potrzebna rada. pilne, jest coraz gorzej...

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

potrzebna rada. pilne, jest coraz gorzej...

Postprzez Diego » 30 lis 2011, o 21:50

witam. mam pytanie ostatnio zastanawiałem sie nad olejem silnikowym :-) i tu prosba o pomoc. czy moge zalac golfa połsyntetykiem jesli do tej pory lałem mineralny???? i nie pytac dlaczego po prostu sie zastanawiam i chcialbym zalac go polsyntetykiem pod warunkiem jesli oczywiscie ie ma zadnych przeciwskazań :-) a jesli cos to co moze być nastepstwem takiego zabiegu, czy cos sie moze stac silnikowi itd itp
Ostatnio edytowano 2 gru 2011, o 21:56 przez Diego, łącznie edytowano 2 razy
Diego
Czytacz
 
Posty: 111
Dołączył(a): 3 lis 2009, o 23:51
Lokalizacja: Małopolska

potrzebna rada. pilne, jest coraz gorzej...

 

Postprzez Broda6666 » 30 lis 2011, o 22:19

ja wymienilem mineral na polsyntetyk i sobie chwale :-) do 1,8 taki powinien byc lany ale "mechanicy" leja mineral...

duzo masz nalatane?? sa jakies wycieki??
Avatar użytkownika
Broda6666
Badacz tematu
 
Posty: 310
Dołączył(a): 14 cze 2008, o 01:15
Lokalizacja: Lublin

Postprzez prekursor » 30 lis 2011, o 22:31

Wszystko zależny od kondycji silnika.
Przepłucz go a potem zalej nowym olejem. Standardowo do wymiany filtr.
Trzymaj się specyfikacji oleju podanej przez producenta.
Jak silnik ma dość to albo będzie brał olej albo wyleci każdą szparą.

Przebieg nie jest wyznacznikiem.
Avatar użytkownika
prekursor
Badacz tematu
 
Posty: 160
Dołączył(a): 9 gru 2010, o 13:04
Lokalizacja: DM/LW

Postprzez Diego » 30 lis 2011, o 23:01

tak niestety sa wycieki z uszczelki pod głowica ktorą w najblizszym czasie chce zrobic i bierze olej. do tego uszczelniacze wymienie. własnie po wymianie chciałbym go zalac połsyntetykiem....co wy na to?? :-)
Diego
Czytacz
 
Posty: 111
Dołączył(a): 3 lis 2009, o 23:51
Lokalizacja: Małopolska

Postprzez Broda6666 » 30 lis 2011, o 23:04

jezeli zrobisz remont to jak najbardziej... przy okazji powymieniaj simeringi wszystkie i smialo 10W40 lej :-D
Avatar użytkownika
Broda6666
Badacz tematu
 
Posty: 310
Dołączył(a): 14 cze 2008, o 01:15
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Diego » 30 lis 2011, o 23:24

nie no nie zamierzam remontu robic :-) , sciagał bede tylko głowice i na etapie glowicy beda naprawy, mam nadzieje ze tylko planowanie i uszczelniacze zaworowe :-) no chyba ze po sciagnieciu i sprawdzeniu sie okaże ze trzeba cała głowice robic typu zawory docieranie gnaizad zaworowe itd, jednak mam nadzieje ze bez tego sie obedzie bo mały kapitał :-P
Diego
Czytacz
 
Posty: 111
Dołączył(a): 3 lis 2009, o 23:51
Lokalizacja: Małopolska

Postprzez Broda6666 » 30 lis 2011, o 23:48

ale pisales ze bierze olej... pierscienie czy uszczelniacze zaworowe??
Avatar użytkownika
Broda6666
Badacz tematu
 
Posty: 310
Dołączył(a): 14 cze 2008, o 01:15
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Diego » 1 gru 2011, o 01:33

tego jeszcze nie wiem, ale mam nadzieje ze to tylko uszczelniacze ;-)
Diego
Czytacz
 
Posty: 111
Dołączył(a): 3 lis 2009, o 23:51
Lokalizacja: Małopolska

Postprzez prekursor » 1 gru 2011, o 08:55

Skoro będziesz wymieniał uszczelniacze to nic nie stoi na przeszkodzie żebyś dotarł gniazda. Bardzo fajna robota a efekt cieszy oko. Pasta lekkościerna z dodatkiem np. oleju. Do tego nowe uszczelki i powinno śmigać.

I tak jak mówiłem wcześniej. Przepłucz go przed zlaniem starego oleju.

Ps. Mógłbyś zmienić nazwę tematu na jakąś bardziej czytelną ;-)
Avatar użytkownika
prekursor
Badacz tematu
 
Posty: 160
Dołączył(a): 9 gru 2010, o 13:04
Lokalizacja: DM/LW

Postprzez pablomed » 1 gru 2011, o 10:50

Uszczelniacze zmieniać można bez zdejmowania glowicy więc bez docierania zaworów. Olej z mineralnego na półsyntetyk można zmienić zawsze bez obaw, od jakichś 15 lat kiedy znikły z rynku najmarniejszej jakości oleje zostawiające dużo osadów.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Diego » 2 gru 2011, o 02:42

prekursor, , :zawstydzony: czym przepłukac?? :-) sa jakies preparaty? pablomed, no tak tylko ze ja musze glowice sciagac i uszczelke wymieniac :-) jak się to robi tzn dociera zawory?? i wgl jakie sa zasady bo duzo czytalem i ogolnie sie mowi ze skoro planowanie to wypadałoby jeszcze gniazda zaworowe a jak gniazda to i prowadnice itd itd :-) jak z tym jest? ja zamierzam sciagnac glowice odkrecic walek i bez sciagania reszty oddac do planowania sprawdzenia itd... aha i jeszce jedno bo zaklad bedzie sprawdzał to chyba tez rozbierał ta głowice na czynniki pierwsze tak?? a pozniej głowice składaja tak?? a co własnie z uszczelniaczami, czy oni załoza czy ja musze potem sam zakładac?? :-P i faktycznie chyba zmienie toche tytuł :-D

[ Dodano: 2011-12-02, 01:44 ]
a kurde i co jeszcze musze zakupic, usczelke pod głowice. pod kolektory ssacy i wydechowy, pod pokrywe zaworów i co jeszcze, jakies simeringi?? co dokladni potrzebuje aby to szczelnie i dobrze zrobic zeby golfik smigał :-) wole sie upewnic

[ Dodano: 2011-12-04, 00:40 ]
czekam na pożyteczne podpowiedzi....

[ Dodano: 2011-12-06, 22:09 ]
czy ktoś jeszcze ma jakies porady, wiedze....???????
Diego
Czytacz
 
Posty: 111
Dołączył(a): 3 lis 2009, o 23:51
Lokalizacja: Małopolska


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 57 gości