Porada: Jak usunąć piszczenie brzęczyka ciśnienia oleju.

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Porada: Jak usunąć piszczenie brzęczyka ciśnienia oleju.

Postprzez Eero » 6 maja 2009, o 17:02

Słynny problem w Golfach III- mrugająca kontrolka ciśnienia oleju (i włączający się brzęczyk) przy dobrze rozgrzanym silniku przy obrotach około 2 000/min, przy dodaniu gazu najczęściej wyłączenie kontrolki.
Jak ktoś nie ma kasy na remont silnika lub jest to nieopłacalne lub poprostu chce jeździć samochodem mimo sygnalizowania za małego ciśnienia oleju to można usunąć to, w prosty sposób- podłączając czujnik do masy odpowiednio zakończonym kablem. Tak jak na zdjęciu. Oczywiście, jeśli czujniki działają poprawnie i piszczenie nie jest ich winą, to nie usunie to problemu za małego ciśnienia, ale brzęczyk nie będzie się uruchamiał (niestety, kontrolka również też, czujnik przy woskich obrotach poprostu zostanie wyłączony, zostanie tylko czujnik przy niskich).
UWAGA! Jeśli zapali się nam kontrolka oleju w czasie jazdy (z brzęczykiem czy bez) to należy natychmiast przerwać jazdę, sprawdzić poziom oleju, jeśli ok- sprawdzić ciśnienie oleju, jeśli ok- sprawdzić czujniki (wymienić na nowe), jeśli czujniki też są ok, a dalej piszczy należy jeszcze raz sprawdzić ciśnienie, dopiero jeśli już nie możemy niczego zrobić z powodu braku środków (przy za małym ciśnieniu) lub niewiadomo dlaczego piszczy- można zastosować podłączenie czujnika do masy.
U mnie 2,5 roku piszczy i samochód działa mimo to idealnie.
Obrazek
Eero
Czytacz
 
Posty: 140
Dołączył(a): 29 mar 2009, o 21:20
Lokalizacja: Północ

Porada: Jak usunąć piszczenie brzęczyka ciśnienia oleju.

 

Postprzez Sergio » 6 maja 2009, o 23:07

Przepraszam że wtrące.Gratuluje tych 2,5roku.
Miałem kiedyś Seata Arosa i tez mi tak piszczało z powodu słabego ciśnienia.Czujnik zwarłem do masy i po piszczeniu.
Za dwa miesiące wstawiałem nowy silnik bo ten się zatarł.
Avatar użytkownika
Sergio
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 1 lis 2008, o 00:54
Lokalizacja: Dabrowa Gornicza

Postprzez Eero » 7 maja 2009, o 09:21

Może u mnie to wina czujnika lub czegoś innego, chociaż ciśnienie podobno jest za niskie, od 2,5 roku piszczy, ale poza tym nie widać kompletnie żadnych objawów, woogle nie bierze oleju, silnik działa jak nowy. Tak czy inaczej nie chce go remontować. A ten temat napisałem, bo wielu ludzi pytało się jak usunąć piszczenie bo i tak nie będą remontować.

[ Dodano: 2009-05-07, 09:24 ]
Sergio napisał(a):Przepraszam że wtrące.Gratuluje tych 2,5roku.
Miałem kiedyś Seata Arosa i tez mi tak piszczało z powodu słabego ciśnienia.Czujnik zwarłem do masy i po piszczeniu.
Za dwa miesiące wstawiałem nowy silnik bo ten się zatarł.

A możesz opisać to zatarcie? Jak to wygląda? Jak się rozpoczyna? I czy są jakieś objawy jakiś czas (kilka dni) przed zatarciem? Np. głośna praca czy coś takiego?
Eero
Czytacz
 
Posty: 140
Dołączył(a): 29 mar 2009, o 21:20
Lokalizacja: Północ

Postprzez Sergio » 7 maja 2009, o 12:36

Było tak.Cały dzień jeździłem i wszystko było okey.Pod wieczor podjechałem z żoną do moich rodzicow.Byłem tam z dwie godzinki.I jak odpaliłem potem auto to dzwięk jak by ktoś tłukł w blachęmasakrystycznie głośno.Co dziwne dojechałem do domu jeszcze 12 km.Ale z ciężkim bolem i ledwo co.
Avatar użytkownika
Sergio
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 1 lis 2008, o 00:54
Lokalizacja: Dabrowa Gornicza

Postprzez Toldi » 7 maja 2009, o 13:05

Ludzie - stare jak świat. na początek kwestia oleju i filtra, potem czujniki i w końcu pompa. te trzy rzeczy. a nie powinno się wyłączać czujnika - kurcze, w końcu po coś on jest nie, przed czymś ostrzega? :wstyd: trzeba zdjąć te poradę wg mnie :zly:
Avatar użytkownika
Toldi
Badacz tematu
 
Posty: 221
Dołączył(a): 24 lis 2007, o 18:07
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez marcinkoz2910 » 7 maja 2009, o 13:16

Kiedyś na 4um koleś jeden pisał o palącej się kontrolce oleju i drugi kolega mu polecił wykręcić kontrolkę i że jak nie będzie świecić to nie ma problemu :idea:

Tu widzę pomysł podobny no nic tylko pogratulować, to ja może wykręcę kontrolkę od rezerwy paliwa i jak nie zaświeci to bedzie znaczyło że mam paliwo , tak?

Wg mnie to nie jest żaden pomysł na piszczącą kontrolkę, ja bym wolał porobić zawory, popychacze, uszczelniacze i inne i mieć pewność że nie mam usterek bo potem tak jest niby silnik igła przy zakupie auta a tu takie przekręty i po miesiącu trach :-x silnik do remontu :wstyd:
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa


- - - przewód fotowoltaiczny solarny



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości