poduszki pod silnikiem?

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

poduszki pod silnikiem?

Postprzez killah » 28 lip 2010, o 20:16

Elo jakie są objawy zużytych poduszek pod silnikiem? Dzisiaj podczas jazdy z wyłączonym radiem słyszałem jakieś dziwne "świsty/skrzypienie "pod maską (przynajmniej tak mi się wydaje). Co to może być? Wgl jak otworzyłem maskę to wydawało mi się jakby to z okolicy alternatora się wydobywało

Ogólnie to mam zamiar zajechać z tym do mechanika w sobotę bo wolę dmuchać na zimne ale nie daje mi to spokoju. Zastanawiam się czy też luzy jakieś w układzie wydechowym mogą dawać takie wrażenie że coś daje taki dziwny dźwięk.
killah
 

poduszki pod silnikiem?

 

Postprzez Basior1997 » 28 lip 2010, o 21:58

możliwe ze łożyska alternatora lub jakaś blaszka ci lata i piszczy
co do poduch stosuje metode porucham silnikiem i paterze jak chodzi jak w miare twardo to ok a jak luźno i lekko w cos bije to kanał dokładna diangoza
Jak sie bawic to sie bawic 1.8 wyj..... VR6 wstawic :)
Avatar użytkownika
Basior1997
Members
 
Posty: 591
Dołączył(a): 19 paź 2008, o 19:56
Lokalizacja: DGR/PL

Postprzez Imper » 29 lip 2010, o 00:09

jak poduszki by Ci siadly to na wolnych obrotach trzesie buda czesto badz przy redukcji lub gwaltownym przyspieszeniu potrafi mocno szarpnac. Poduszki jak sa zurzyte raczej nie wydaja jakichkolwiek dzwiekow. Odnosnie swistu to najczesciej odpowidzilane sa za to elementu ktore sie kreca takie jak napinacze itp. skrzypia gumy np w wahaczach jak sa juz popekane mocno tak dla przykladu bo jest opcji wiele
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez killah » 29 lip 2010, o 08:06

Imper napisał(a):jak poduszki by Ci siadly to na wolnych obrotach trzesie buda czesto badz przy redukcji lub gwaltownym przyspieszeniu potrafi mocno szarpnac. Poduszki jak sa zurzyte raczej nie wydaja jakichkolwiek dzwiekow. Odnosnie swistu to najczesciej odpowidzilane sa za to elementu ktore sie kreca takie jak napinacze itp. skrzypia gumy np w wahaczach jak sa juz popekane mocno tak dla przykladu bo jest opcji wiele


elo

dopowiem jeszcze że dźwięk najbardziej słychać gdy puszczam gaz. Dzieje się to w trakcje jazdy jak i na postoju przy włączonym silniku.

chyba w tym momencie najbardziej prawdopodobne są paski
killah
 

Postprzez pablomed » 29 lip 2010, o 08:38

killah, dźwięk od poduszek jest inny, takie głuche tąpnięcia. A poza tym łatwo to zdiagnozować szarpiąc silnikiem i równocześnie patrząc na poduszki. Z wibracjami w silniku benzynowym to nieprawda.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Imper » 29 lip 2010, o 09:18

a to ciekawe czy taka nieprawda z tymi wibracjami. Malo jeszcze widziales widocznie

[ Dodano: 2010-07-29, 09:23 ]
juz raz mi padly podszuki pod benzynowcem a wlasciwie to sam je pourywalem przez swoja jazde buda sie trzesla niemilosiernie, pozniej padla sruba mocujaca lape skrzyni do poduszki i efekt ten sam. Taki sam problem maja ludzie ktorzy do mocnych motorow dorabiaja sobie podduszkiz poli wtedy poduszki sa na maxa sztywne i wytrzymuja znacznie wiecej od seryjnych jednak kosztem komfortu na wolnych obrotach. Jeszcze jak auto ma minimalane zachwiania jalowych obrotow to juz w ogole jest odczuwalne do potegi
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez pablomed » 29 lip 2010, o 14:30

Imper napisał(a): Jeszcze jak auto ma minimalane zachwiania jalowych obrotow to juz w ogole jest odczuwalne do potegi
o to chodzi, bo jeśli pracuje prawidłowo a zostały choćby resztki poduszek to na wolnych nic nie wibruje, chyba że już metal tłucze o metal.
A proponuje też pośledzić trochę tematów o szarpaniu silnikiem które na ogół brzmią tak: silnik szarpie na wolnych obrotach, wymieniłem poduszki ale nic nie pomogło.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez killah » 29 lip 2010, o 15:39

u mnie nic nie szarpie. gdyby nie to że nie włączyłem radia to pewnie bym tego nie usłyszał przez najbliższe 3 miesiące... chyba że coś do tego czasu się uwaliłoby ..
killah
 

Postprzez Imper » 29 lip 2010, o 16:41

pablomed, masz duzo racji ale nie do konca bo doskonalym przykladem jest tutaj taki silnik jak AEE ktory mimo ze ma dajmy na to stabilne obroty na biegu jalowym to jednak ich wysokosc ustawiona fabrycznie (640obr) jest zbyt niska zeby kultura pracy tego silnika byla odpowiednia na resztkach poduszek. wiadomo w dieslu ta zaleznosc jest znacznie wyzsza bo tam to juz jest tragizm przy wykonczonych poduchach a ze przyczyn szarpania jest znacznie wiecej to doskonale tez zdaje sobie z tego sprawe poczawszy od bledow przepustnic po sprzeglo itp.
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 28 gości