teraz zbiera się tak przez pół. wszystko sie stało po wymianie oleju, Silnik jest w dobrej kondycji,

pod koniec miesiaca bede robił głowice,+ planowanie, i zobaczymy w jakim stanie są tujeje :)

[ Dodano: 2013-06-08, 15:58 ]
EDIT: Wymieniłem dziś olej, na Vavoline 10w40 z lotosa 15w40, i odczuwam poprawę , lepiej silnik chodzi na tym silniku ;)


Więc MOGĘ GO POLECIĆ !!!
MatVWeusz
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 10 sty 2013, o 22:10
Lokalizacja: Sokołów Młp RZE

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości