Wymienilem ostatnio kable zaplonowe na nowe bo takie kupil mi ojciec i teraz nie pamietam, czy podlaczylem identycznie tak jak byly stare (badz co badz jak sie okazalo sprawne) czy podlaczylem je byle jak. W koncu jest rozna kolejnosc zaplonu na tlokach. Jakas instrukcja, ktory kabel do ktorego slotu w kopolce i pozniej do ktorego cylindra ?
kolejność pracy cylindrów to 1342 i w takiej kolejności mają być wpięte table do kopułki licząc przeciwnie do kierunku ruchu wskazówek...tylko nie pamiętam dokładnie które gniazdo na kopułce jest pierwsze ale to łatwo sprawdzić bo ściągasz osłonę paska rozrządu i ustawiasz tak wał silnika żeby koło na wałku rozrządu pokryło się ze znakiem na obudowie i wtedy pierwszy tłok jest u samej góry (czwarty też ale to nie istotne) ściągasz kopułkę i patrzysz na prost którego gniazda jest palec i to jest gniazdo pierwszego cylindra. I teraz kabel od pierwszego cylindra do tego gniazda. do następnego kabel od trzeciego cylindra później od czwartego a na koncu od drugiego cylindra...cylindry liczymy od strony paska rozrządu
czasem dla ułatwienia masz na kopułce zaznaczone gniazdo pierwszego cylindra
a poza tym zapewniam Cię, że gdybyś pomylił tylko dwa przewody to silnik pracował by na dwa gary i napewno byś zauważył że coś jest nie teges
Jacol, ogólnie to najlepiej wymienia się kable po kolei czyli zdejmujesz jeden stary z kopułki i świecy i na jego miejsce wkładasz nowy i tak wszystkie po kolei.... no ale ja na wakacjach jak musiałem zmienić to niby tak właśnie zrobiłem a i tak się pomyliłem i musiałem poprawiać, sprawa była prosta jak nie chciał odpalić albo nierówno chodził to trzeba było poprawić i nic mi w autku od tego nie ucierpiało-więc spróbuj może odpalić jak załapie i równo będzie chodził to będzie ok a jak nie to wiesz że musisz poprawić. Oczywiście nie zachęcam Cię do co trochę odpalania auta i sprawdzania,że tak powiem na chybił trafił , ja u siebie po prostu byłem pewien,że pomyliłem się z jednym kablem to zaryzykowałem i się udało
Jacol, zapewniam Cię, że jak chodzi wszystko dobrze i jeździ tak jak wcześniej a nawet lepiej bo nowe kabelki to możesz spać spokojnie, ja po tej wymianie na wakacjach przyjechałem na drugi dzień 480km do domu i nic się nie działo i jeżdżę tak do tej pory
I tak chce instrukcje i tak. Chocby dla zaspokojenia ciekawosci. Musi byc gdzies to podane.
[ Dodano: 2009-03-16, 21:01 ] No mam nadzieje, ze mnie poratujesz jakims dokumentem, przydalo by sie bo robie sobie biblioteke roznych takich rzeczy od golfa.
[ Dodano: 2009-03-16, 21:07 ] Znalazlem cos takiego i w zasadzie taki schemat by mi pasowal: