motyl napisał(a):czemu miałby byc olej w aparacie zapłonowym?
nie miałem takiego problemu ale jeżeli pójdzie jakieś uszczelnienie to może się tam polać, chociaż nie pamiętam żeby był tam jakiś simering czy coś.
motyl napisał(a):czujnik halla i położenia wału to jedno i to samo?
teraz zwróciłem uwagę, że masz wersję 101KM i tam tak jak np u mnie w ADY są to 2 osobne czujniki. jak hall padnie to auto jeździ ale nie ma pełnej mocy, padnięty czujnik położenia wału unieruchamia silnik na dobre. w ADY znajduje się on za filtrem oleju, upierdliwa rzecz i taka sama jego wymiana
odnośnie tego czujnika w ADY już nie raz poruszałem temat na forum, możesz poszukać. nie wiem gdzie on jest w AFT ale tez musisz go szukać gdzieś nisko w bloku w okolicach wału korbowego
najłatwiej go sprawdzić VAGiem jeżeli rozrusznik kręci a silnik nie chce odpalić - w blokach pomiarowych nie będzie widział obrotów silnika i cały czas będzie 0 ( a rozrusznik swoje potrafi zakręcić)
ale
motyl napisał(a):iskry sie pojawiają na każdej świecy
więc czujnik na 99% jest ok bo jeżeli ECU nie widzi obrotów silnika to nie wysyła sygnału na cewkę i nie ma iskry
motyl napisał(a):pompe wstępna paliwa która jest w baku?
a ile chcesz mieć pomp paliwa?
po przekręceniu kluczyka na zapłon z bagażnika powinno być cicho słychać pompę