przez dziabi3 » 5 lis 2007, o 21:37
hej
kolego mam taki sam motor jak ty i te odgłosy pochodza od zaworów z olejowym kasowaniem luzu.
to nic strasznego a tak naprawde normalne , silnik ma prawo przez jakis czas dziwnie buczec rano jak jest zimny lub długo nie odpalany.
Bierze sie to z tad ze spada cisnienie oleju na zwaorach co jest naturalne i własnie ten buk to uzupełnianie cisnienia na zaworach.
równierz po wymianie oleju moze cos takiego nastapic poniewarz spusciłes olej i napewno przez jakis czas stał.
w instrukcji jezeli sie nie myle pisze ze buk ma prawo byc słyszalny nawet do 2 minut ale z malejąca słyszalnąscia i moze nastąpic podczs ponownego rozruch juz po 30 minutach (czyli był postuj 30 minut) bo tyle trwa spadniecie cisnienia do stanu kiedy sie ponownie bedzie musiało uzupełnic
Pamietaj ze w tym stadium nie wolno robic przegazówek bo jest to nie korzystne dla systemu olejowego zaworów.
Ale pomysł z alternatorem jest tez moze trafny.
NAjlepiej wez 13 stke poluzuj dwie sruby na alternatorze i wez jakis pret zaprzyj sie o alternator a podstawe alternatora i nacisnij a pasek sie poluzuje i zdejmij go i pokrec lekko kołem pasowym alternatora i jak usłyszysz takie gragolenie lug gruchotanie to znaczy ze i mogą byc juz zurzyte łozyska a i porusz kołem pasowym do góry i naduł i sprawdz luz łozysk poprzeczny.
Średnie spalanie 7,5>8l lpg /5,8l pb