Pomocy bierze duzo oleju:(

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Pomocy bierze duzo oleju:(

Postprzez uzar_007 » 20 sty 2010, o 19:32

Witam. Mam duzy problem aczkolwiek mialem dzis problem z odpaleniem silnika na stacji benzynowej i odpalilem go na tzw. pych. Jak dojechalem do domu to zauwazylem ze waz podajacy plyn do chlodnicy jest twardy i jak odkrecilem korek od zbiorniczka to powietrze sie z niego ulotnilo. Sprawdzilem takze poziom oleju i bylo go mniej niz minimum a tydzien temu dolewalem z 0,2 l! Sprawdzilem czy gdzies nie ma wycieku oleju i faktycznie jest widac ze cos cieknie w okolicach filtru oleju a silnika i czuc spalony olej. Z wydechu przy odpalonym silniku wydobywa sie troche oleju ale nie wiem czy to ma jakis zwiazek z tym problemem. Prosze o szybka odpowiedz bo musze dzis jechac na nocke. Pozdrawiam
uzar_007
Berbeć
 
Posty: 17
Dołączył(a): 26 paź 2008, o 22:55
Lokalizacja: Malbork

Pomocy bierze duzo oleju:(

 

Postprzez K@mil » 20 sty 2010, o 19:35

uzar_007 napisał(a):i faktycznie jest widac ze cos cieknie w okolicach filtru oleju a silnika i czuc spalony olej.


sprawdz czy olej ktory tam leci, nie leci na rure od kolektora :) ... radze wymienic Ci nowy filtr z nowa uszczelka, a pozniej kontrolowac stan oleju :)
Najpierw robimy wycieki a pozniej badamy silnik, bo moze byc tak ze wlasnie tymi wyciekami ubywa Ci tyle tego oleju
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez uzar_007 » 20 sty 2010, o 19:41

Ok jeszcze dzis doleje oleju a rano to sprawdze czy jest ok a jak wstane jutro to pojade kupic nowy filtr oleju.
uzar_007
Berbeć
 
Posty: 17
Dołączył(a): 26 paź 2008, o 22:55
Lokalizacja: Malbork

Postprzez K@mil » 20 sty 2010, o 19:47

Ok jeszcze dzis doleje oleju a rano to sprawdze czy jest ok a jak wstane jutro to pojade kupic nowy filtr oleju.


tylko nie wiem jak to jest w 1.8 czy jak okrecisz filtr to czy ci nie wyleci polowa oleju z miski... z tego co pamietam wizualnie filtr jest wyzej niz miska to nie powinno takie cos sie stać ale niech napisze o tym ktos kto wymieniał filterek...

a moze warto wymienic tez olej jak np. niedlugo masz wymiane :P
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez mate1.8 » 20 sty 2010, o 19:59

wyleci tyle oleju co znajduje sie w filtrze
mate1.8
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 00:26
Lokalizacja: Dobczyce

Postprzez uzar_007 » 20 sty 2010, o 20:33

A czy to normalne jest ze troche oleju wydostaje sie z tlumika?
uzar_007
Berbeć
 
Posty: 17
Dołączył(a): 26 paź 2008, o 22:55
Lokalizacja: Malbork

Postprzez Goral1985 » 20 sty 2010, o 20:55

Przy tej temperaturze to woda moze wydostawac sie z tlumika ;-) ale jak by ci sie olej wydostawal to juz Kaplica z silnikiem :-(
Avatar użytkownika
Goral1985
Badacz tematu
 
Posty: 300
Dołączył(a): 22 gru 2009, o 19:48
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Postprzez uzar_007 » 20 sty 2010, o 21:01

Tego sie wlasnie boje.... bo to raczej byl olej ale jutro to sprawdze dokladniej.
uzar_007
Berbeć
 
Posty: 17
Dołączył(a): 26 paź 2008, o 22:55
Lokalizacja: Malbork

Postprzez K@mil » 20 sty 2010, o 22:40

a jak ci sie olej wydobywa ? co widac jak leca krople oleju ? czy np koncowka tlumika jest czarna ?
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez Lampo » 20 sty 2010, o 22:53

Z racji tego ze przerabiałem juz taki temat w swojej dwójce
To napisze Ci co możesz zrobic co się popsuło i co Cie może czekać

Jeśli bierze taka ilość oleju i śmierdzi z rury wydechowej spalonym olejem to w 95% jest to wina pierścieni na tłokach są już wytarte i mają luzy przez co ucieka olej do układu wydechowego
Jak możesz to sprawdzić?? Otóż jedź do jakiegoś warsztatu i poproś aby Ci sprawdzili ciśnienie na tłokach cena zalezy od warsztatu jest to koszt od 30zł do max 70zł ale bedziesz wiedział jaka jest kompresja
Jeśli przewody są twarde to oznacza że uszczelka głowicy dostała już po dupie i powoli sie "kończy" wiec może być do wymiany, ale równie dobrze może być to wina termostatu który sie nie otwiera

W najgorszym wypadku jeśli okaże sie że kompresja na tłokach jest kiepska to oznacza remont silnika czyli masz do wymiany pierścienie do splanowania głowice (przy okazji opłaca sie wymienić uszczelniacze zaworów za 8 uszczelniaczy zapłacisz 10zł) przeszlifować zawory i wymienić uszczelkę pod głowicą
ale będzie ci sie to opłacac tylko wtedy kiedy mechanik który rozłoży silnik nie stwierdzi na nim progów jeśli tak będzie to lepiej poszukać drugiego silnika a obecnego nie remontować bo koszt naprawy wyniesie Cie wraz z częściami nawet 2tyś
Lampo
Gaduła
 
Posty: 437
Dołączył(a): 4 sie 2009, o 23:19
Lokalizacja: Warszawa


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 18 gości